Hallo,
Wij zijn voor een aantal producties aan het kijken wat de mogelijkheden zijn van het zogenaamde rode knoppen systeem.
Bij dit systeem kun je je licht bedienen doormiddel van rode noodstop knoppen. Ik bedoel hier dus niet gewoon een schakeling om bijv. een blinder of strobo aan te zetten maar het systeem waarmee je je hele DMX programma kan Beinvloeden.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben of die evt. een idee hebben hoe dit te bouwen. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat de officele systemen absoluut weinig kunnen hebben. Ik heb hier zelf dus geen ervaring mee.
Wat de we willen is dat we bijv. Strobo en/of blinder zowel met een noodstopknop kunnen aanzetten als met de lichttafel. Ook willen we dat bijv. bij kleine shows (geen lichttech aanwezig) de dj met 1druk op de knop bijv. black-out op de Parren (dmx barren) en strobo aan. Ook moet er doormiddel van zo'n knop bijv. de rookmachiene ingeschakeld worden.
Wie heeft er suggestie's voor hoe ik dit evt. zou kunnen oplossen?
De lichtafel voor de kleine shows wordt een dc-12 DMX van Botex en/of een operator.
Bij de grotere shows werken we met een Jands Event 408.
Het licht wat er min. op komt bij de kleine shows zijn:
2xt4 bar met parren
1x fogger
2x Sneeuw apparaat
2x Scan (op geluid)
1x Strobo
1x Blinder
Bij de grotere shows minimaal:
2x6bar (met losse dimmers dus geen voet-schakeling mogelijk)
4xMovitech SL-250
1xFogger
2xSneew
2xBlinder
1of2 strobo's
Ook moet er een luchthoorn mee gescakelt kunnen worden.
Dus brandt maar los!
MVG Willem (info@w-s-s.nl)
Wij zijn voor een aantal producties aan het kijken wat de mogelijkheden zijn van het zogenaamde rode knoppen systeem.
Bij dit systeem kun je je licht bedienen doormiddel van rode noodstop knoppen. Ik bedoel hier dus niet gewoon een schakeling om bijv. een blinder of strobo aan te zetten maar het systeem waarmee je je hele DMX programma kan Beinvloeden.
Nu is mijn vraag of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben of die evt. een idee hebben hoe dit te bouwen. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat de officele systemen absoluut weinig kunnen hebben. Ik heb hier zelf dus geen ervaring mee.
Wat de we willen is dat we bijv. Strobo en/of blinder zowel met een noodstopknop kunnen aanzetten als met de lichttafel. Ook willen we dat bijv. bij kleine shows (geen lichttech aanwezig) de dj met 1druk op de knop bijv. black-out op de Parren (dmx barren) en strobo aan. Ook moet er doormiddel van zo'n knop bijv. de rookmachiene ingeschakeld worden.
Wie heeft er suggestie's voor hoe ik dit evt. zou kunnen oplossen?
De lichtafel voor de kleine shows wordt een dc-12 DMX van Botex en/of een operator.
Bij de grotere shows werken we met een Jands Event 408.
Het licht wat er min. op komt bij de kleine shows zijn:
2xt4 bar met parren
1x fogger
2x Sneeuw apparaat
2x Scan (op geluid)
1x Strobo
1x Blinder
Bij de grotere shows minimaal:
2x6bar (met losse dimmers dus geen voet-schakeling mogelijk)
4xMovitech SL-250
1xFogger
2xSneew
2xBlinder
1of2 strobo's
Ook moet er een luchthoorn mee gescakelt kunnen worden.
Dus brandt maar los!
MVG Willem (info@w-s-s.nl)

Comment