Durf het eigelijk niet te vragen....

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gerrit Hurkens
    • Dec 2000
    • 252

Even voor de duidelijkheid: Het is de SGM studio 24 SC en/of SGM studio 12 SC.

Beide tafels hebben namelijk ook een broertje (of zusje) die gestript is van het scangedeelte.

'k heb de studio 24sc, maar heb geen ervaring met sound-to light (persoolijke smaak > BAH) Maar verder goede tafel. Parstandje + parchase + scanprog onder 1 preset te gooioen, maar wel achteraf apart bewerkbaar. Ik kan een heel verhaal opleggen, maar wil je er meer over weten, dan kan ik of showtechniek (en al die andere mensen die er mee werken, maar waarvan ik hun naam niet weet, en dat ze er mee werken) er best wel meer over vertellen.

De importeur is wel WYTEC. zet er www voor en .nl achter en je hebt hun webbie.

Suc6 met zoeken!

"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????"
    \"Oeeeeeeehhh, what does this button doooooooo??????\"

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
      • Nov 2002
      • 120

hoi,

citaat: Alleen mis ik nogal wat dingen bij de freekie.
      We zijn van plan een freekie te kopen maar je zegt dat je enkele dingen mist bij de freekie. welke dingen dan zoal???

MVG

Wouter en Rob

Comment

• timescape
        • Oct 2002
        • 328

ik mis ondermeer :

-goede sound-to-light
        -mogelijkheid om programma's live aan te passen
        -macro's werken niet handig
        -joystick is niet self-centering
        -snel wisselen van banken niet mogelijk
        -spot-functie niet optimaal

verder zijn de knoppen voor een rookmachine en een stroboscoop leuk, alleen je moet dus wel een vaste setting maken voor deze functies, zeg bijvoorbeeld voor je stroboscoop : speed 80% output 50%, dan kun je dit dus ook niet meer wijzigen, tenminste niet als er een programma loopt. Je kunt dus niet ff je strobe in laten faden zeg maar. Dit is dus dat nadeel van live-controle.

Groeten Jeroen

Niks meer aan doen...

Comment

• zjeten
          • Mar 2003
          • 331

hello

ik ben ook van plan om een freekie te kopen
          van die macro's vind ik dit wle een beetje raar,maarkom,als je dus je strobo aanlegt kun je niet de sterkte regelen of de snelheid tijdens hij aan ligt?of is het het startniveau? gelieve ietske meer erover te vertellen,wat je er goed aan vond ook?
          en welk alternatief je nu zou nemen?
          vriendelijke groeten
          jeffrey

Comment

• timescape
            • Oct 2002
            • 328

Zjeten,

je hebt 1 knop voor strobe : deze stel je vantevoren 1 keer in, bijvoorbeeld snelheid 75% sterkte 100%. Als je nu de strobe-button tijdens een lopende show gebruikt, pakt hij dus altijd deze waarden. Je kunt dus niet bv. gewoon met 2 faders werken om je strobe te laten faden bijvoorbeeld. Bij smoke is dit hetzelfde.
            De macro's; het is mij niet gelukt om hier iets fatsoenlijks mee te maken. Je moet bijvoorbeeld een cirkel geven met de omtrek zeg maar, en de snelheid waarmee de scan (of MH) de cirkel tekent, als je nu meerdere stappen hebt, en je wil hem sneller hebben, dan klopt er niks meer van ! Je moet exact de juiste instellingen maken voor wat betreft fade- en wait time, dit is (volgens mij) bijna onmogelijk.

Mijn andere keus :
            sgm studio12 SC
            Martin LightJockey

Waarschijnlijk word het LightJockey, om de simpele reden dat ik die SGM niet in mijn meubel ingebouwd krijg.
            Begrijp me niet verkeerd, tot nu toe huren we de freekie nog steeds, en het gaat in principe altijd goed. Hij werkt best fijn, op de dingen die ik al genoemd heb na dan. Maar als je niet echt op zoek bent naar "live" controle, dan issie hartstikke leuk hoor.

Jeroen

Niks meer aan doen...

Comment

• zjeten
              • Mar 2003
              • 331

timescape

bedankt voor je toelichting,dus,als het niet om live besturing gaat,en je wil toch pit aan je drive in geven,dan lukt dit wel,als je een show insteekt,dan steekt hij dat toch in zijn geheugen hoop ik?
              en,ik had gelezen dat je als je de knop indrukt,dan je waarden kan veranderen,maar ik kan zeker mis zijn ze
              kzit nu wel met een probleem,ik ken een jeugdhuis,en zijn doen nu en dan beroep op mij,kwil nu met mijn licht beetje kleine groepkes doen,die optreden voor niet veel geld,kun je een lichtstand maken,die blijft staan,en je zelf kun verzetten wanneer je wil,dus,vb,je maakt een lichtstand of 10,en je begint met lichtstand 1 en laat die staan,tot je zelf wilt dat lichtstand 2 komt en zo verder?
              lukt dit
              dank bij voorbaar
              jeffrey

Comment

• DJ RoP en LJ WouT
                • Nov 2002
                • 120

Hoi,

Ik dacht ook dat wanneer je de strobe button induwde dat je de 12 faders gewoon ter beschikking kreeg om je strobe aan te passen. Idem bij smoke. Heb een demo van de freekie gezien. die joystick lijkt me maar losjes, of komt ie naar het midden wanneer je de power aanzet?
                Of is dit nu juist wat je bedoelt met dat hij niet centreert?
                En wordt die followspot functie als een extra fixture genomen? We zijn nu wel redelijk off-topic aan het gaan.
                Sorry maar vond het niet echt nodig om hiervoor een nieuwe topic te beginnen.

MVG

Wouter

Comment

• JBL-QSC-DBX
                  • Apr 2003
                  • 381

Hallo,

citaat:die joystick lijkt me maar losjes, of komt ie naar het midden wanneer je de power aanzet?
                  de joystick is inderdaad maar losjes ja, en hij blijft altijd (power off of on) in de stand staan waarin jij hem losgelaten hebt.
                  citaat: En wordt die followspot functie als een extra fixture genomen?
                  Die followspot is geen extra fixture, als je al je fixtures ingestelt hebt, kies je één van die fixtures, MH of scan ofzo, als followspot, je stelt de gewenste parameters in, dus bijvoorbeeld gobo open, color white, en je legt dit vast. Als je dan je show geeft doet die ene fixture gewoon wat hij moet doen totdat je op de knop spot drukt, de show loopt door alleen gaat die ene in de door jou vooraf ingestelde positie staan, met dus bijvoorbeeld open white en je kunt hem met de joystick zelf bewegen. Het is een wat lange zin geworden maar ik hoop dat het zo duidelijk is.

Groeten, Joris Martens

**Gao nie, bestao nie (In ABN: het gaat niet, bestaat niet)**
                  Laatste nieuws en profiel geupdate !!**
                  Timescape.nl

Comment

• timescape
                    • Oct 2002
                    • 328

en voor wat betreft die strobe en smoke-buttons, dat gaat echt niet hoor. Dit zijn gewoon extra handigheidjes, maar die kun je tijdens een show dus niet wijzigen.
                    Voor wat betreft die 10 "standen" : Dit gaat wel ja, alleen als je echt alleen dit wil doen, dan zijn er wel goedkopere controllers hoor.

Groeten Jeroen

Niks meer aan doen...

Comment

Working...