EVER Matrix Lichtcomputer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wanzl
    • Dec 2002
    • 20

EVER Matrix Lichtcomputer

Wie heeft er voor mij informatie, manual over de EVER Matrix Lichtcomputer?? Gekocht op de rommelmarkt..tering hoe werkt zo'n ding??!!
    Gr. Wanzl
    WANZL - \"als de spiegel van het \'laag\' naar beneden komt\"
  • Mark
    • Aug 2000
    • 432

Niemand weet hoe dat ding werkt Wanzl, ALS iemand het wist was er wel een reactie op je vorige onderwerp gekomen:

http://www.licht-geluid.nl/forum/top...?TOPIC_ID=6562

En ehhh waarom heb je 'm gekocht als je niet weet hoe ie werkt, of als er geen handleiding bij zit?

Mark
    Mark

Comment

• Overdrive
      • Feb 2002
      • 717

Hoe ziet dat ding eruit en wat snap je niet?
      1. Hoe je hem moet aansluiten?
      2. Hoe je hem bediend?
      3. Wat je er mee kan?

Leg dat eerst maares uit,

Groetjes

Comment

• wanzl
        • Dec 2002
        • 20

omdat ik er Fl. 5,- voor betaald heb. Schoon gemaakt en in het stopcontact gestoken. Alles lijkt normaal maar ik weet gewoon niet hoe dat kreng werkt met die programma's. Het is gewoon een leuk ding. Het is een 19" dus dat staat ook weer mooi in mn rek. Kan er 20 lampen op aan sluiten. 't is maar voor de hobby.

gr. wanzl

Comment

• wanzl
          • Dec 2002
          • 20

Hoe dat ding eruit ziet? euh. ik zit nu op school maar ik zal het uit mn hoofd proberen.

Er zitten 2 assen met LED's op. De X en de Y.
          Bij de X-as zijn de leds in een cirkel gelaatst en bij de Y-as in één lijn. Verder een aantal schakelaars met MANUAL/AUTO/PROGRAM SHIMMY/PROGRAM...(wat betekend SHIMMY??).
          Op de achterkant een eurostekker met 20 aansluitingen voor de lampen die alles 20 apart gezekerd zijn...(wat voor lampen? wattage enz.?)
          Verder weet ik t niet precies. kzal eens kijken als ik thuis ben.

gr. Wanzl

Comment

• wanzl
            • Dec 2002
            • 20

oja,
            Ik heb m nog niet uitgeprobeerd want ik moet er nog een nieuwe schakelaar inzetten. Dus of ie écht werkt weet ik niet maar aan de LED's te zien is alles normaal.

Gr. Wanzl

Comment

• Mark
              • Aug 2000
              • 432

citaat:
              Ik heb m nog niet uitgeprobeerd want ik moet er nog een nieuwe schakelaar inzetten. Dus of ie écht werkt weet ik niet maar aan de LED's te zien is alles normaal.
              Waarom open je hier 2 topics met dezelfde wanhopige vraag als je zelf nog niets hebt uitgeprobeerd?!?!!?

p.s. dit knop je: daarmee kun je je posting editen, houd het wel zo overzichtelijk.

Mark
              Mark

Comment

• wanzl
                • Dec 2002
                • 20

Omdat ik er ook meer informatie over wil. Met nog niet uitgeprobeert is dat ik er nog geen lampen aan heb gehangen. Maar de uitgangen zijn wel met een multimeter nagegaan of er uberhaubt wel een signaal uit komt en dat komt er. En alle LED's branden en lopen volgens een bepaald patroon. Maar nu is dus de vraag hoe ik dat patroon aanpas en wat alle termen zoalz SHIMMY betekenen?

Gr. Wanzl

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Plaats eens een fotootje..

denk dat ik hem wel enigzins ken..is het er een met een bruine voorkant?
                  matrix geeft al aan dat het beddoeld is om te matrixen, dit houdt in dat je complexere chases als aleen maar een looplichtje kunt maken.

waren vooral in de jaren '80 populair in disco's, je hing er een vierkant met bijv in dit geval 4 bij 5 parren in en kon zo aparte chases maken van boven naar beneden, links/rechts, schuin, rondom, en ga zo maar door.

Ralph

Comment

• wanzl
                    • Dec 2002
                    • 20

Hij heeft een zilvergrijze voorkant. Ik heb geen digitale camera om een foto van te maken. Maar inderdaad zoiets is het Ralph. Heb je er misschien meer informatie over of weet je waar ik dat kan krijgen? Op 't internet is er niets over te vinden.

p.s. sorry Tijs Verfurth maar ik probeer hier meer informatie over te krijgen en ik probeer 'm NIET te verkopen! (Ik denk dat ik er een vloer van ga maken met oplichtende tegels)

Comment

• R. den Ridder
                      • Sep 2000
                      • 1500

Helaas,

ik heb eens zitten rondzoeken, maar ik kan niets vinden, 't i echt weer een typische geval van obscure lichtmeuk (blijft leuk die oude meuk)
                      Je zou eens binnenin eens kunnen kijken of het toevallig geen datlon is, dit merk kom je nog regelmatig tegen bij verkopen van inboedels van kleine dancings enzo.
                      is ook weer typisch jaren '80, geloof dat dat merk nu veranderd is in ryger, misschien kun je hier wat meer info vinden.

Ralph

Comment

• wanzl
                        • Dec 2002
                        • 20

TNX! Ik ga eens ff zoeken dan of ik onder die naam iets kan vinden waar ik wat aan heb!

gr. Wanzl

Comment

• John b
                          • Jan 2002
                          • 235

Ralph, je bedoeld waarschijnlijk Dalton

John.
                          Doe mij maar martin(i)
                          John.
                          Doe mij maar martin(i)

Comment

• wanzl
                            • Dec 2002
                            • 20

Er is één site te vinden over EVER die iets met automaten doen maar dat is Pools en daar snap ik geen snars van: http://www.ever.com.pl/
                            Als iemand pools kan laat het me dan even weten
                            Bij Ryger (http://www.ryger.co.uk/) heb ik een e-mail achter gelaten in afwachting op een reply. Onder Datlon (Dalton dus) moet k nog ff zoeken.
                            Maar in ieder geval bedankt!!

Gr. Wanzl

Comment

• wanzl
                              • Dec 2002
                              • 20

Deze reply kreeg ik van RYGER:

************************************************** ***
                              From: "WANZL ..." <m>
                              To: <sales@ryger.co.uk>

Hi.
                              Sorry,never heard of EVER and certainly not a Ryger product,sorry we couldnt help
                              Regards
                              RYGER
                              ************************************************** ***
                              helaas

Gr. Wanzl
                              Last edited by wanzl; 04-09-11, 20:48.

Comment

Working...