Personality's 5-Stars

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert  R
    • Feb 2001
    • 78

KoenB ik heb je mailtje gehad maar als ik iets terug stuur krijg ik hem terug. Zorg even dat ik een goed mail adres krijg dan kan je antwoord krijgen op je vragen.

Robert

Comment

• folkertld
      • Apr 2003
      • 1

Zo dat zal ik nu eens mijn mening geven Robert......

Die Spica 250 heb ik gezien op de beurs in Frankfurt. Wat een nepspotje.... Een nog slapper aftreksel dan de movitec is..... Een kleurenwiel met minder kleuren, mindergobo's tja zullen we maar gewoon parren kopen?
      Er zijn heel wat merken en bedrijven die nachgedacht hebben over bewegend licht, 5-star heeft dat ook maar heeft het woordje BEWEGEND als belangrijkste gezien en heeft DAAR dus ook in geinversteerd. Bewegingssnelheid, DAS geil[xx)]... Nou wat mij betreft niet dus. Wel leuk, niet geil.
      Preciesie, mooie gobo's van een gangbare maat, goede en egale lichtopbrengst (hier scoort ie wel goed...) dit zijn een paar dingen die wat mij betreft veel belangrijker zijn....

Het heeft heel lang geduurt voordat de gemiddelde lichtopperator en designer wist wat een SL250 was, nu is dat eindelijk zo en weg zijn ze, niet meer te krijgen... Althans wel te krijgen want ze bestaan nog steeds. Ik heb ze gezien in Frankfurt op de beurs de nieuwe SL250 met dubbele gobowielen, ach ja... Ook de verhalen over het niet kunnen repareren van movitecs, das ONZIN het kan gewoon.

Waarom dat toch Spica en geen movitec meer.... Geen idee....

Spica, leuk voor ''hobbiebob en zonen bv'' 'maar voor ietwat professionelere bedrijven tja, misschien als je alleen naar de prijs kijkt.....

He uhh Robert wanneer gaan we ze samen eens bekijken????

Comment

• Robert  R
        • Feb 2001
        • 78

Tja folkert ik denk dat we er toch aan moeten geloven. Er is voor ons beslist en we zullen er mee moeten werken. We gaan wel zien, ik heb nog niet echt een oordeel kunnen vellen over de spica's omdat ik ze nog niet heb kunnen bewonderen behalve in doos.

Ik denk dat ze voor disco'tjes wel leuk zijn, lekkere snel wiep wappen maar voor de sjiekere show's is het niet super. Maar we gaan ze eerst maar ff uitgebreid testen

Comment

• JFR
          • May 2003
          • 1

Lang nagedacht of ik zou reageren daar ik de producent van 5Star Systems ben, en men zou kunnen denken dat ik niet objectief zou zijn. Maar inmiddels is gebleken dat het overgrote deel van de mensen op dit forum niet objectief is, logisch immers: een trouwe Ford rijder blijft over het algemeen zijn 'merk' trouw voor het leven.

Het is knap dat er mensen zijn tijdens een beurs bezoek zulke vergaande conclusies kan trekken.
          Bij de ontwikkeling van de Spica is heel veel research aan voorafgegaan. Zo is de keuze tussen de lichtopbrengst en het aantal kleuren/gobos nauwkeurig afgewogen en is er besloten voor meer lichtopbrengst, daar er bij veel shows gewerkt wordt met veel parren en dus de lichtopbrengst een pré is. Dus is gekozen voor de (standaard)E-size (37mm) voor kleuren en gobos. Voordelen: gobos bij iedere leverancier te koop en meer lichtdoorvoer vanwege de grote openingen. Het nadeel: er is minder plaats voor kleuren en gobo's per wiel. Onderzoek heeft uitgewezen dat de gebruiker (van 12 kleuren) doorgaans niet veel meer dan de helft van dit aanbod gebruikt, dus leek ons de keuze verantwoord en hebben we gekozen voor standaard kleuren met veel pigment (want zeg nou zelf wat moet je met 3 kleuren blauw en 3 kleuren groen??) die heel eenvoudig te vervangen zijn.
          Dus niet over nagedacht misschien een tikkeltje voorbarig.........

Ook is buiten de snelle bewegingen juist aandacht besteed aan de trage bewegingen en rotaties, en snelle kleurenwisseling.
          Dus slapaftreksel....
          Maar zoals ik al zei: ieder zijn favoriete merk, allemaal gelukkig

Comment

• Robert  R
            • Feb 2001
            • 78

Dat je niet helemaal objectief bent kan ik me heel goed voorstellen. Maar even ter verduidelijking de meningen die hier gegeven zijn, zijn niet na een bezoek van de beurs maar na gebruikservaring. Wij (Folkert en ik) hebben namelijk 12 spica's op de zaak staan.

Ik denk dat de 5-stars best een leuk plekje op de markt gaan veroveren, vanwege prijs kwaliteit verhouding en een aantal positieve eigenschappen zoals hoge bewegings snelheid. Dit is op de meeste klussen niet gewenst maar in bijv. een discotheek kan hij nu beter concureren met een scanner.

Alleen moeten nog steeds de laatste kinderziektes er uit gehaald worden. Ik ben benieuwd wanneer de eerste update komt.

Groeten Robert

Comment

• SV
              • May 2003
              • 3

Ik heb laatst een showtje met de spica's gedaan... en ik vind ze echt top! Enkele kleuren en gobo's zijn vernieuwd. Echt heel mooi, en bovendien zijn de kleuren en gobo's in het apparaat simpel te verwisselen( door een klik systeem) en kunnen er dus eigen kleuren in gestopt worden. dit geld ook voor de gobo's. En inderdaad; de licht opbrengst en snelheid is uitmuntend. De website is trouwens ook wel leuk... http://www.5star-systems.com

Groetjezz

Comment

• lj djcenter
                • Jul 2003
                • 148

Kheb dus gisteren de spica aan het werk gezien en zo onder de indruk was ik toch niet echt, Wat pan en tilt beweging zat er wel vaart in de lichtopbrengst was ook oke maar dat was ook het enigste. Wisselingen tussen kleur en gobo's is kei lang . Maar voor de rest mooi mh

greetz tom
                Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

En waar vergelijk je mee?
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• lj djcenter
                    • Jul 2003
                    • 148

zeg maar in vergelijking met martin mac250, movitec sl250 en geni oby 3 da stond idd beter bij het voorgaande

greetz tom
                    Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt

Comment

• jo vaes
                      • Jul 2002
                      • 221

Hey, ik heb gisteren met 16 spica's 250 gewerkt. De pan/tilt snelheid zit wel goed, snelheid van kleurenwissel valt mee, maar gobowissel vind ik persoonlijk tegenvallen. Deze wissel lijkt nogal langzaam, heb er geen mac kunnen langshangen. Maar volgens mij zijn ze niet sneller, mss zelfs langzamer. 5 gobo's + open, komaan.....
                      Tijdens de show begonnen enkele spica's (3) schokkende bewegingen te maken, na het resetten van de lamp konden we weer eventjes verder.
                      'Lj djcenter' was komen kijken en hij heeft dit ook vastgesteld, voor het geval dat er weer mensen zijn die denken dat ik hier zomaar iets aan het schrijven ben.

Conclusie: Geen spica's meer huren voor op productie, dan nog liever pro 218 op megadance , maarja, iedereen heeft zijn eigen mening...
                      Alles gaat ... als je maar genoeg betaald...

Comment

Working...