Q-commander en botex demux?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommie191
    • Jul 2002
    • 20

Q-commander en botex demux?

Hallo,

Wij hebben pas een Q-comm aangeschaft en nu willen we ook de parren hier op aansturen.
    Aangezien we hiervoor met een anoloog systeem hebben gewerkt hebben we dimmerpacks met 0-10v aansturing.
    Om het systeem toch op dmx te krijgen hebben we een botex demultiplexer aangeschaft.
    Nu krijg ik m alleen niet aan de gang op de Q-comm.
    Wie weet hoe dat wel moet?
    Kan er in de engelse gebruiksaanwijzing van de Q-comm niet veel over vinden namelijk.
    Heb al onder fixtures vanalles geprobeerd maar t mocht niet baten.
    Dat je de demux een startadres moet geven snap ik.
    Tevens zoek ik nog iemand die ons een minicursus wil geven over de q-comm(tegen goede betaling!)
    Al vast bedankt voor jullie reactie's
    Groeten Tom Schottman
    Hersch sound &video

• stokvis
    • Apr 2002
    • 17

Beste Tom,

begrijp ik uit je vraag (indirect) dat je de demultiplexer wel werkend krijgt op een andere lichttafel? Anders zou je eens kunnen kijken naar de aansluitingen van de uitgang van de demux, deze zijn op de botex (ik heb een showtec, maar dat is volgens mij dezelfde) een beetje raar, als ik me goed herinner is pen 1 de massa, pen 25 ch1, pen 16 ch2 etcetera. Ik zal dit thuis nog eens nakijken.

Groeten, mark

As far as I'm concerned 'Art' is just short for 'Arthur'
    Every case has a silver lining...

Comment

• tommie191
      • Jul 2002
      • 20

Ja die penbezetting is ook niet lochisch nee maar dat heb ik al wel door.
      Krijg m gewoon niet draaiend op de Q-comm.
      Ik kan er niet achter komen heel raar.
      Wie weet t dus wel...heluppp

Comment

• Dré
        • Nov 2001
        • 409

Set eens handmatig een van de kanalen die je naar de Demux stuurt op 255 en kijk of de Demux daarop reageert.

Hoe te doen? Gewoon vanuit de program mode.

-- Pardon my French, I'm Dutch --
        -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• LJ Bert
          • Apr 2003
          • 270

om pars aan te sturen op een q-commander oet je helemaal geen gebruik maken van fictures je maakt gewoon een groep selecteerd in die groep de gewenste kanalen en zet daana die groep in een scene.
          je kunt ook rechtstreeks de kanalen in een scene laden. wij gebruiken dezelfde tafel en demux en met veel succes moest er iets zijn kan je me altijd mailen

hehe wat een gedoe

Comment

Working...