SGM Scan Control

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Floor
    • Oct 2000
    • 130

Showtechniek: Toch is er iets geks aan de hand met die DIM-funtie
    Ik wilde laatste een bedrijfslogo projecteren op verschillende plaatsen in de zaal (muur / wand enz). Tijdens de bewegingen bleef het logo zichtbaar, maar door de verschillende locaties moest het wel telkens een stukje gedraaid worden. Ik heb dus het goborotatiekanaal van de betreffende fixture aangepast op DIM, zodat de rotatie mee zou gaan met de fade times van het programma,.....niet gelukt! De movinghead ging keurig vloeiend van plek naar plek, maar daar aangekomen draaide de gobo pas naar de gewenste stand! heel lelijk! Deed ik iets fout?

Ik werk overigens ook met de PILOT 2000 en niet de studio12/24, maar het principe werkt wel hetzelfde.

Comment

• Rudy Vorstenbosch
      • Jun 2001
      • 1429

citaat:
      Showtechniek: Toch is er iets geks aan de hand met die DIM-funtie
      Ik wilde laatste een bedrijfslogo projecteren op verschillende plaatsen in de zaal (muur / wand enz). Tijdens de bewegingen bleef het logo zichtbaar, maar door de verschillende locaties moest het wel telkens een stukje gedraaid worden. Ik heb dus het goborotatiekanaal van de betreffende fixture aangepast op DIM, zodat de rotatie mee zou gaan met de fade times van het programma,.....niet gelukt! De movinghead ging keurig vloeiend van plek naar plek, maar daar aangekomen draaide de gobo pas naar de gewenste stand! heel lelijk! Deed ik iets fout?

Ik werk overigens ook met de PILOT 2000 en niet de studio12/24, maar het principe werkt wel hetzelfde.
      Ligt niet aan de DIM Instelling maar eerder aan de gebruikte moving-head.
      Wat gebruikte je?

Showtechniek

Comment

• Floor
        • Oct 2000
        • 130

Ik maakte (en maak nog steeds vaak) gebruik van Futurelight MH 680. Ik zie niet goed in hoe deze MH roet in het eten kon gooien, als gedurende de overgangen van stap naar stap in een programma de bewegingen vloeiend overlopen en het goborotatiekanaal staat ook op DIM dan moet die volgens mij gewoon meelopen,..misschien leen ik wel een keer ergens zo'n "DMX uitlezer" en controleer de uitgang van m'n tafeltje, volgens mij zou ik dan moeten kunnen zie waaar het aan ligt.
        Thnx!

Comment

• Rudy Vorstenbosch
          • Jun 2001
          • 1429

Het spijt me je dit te moeten zeggen maar de futurelights hebben dit probleem.

Als je meerdere parameters tegelijk aanpast van step to step dan verkiest hij een volgorde en die loopt precies van 1 tot 16..

Dus in de volgende volgorde:[list][*]PAN[*]TILT[*]FINE PAN[*]FINE TILT[*]P-T SPEED[*]CONTROL[*]COLOR[*]GOBO[*]PRISMA[*]ROTATIE PRISMA[*]ROTATIE GOBO[*]etc...[/list]

Dus zoals je ziet komt die pas als 1 van de laatste parameters aan de beurt.

Maar dit is veelal het geval...
          Heeft simpelweg met de rekencapciteit van het spotje te maken.

Verwacht dat zelfs een DMX-Pilot / Handshake dit niet waarneembaar kan aangeven.

Showtechniek

Comment

• Floor
            • Oct 2000
            • 130

OK, bedankt voor de info!
            Dat wist ik echt nog niet, terwijl ik die spotjes toch al meer dan anderhalf jaar heb.
            thnx!

Comment

• Rudy Vorstenbosch
              • Jun 2001
              • 1429

Lang gewacht, nu eindelijk voor iedereen beschikbaar:

SGM STUDIO 12/24 SC Handleiding:

SGM PILOT 2000 Handleiding:

Met dank aan: Disco Service Apeldoorn (Marko) en WYTEC.

SuCCeS

Showtechniek.nl
              Zie profiel voor meer info.

Comment

Working...