Laser

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ.T
    • Nov 2002
    • 1502

Volgens mij ziet je oog de groene beter.
    Dit komt alleen al door het feit dat groen een hele opvallende felle kleur is en rood een beetje een onopvallende donkere kleur is.

DJ.T Was Here
    We're ready to party, are you?

Comment

• -Bart-
      • May 2001
      • 827

Afhankelijk van de kleur rood is groen 4 tot 10 keer feller dan rood.

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

Heej ik heb de site terug gevonden waar die laser op staat die ze zelf aan het maken zijn:

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

O ja, de laser wordt niet gemaakt door party 2000, maar door een ander bedrijf.
        Sorry dat ik dat verward heb, de e-mail werd namelijk ook naar part 2000 gestuurd en daardoor heb ik het per ongeluk verward, mijn excuses daarvoor.

DJ.T Was Here

Comment

• -Aart-
          • Jul 2001
          • 801

Hmz, in hoeverre is dit nu een serieus project ?

citaat:
          In opdracht van de Fontys Hogescholen afdeling Commerciële Techniek is er de opdracht aan studenten om een onderzoek te doen naar de marktintroductie van een Laser Projector.
          Een bestaand prototype moet zover ontwikkeld worden, dat deze op de markt gebracht kan worden. Voor zowel de technische ontwikkeling, als de marktintroductie zijn gegevens nodig van potentiële kopers.
          Lijkt me in de eerste plaats een leerproject, ik verwacht eigenlijk niet dat daar iets echt bruikbaars uitkomt..

[edit]
          Spec's die daar genoemd worden zijn gelijk aan de bekende ELv-bouwpakketjes. Voor mij niet interressant.

Comment

• Van_Diemen
            • Oct 2001
            • 189

He jongens,

Die laser projector die gemaakt wordt door die groep van fontys hogescholen is in het kader van het project IPD (Integral Product Development)
            BIj dit project worden studenten/afstudeerders van verschillende
            opleidingen(Informatica, Electronica, Technische Natuurkunde en
            Werktuig Bouwkunde) samengebracht om een product te ontwikkelen!

De groep die met de projector bezig is, proberen om op een goedkope
            manier een soort laserprojector te maken.

Ik kan wel wat informatie geven: Ze gebruiken voor het positioneren
            2 harde schijf koppen (gestripped uiteraard) en wat electronica.
            De software op de pc kan dan de plaatjes/tekts naar de project sturen
            en deze wordt dan geprojecteerd.

Ik weet dat ze bezig zijn met ontwikkeling van een nieuwe aansturings
            eenheid om bewegingen sneller te maken! De huidige bewegingen zijn nog
            niet van dermate hoge snelheid dat een plaatje goed zichtbaar is....

Maar zoals eerder vermeld: het is een leerproject!!!! (Maar wel leuk..
            ik zie ze vaaak proberen en dat ziet er toch leuk uit)

Als je meer vragen hebt, wil ik wel eens proberen of een van de
            groepsleden zich wil mengen in deze discussie!

Groeten,

Chris van Diemen

Groeten Chris van Diemen
            Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

Comment

• -Aart-
              • Jul 2001
              • 801

Dat lijkt me wel leuk, maar is dit wel het juiste forum daarvoor ?

Ik heb overigens zelf ook wel eens gexperimenteerd met HDD voicecoils, misschien dat er met een (capacitieve) feedback iets van te maken valt. Zover ben ik echter niet gekomen.

Comment

• DJ.T
                • Nov 2002
                • 1502

Zou wel leuk zijn als er iemand mee wil doen met deze discussie, dan kunnen we er ook een beetje achter komen of die laser wel echt de moeite waard is om te kopen.
                Zoals ik uit die enquete(s) begrepen heb, wordt deze laser echt in productie genomen, is dit wel zo, want zo als ik het begrepen heb is dit een SUPER-idee: een laser waar je normaal heel veel geld voor neerlegt voor weinig. Misschien is de kwaliteit dan misschien niet optimaal maar ja je kan ook niet alles verwachten.

DJ.T Was Here

Comment

• Controller
                  • Apr 2002
                  • 745

Misschien kan J&H een Laser Forum erbij maken...

Maar wat zal die laser gaan kosten want een groene laser kost al veel maar als ze ook nog multicolor pakken is hij dan wel goedkoop?

Tot het ook voor de normale DJ/LJ/VJ bruikbaar is.

Comment

• DJ.T
                    • Nov 2002
                    • 1502

heej controller heb je het stuk erbij wel gelezen?
                    Het wordt een gewone 5mW rode laser.
                    Die plaatjes zijn van vergelijkbare maar veel duurdere systemen.

DJ.T Was Here

Comment

• -Bart-
                      • May 2001
                      • 827

Aangezien J&H dit forum als een professioneelgebruikers forum ziet zal een appart forum over laserknutsels er niet in zitten.

Het wemelt op het internet van allemaal knustelaars die van alles hebben geprobeerd met stappen motortjes, spiegeltjes, paralelleport interfaces, luidsprekertjes, gesloopte harddisks, etc etc.
                      Maar ik heb werkelijk nog helemaal niets gezien dat in de buurt komt van een apparaat dat commercieel produceerbaar is. Daarnaast is de nederlandse markt veel en veel te klein om alleen daarvoor een product te ontwikkelen. Dus zal je allerlei certificaten voor je apparaat moeten behalen met bijbehorende testen etc.

Ik denk dat de investeringen om werkelijk een gezond product op deze markt te zetten door deze jongens grandioos onderschat wordt.

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

Working...