Vetelec Dimmers?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Staaf
    • Feb 2003
    • 398

Vetelec Dimmers?

Heeft er iemand ervaring of info met/over vetelec dimmers. Deze dimmers zijn +/- 20 jaar oud, belgisch fabricaat en werden vroeger veelal gebruikt in discotheken. Nu ben ik in het bezit van 2 zulke dimmers. Deze kunnen op local bediend worden (op de dimmer zelf) of via remote. Voor de remote functie zit er een 5-polige din stekker op. Weet iemand welk signaal hierop moet? Ik heb al 0-10V geprobeerd en ook al gewoon audio-signaal (had gekund); aangezien ik vermoed dat DMX toen nog niet bestond....

Weet iemand raad?

Thanks

Nobody is a virgin; life fucks us all!
  • marten
    • Oct 2002
    • 26

ik denk dat je hem gewoon even open moet schroeven om te kijken wat de be pinning is en wat voor sinaal hij nodig heefd

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

vetelec=kwaliteit die nu niet meer gemaakt wordt (of anders onbetaald is geworden). heb ooit nog op zo'n modulaire mengtafel gedraaid.

Comment

• Staaf
        • Feb 2003
        • 398

Ik heb de dimmer al tig keer opengeschroefd en wordt er echter niet veel wijzer door. Probleem is dat de 'remote' ingang op de dimmmer zelf 'effect' genoemd wordt en dat ik vermoed dat er met een eigen protocol wordt gewerkt. De electronica in de dimmer zelf is ook veel complexer als in een 'normale' dimmer; er zit volgens mij ook nog een 'intelligent' gedeelte bij maar daar ben ik niet zeker van.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

Heb je eventueel een foto en-of type nummer......

Showtechniek

Comment

• JBL-QSC-DBX
            • Apr 2003
            • 381

Heb nog een tijdje met een Vetelec versterker gedraaid, ongeveer 20 jaar oud, niet te tillen maar wel goed, was destijds niet van mij maar van Rent-a-dj Mobile Music, weet Ralph den Ridder meer van denk ik. Daar waren de ingangen en uitgangen ook verbouwd door middel van zelfingebouwde xlr's e.d. Dus misschien dat Vetelec in het algemeen geen handige aansluitingen gebruikt(e). Van die dimmers weet ik verder weinig van.
            Groeten, Joris

Gao nie, bestao nie (In ABN: het gaat niet, bestaat niet)
            Timescape.nl

Comment

• Staaf
              • Feb 2003
              • 398

Comment

• Staaf
                • Feb 2003
                • 398

Waarom krijg ik de foto niet te zien?;

Ik heb het volgende commando ingetikt:

[***url="http://users.pandora.be/stereo.sound/"][img***]http://users.pandora.be/stereo.sound/img000393.jpg[/img***][/url***]

Zonder de asterisken uiteraard.

Comment

• -Aart-
                  • Jul 2001
                  • 801

Nu ja, vanaf hier doorklikken werkt ook: http://users.pandora.be/stereo.sound/

Misschien mag je 'm gewoon niet remote linken.

De foto's verduidelijken voor mij overigens niet veel. Het is wat jammer dat de dimmers op de foto onscherp zijn, en de achtergrond wel scherp..
                  Misschien is de dimmer bedoeld voor drukknop bediening ? (up/down/stop)

Comment

• Staaf
                    • Feb 2003
                    • 398

Ik vind het ook spijtig dat de foto's niet al te scherp zijn; focus van de camera (HP) is blijkbaar niet geschikt om foto's dichter als een meter te trekken :-C. Als ik de foto's van verder trok zag je bijna niets meer van de dimmer zelf.

De dimmer is van het type LC-621

Als de dimmer alleen geschikt is om 'local' te bedienen; waarom dienen dan die ingangsconnectoren. (Met wat moeite te zien op de tweede foto)

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

Hoi,

Vetelec......ken discotheken waar er nog steeds mee gedraaid wordt..idd niet kapot te krijgen.
                      Volgens mij zijn de dimmers idd een of ander onderdeel uit een modulair systeem, heb je -10/+10volt al geprobeerd? dus aansturen twee polen?

Ralph

Comment

Working...