martin freekie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • houtie
    • Apr 2003
    • 5

Ik dacht dat je met de Freekie de startadressen kon instellen of ben ik mis? Heb dat toch gelezen in de handleiding op het internet
    Zo zou het probleem van de 4 scans pro 218 via de dmx-martin protocol converter opgelost moeten zijn. In elk geval ik overweeg juist daarom een Freekie aan te kopen. als het niet zou kunnen dan hoef ik hem niet.
    Weet iemand of dit klopt?
    Kan je dus het start adres van scan 2, 3 4 enz instellen.?

Greetz

Comment

• sampler
      • Apr 2003
      • 7

Ik heb hier de handleiding voor me liggen, maar ik vind niets waar je de startadressen zelf kan bepalen. Freekie heeft enkel vaste adressen 1, 13, 25, 27, 49, 61, ... (12-kanalen per DMX-adres)
      Niet DMX-compatibele aparaten van Martin kan je er dus niet mee aansturen zonder converter.

Comment

• houtie
        • Apr 2003
        • 5

Ken jij misschien een toestel waar dit wel mee kan.

Comment

• sampler
          • Apr 2003
          • 7

Ik ben bang dat je voor je 218's (ik denk dat je de MKI gebruikt) enkel maar Martin controllers kunt gebruiken (2308, 3032) en met alle andere DMX-sturingen met een convertor zal moeten werken. Wacht nog even af, misschien komen er nog andere nuttige tips op dit forum.
          Greetz ...

Comment

• Coldfinger
            • Aug 2004
            • 14

Ik overweeg ook om een freekie aan te schaffen voor de sturing van oa 4 martin 218 scans en 2 moving heads.

Maar ik lees nu dat er problemen zijn met de toewijzing van de dmx kanalen voor de scans. Voor de verschillende scans zitten de fucties voor bijvb kleur of pan/tilt op een andere fader.
            Wat wordt er bedoeld met de opmerking "Doordat de kanalen van de convertor achter elkaar aansluiten".
            Ligt dit niet aan het startadres wat op de scan staat ingesteld ?
            \'k weet niet alles......

Comment

• jurjen_barel
              • Jun 2003
              • 3150

citaat:Geplaatst door Coldfinger
              Wat wordt er bedoeld met de opmerking "Doordat de kanalen van de convertor achter elkaar aansluiten".
              Ligt dit niet aan het startadres wat op de scan staat ingesteld ?
              Bij de Freekie gaan ze (bij Martin) ervan uit dat je per 12 kanalen een fixture/groep fixtures toewijst...

Daarom staat er in de handleiding ook voor elke 12 kanalen het startadres getoont (dus kanaal 1, 13, 25, etc.) Volgens mij kun je per fixture de pan/tilt, en de gobo- en kleurenwielen toewijzen.

Comment

• zjeten
                • Mar 2003
                • 331

je kunt het dimkanaal,pan,til toewijzen op de freekie
                voor je 6 toestellen is dit toestel goed.
                sommige dingen zijn minder aan de freekie zoals:je show stopt als je van bank wisselt,dat je al je programmatjes apart moet doen,dus ,vb
                1 met scan wit,1 scans,gekleurt,1 scan strobo,1 scan,wisselende gobo,wisselend kleur,... 1 moving wit,1 moving gekleurt,dan nog enkeel met movinghead en scan samen
                zo heb ik 1 bank color changers,1 bank scans,1 bank color ch angers en scans,1 bank lazer,en 1 bank lazer en scans
                echt niet zo handig,ik doe er leuke dingen mee maar het is niet echt praktisch.
                mvg
                jeffrey
                (is voorlopig nog goed,maar ik kijk uit naar daslight)

Comment

Working...