Scan operator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eric
    • Nov 2002
    • 34

Scan operator

Heeft iemand toevallig een (nederlandse) handleiding van de Scan operator 12 van Glp? Mijn duits is niet zo geweldig...
    Ik vind dit toestel heel erg lijken op de botex DMX operator dus ik denk dat de functies wel ongeveer overeen komen... Dus een handleiding daarvan is ook goed.

• jeff
    • Feb 2003
    • 18

Beste,

GLP is Botex met een ander kleurtje en andere sticker er op. Veel van de GLP produkten worden gebouwd door Botex !!! Dus vergeet de Duitse kwaliteit.

Handleiding: kon de Belgische distributeur u ook al geen Nederlandstalige handleiding bezorgen ?! Laat staan een opleiding.

Een goede raad voor de toekomst: koop bij dealers of importeurs die u wel de handleiding kunnen bezorgen en die u tevens een opleiding van het toestel kunnen geven. En niet bij importeurs waar het juist om de centen gaat.

Ons hebben ze éénmaal liggen gehad, geen tweede keer !!

Groeten,

Jeff

Comment

• Rob
      • Dec 2000
      • 470

Dit is um.

moet je wel effe adobe reader hebben

Rob v.d. Molen
      N.R.G Dj-Team
      " Heb je een job....huur dan Rob de lichtbob "
      Rob v.d. Molen

Comment

• Dré
        • Nov 2001
        • 409

citaat:
        Handleiding: kon de Belgische distributeur u ook al geen Nederlandstalige handleiding bezorgen ?! Laat staan een opleiding.
        Is gewoon beschikbaar. Weliswaar niet van GLP maar van Botex wel (zelfde ding).
        citaat:Een goede raad voor de toekomst: koop bij dealers of importeurs die u wel de handleiding kunnen bezorgen en die u tevens een opleiding van het toestel kunnen geven. En niet bij importeurs waar het juist om de centen gaat.
        Zullen we wel een beetje realistisch blijven??? We hebben het hier over een sturing van nog geen 180 euro. Een ieder die in zo'n bedrag ruimte ziet voor een complete gebruikerscursus heeft een gaatje in z'n hoofd!

-- Pardon my French, I'm Dutch --
        -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• Korrel
          • Feb 2003
          • 9

citaat:
          Heeft iemand toevallig een (nederlandse) handleiding van de Scan operator 12 van Glp? Mijn duits is niet zo geweldig...
          Ik vind dit toestel heel erg lijken op de botex DMX operator dus ik denk dat de functies wel ongeveer overeen komen... Dus een handleiding daarvan is ook goed.

Hmmm bij mij zat er gewoon een engelse handleiding bij ....

Maar als jij er ook een hebt ... Ik heb er nl. een probleempje mee ...
          In de handleiding staat dat je een dmx adres kan instellen voor een fixture ....
          Dat er je er maximaal 12 (fixtures) kan maken met 48 dmx kanalen ...

Das heel raar want voor het instellen moet je de scenes knoppen gebruiken(max 8)
          Met page select kan je dus een beginadres op max 16 zetten en kom je met die gekozen fixture en page select en schuif 8 dus maximaal op kanaal 32 uit ...
          Das wel vet weinig (zeker als de beschrijving 48) zegt ...
          De dealer zegt dat het hetzelfde werkt als eem "American DJ scan controller II" en die maakt met 12 fixtures van elk 16 adressen dus wel mooi 192 kanalen aanstuurbaar ....

Doe ik iets fout, weet iemand iets meer hierover ?

Comment

• NiTRO
            • Sep 2002
            • 677

citaat:
            Beste,

GLP is Botex met een ander kleurtje en andere sticker er op. Veel van de GLP produkten worden gebouwd door Botex !!! Dus vergeet de Duitse kwaliteit.

Een goede raad voor de toekomst: koop bij dealers of importeurs die u wel de handleiding kunnen bezorgen en die u tevens een opleiding van het toestel kunnen geven. En niet bij importeurs waar het juist om de centen gaat.

Ons hebben ze éénmaal liggen gehad, geen tweede keer !!

Groeten,

Jeff

Beste Jeff, weet je uberhaupt over wat voor een "lichttafel"hier gepraat word? Een opleiding voor een scan operator, erg creatief hoor!

Daar waar een wil is, is een weg.....is die weg opengebroken heb je pech

Comment

• jeff
              • Feb 2003
              • 18

Inderdaad ik weet om welke lichttafel het gaat. Een opleiding van een 15-tal minuten is meestal voldoende.

Dat u voor deze tafels geen opleiding kan geven van een halve dag, weet ik ook wel.

Wat ook een oplossing is, is een handleiding meeleveren in de taal van de gebruiker. (hetgeen eigenlijk officiëel verplicht is volgens de Belgische wetgeving !!)

Dit maakt iedereen het toch makkelijker.

Ik zie u antwoord al 'iedereen kan toch Engels', maar dit is spijtig genoeg niet het geval. Ikzelf heb geen probleem met een Duitse of Engelse handleiding. Maar voor vele gebruikers is dit een groot probleem.

Groeten,

Jeff

Comment

• Dave
                • Jan 2001
                • 757

Meestal is de Nederlandse vertaling zo slecht, dat ik snel de Engelse versie erbij pak. Vooral bij Behringer vind ik de Nederlandse vertaling bar slecht. Soms staat er in de Engelse versie ook meer of beter uitgelegt.

There's no buisness like showbuisness
                U x I = Boem.

Comment

• NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

Beste Jeff, ik geef U groot gelijk met het bijvoegen van een handleiding in de taal van het land waarin het product verkocht word en daar word bij de meeste grote importeurs tegenwoordig ook echt naar gestreefd omdat er in de toekomst scherper op gecontroleerd gaat worden.

working on a better future!

mvg
                  ERiC

Daar waar een wil is, is een weg.....is die weg opengebroken heb je pech

Comment

Working...