afstand bediening

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj debbie
    • Apr 2003
    • 1

afstand bediening

wie kan mij vertellen hoe de afstand bediening werkt van een stroboscoop en is het mogelijk om er zelf een te maken .ik heb zelf een soundlab sp 200 H met een in en uitgang met jack plug, model koptelefoon wie kan mij helpen aan een schema

groetjes Hans

888
    888
  • ZaNyDu
    • Mar 2002
    • 137

een controller voor een strobe maken is vrij lastig, je kan daar meer over lezen in:

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Hooi!

Euhm, ik heb dit in een ver verleden ooit eens zelf gebouwd. Zit nu nog steeds ingebouwd in een kastje, vlak bij mijn strobe. Het enige wat ik je nog kan vertellen is dat de strobe (meestal) een puls van 10V op de stuuringang nodig heeft om te triggeren. De puls mag niet te breed zijn, maar ook niet te smal. Opgebouwd was de schakeling rondom een NE555 als ik me niet vergis. Met een RC-schakeling (in dit geval een potmeter met een condensator) kan de frequentie worden ingesteld.

Als je een hoop ellende wilt vermijden: Botex biedt ook een kant-en-klare bediening aan.

Greetz, een lichthobbyist.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

Working...