DIMBARE TL's Gestuurd dmv. DMX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rudy Vorstenbosch
    • Jun 2001
    • 1429

    #1

    DIMBARE TL's Gestuurd dmv. DMX

    Beste heren,

    Uw aandacht voor het volgende....

    De missie...:

    1000Tl's afzonderlijk van elkaar laten dimmen....
    Deze ieder appart onder een DMX parameter..

    Graag reacties, adviezen...tips.....


    Alvast bedankt..

    Showtechniek
  • -Aart-
    • Jul 2001
    • 801

    #2
    1000 ... zozo <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>

    Phillips maakt toch HF-voorschakelapparaten die 0-10V stuurbaar zijn ?

    Word wel een beetje duur. Je kunt ook denken aan de "klassieke" oplossing met 6V gloeistroomtrafo'tjes voor de gloeidraden, dan kun je normale (inductief belastbare) dimmers gebruiken.

    [edit]
    Dat laatste werkt overigens aanzienlijk beter met TL's met zo'n "startstrip" eraan.
    [/edit]

    Waar is t voor ?
    Bijgewerkt door - -Aart- op 31/10/2002 22:15:47
    Last edited by -Aart-; 21-04-06, 20:57.

    Comment

    • John b
      • Jan 2002
      • 235

      #3


      John.
      Doe mij maar martin(i)
      John.
      Doe mij maar martin(i)

      Comment

      • LJ Gerrit
        • Apr 2002
        • 479

        #4
        Martin breidt binnenkort hun architectural pakket uit met dimbare RGB TL's.
        We zitten nu nog te testen met een proto type, ziet er veel belovend uit.

        Hou de site van J&H en Fairlight daarom goed in de gaten de komende tijd.

        ------------------------------------------------
        Without colour, there is no perception
        ------------------------------------------------
        MvG

        Gerrit Schottert
        Controllux

        Comment

        • LJ Gerrit
          • Apr 2002
          • 479

          #5
          Oh ja, ik was vergeten te vermelden dat deze dimbare RGB TL's DMX aanstuurbaar zijn.<img src=icon_smile_blush.gif border=0 align=middle>

          ------------------------------------------------
          Without colour, there is no perception
          ------------------------------------------------
          MvG

          Gerrit Schottert
          Controllux

          Comment

          • johan L.
            • May 2001
            • 384

            #6
            wat dacht je van gewoon van die dimbare tl's en dan een dmx demux ertussen knopen?

            Back from the death
            Net deed ie het nog.

            Comment

            • axs
              Moderator
              • Jun 2002
              • 2687

              #7
              citaat:
              Beste heren,

              Uw aandacht voor het volgende....

              De missie...:

              1000Tl's afzonderlijk van elkaar laten dimmen....
              Deze ieder appart onder een DMX parameter..

              Graag reacties, adviezen...tips.....
              1000TL's volledig afzonderlijk laten dimmen...

              Eerst en vooral de nodige hardware voor de TL's maar verder...

              een serieuze lichttafel <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

              De groe(n)ten
              Tom Manshoven
              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

              Comment

              • NiTRO
                • Sep 2002
                • 677

                #8

                Ik zou gewoon nog heel even wachten totdat de ledbars op de markt komen, dit zijn staven met de lengte van een TL alleen dan dmx aanstuurdbaar en door de toepassing van leds een erg breed kleurenspectrum.

                mvg
                Eric

                Comment

                • beyma
                  • Oct 2002
                  • 1614

                  #9
                  Is bijvoorbeeld "philinea" een optie??????? De firma yellowspot.nl monteerd ze zeer regelmatig in de dekor's die wij bij het NOB maken en wij zijn niet echt zachtzinnig tijdens bouw en demontage en toch blijft het heel !! plus dat je er erg mooie lichtlijnen mee kunt maken zonder onderbreking,let maar eens op hoe vaak ze in televisie dekor's zitten !

                  martijn

                  there's no budget ,like low budget

                  Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                  Comment

                  • CHRIS_B
                    • Oct 2002
                    • 115

                    #10
                    wat ga je in hemelsnaam bouwen heej, 1000 TL's, das veel

                    ga je in een kantoorpand de verlichting via dmx sturen ofzo?

                    Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, zijn die rozijnen dan \"zinloos geweld\"?

                    Comment

                    • johan L.
                      • May 2001
                      • 384

                      #11
                      in het nieuwe pathe theater in a'dam zitten er ook dimbare tl's in de trap,

                      en dat systeem daar draait op Ilight (dit zijn diverse dimmers die via een dmx, bussysteem en een multimedia protocol aangestuurd kunnen worden,

                      From a boutique retail outlet, to a Corporate HQ and from an intimate restaurant to a 5 Star hotel, we provide the control tools to transform spaces with light. We believe in putting the user in control, providing elegant and intuitive interfacing to our control network via innovative control plates, touch screens and mobile apps. These devices are offered in many styles and finishes so they blend seamlessly with their surroundings.


                      ledbars kan ook maar 1: is nog sterves duur.
                      2: wilt ie wel kleur hebben?? want daar staat niks over in de post.
                      3: de lowbudget oplossing lichtslangen :P


                      Back from the death

                      Bijgewerkt door - johan L. op 01/11/2002 17:09:23
                      Net deed ie het nog.

                      Comment

                      • Tiemen
                        • Dec 2001
                        • 944

                        #12
                        Lossen jullie altijd zo een probleem op?

                        Er is een vraag, "1000 TL's afzonderlijk laten dimmen, dmx gestuurd". Geen ledbars, geen martin-ontwerpen, geen ik-weet-niet-wat.

                        Dat er een tafel nodig is met minstens 1000 dmx kanalen, is wel logisch zeker...maar to the point? kuch kuch

                        Dus we hebben 1000 tl's. Ofwel wordt er per tl (liever per 2, cosphi gaat veel beter zijn) een dimmertje bij de tl gebouwd, ofwel worden er apparte dimblocken gebruikt. In het geval van apparte dimblocken moeten die kunnen TL's dimmen. Als je per TL een dimmer wil steken, dan moet je ofwel een demux gebruiken met analoge dimmertjes, ofwel een stukje elektronica ontwerpen (of bestaand iets gebruiken) dat rechtstreeks dmx omzet naar een gedimde spanning. Dan kan je er wel iedere keer maar 32 per lijn gebruiken. Dus dan heb je nog een pak splitters nodig ook.

                        Wat mij handigst lijkt : TL's per 2, aangestuurd via dimmers (die zo een last aankunnen), dimmers rechststreeks gestuurd door dmx...

                        Tiemen

                        Comment

                        • Rudy Vorstenbosch
                          • Jun 2001
                          • 1429

                          #13
                          owkee,

                          Moeten 100 bakken worden van 70x70
                          Met op een rij 10 buizen van 60cm. (per bak)
                          Deze komen achter een matglazen plaat met daarachter 1 kleur (lee folie)

                          Dus per 10 in 1 bak...
                          en dat 100x

                          Tafel is natuurlijk geen probleem...

                          De techniek...daar gaat het om...hoe en wat...

                          Alvast bedankt

                          Showtechniek

                          Comment

                          • Tiemen
                            • Dec 2001
                            • 944

                            #14
                            Ik dacht dat ik eens ergens iets gelezen had van 800 tl's in een of andere studio voor de VRT...

                            Maar ik heb 1 naam voor jou : ADB

                            Zet daar een eurodim3 (108 kanalen, 270 kW) of zoiets, en komt wel goed...Maar ik zou gewoon contact opnemen met ADB zelf, die zullen daar heel veel meer zinnigs over te zeggen hebben!

                            Tiemen

                            Comment

                            • LJ Gerrit
                              • Apr 2002
                              • 479

                              #15
                              citaat:

                              Ik zou gewoon nog heel even wachten totdat de ledbars op de markt komen, dit zijn staven met de lengte van een TL alleen dan dmx aanstuurdbaar en door de toepassing van leds een erg breed kleurenspectrum.
                              Deze RGB ledbars worden al regelmatig toegepast in decors. Ze zijn van het fabr. Lagoled, leverancier/importeur is de firma Lagotronics.
                              Worden toegepast door o.a. LD Design, Chain, NOB, TV Support en Yellowspot.
                              Bij de uitreiking van de televizierringen 2001 en 2002 zijn ze gebruikt in het decor.
                              Vervolgens aangestuurd d.n.v. Matrix software van Martin.


                              ------------------------------------------------
                              Without colour, there is no perception
                              ------------------------------------------------
                              MvG

                              Gerrit Schottert
                              Controllux

                              Comment

                              Working...