Lamp veranderen van halogeen 250w naar msd250

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bart0409
    • Jun 2002
    • 2

Lamp veranderen van halogeen 250w naar msd250

Ik heb 4 Showtec Tornado scanners. Daarin zit een 24v 250w lamp in. Kan ik ook ipv een 24v 250w een msd250 lamp hierin plaatsen ja of nee? Zo ja moet er dan nog een en ander veranderd worden qua ventilator en eventuele socket waar het lampje in moet. Alvast bedankt voor jullie reakties.

Met vriendelijke groet,
    Disagio Drive-in show.

• -Bart-
    • May 2001
    • 827

Zoals men hier wel vaker roept; Als je deze vraag stelt, heb je er waarschijnlijk niet zoveel verstand van en zou je het sowieso moeten laten.

Het is mogelijk maar ik raad het je ten sterkste af.
    Als ik men niet vergis gaat er een spiegelreflectorlampje in de tornado's. Als je er een msd in zou willen, zou je ook nog iets voor die spiegel reflector moeten bedenken, anders zou er zelfs minder licht uit komen. Daarnaast werkt gasontladings lamp met een voorschakel apparaat en ignitor ipv laag spannings trafo.

Dat is dus heel wat meer sloop en breekwerk dan ff een socketje vervangen.

Daarnaast gaat dit projectje nogal prijzig worden, OEM balasts en igitors zijn helemaal niet goedkoop!

Een beter alternatief zou zijn, je scans verkopen, bedragje bijleggen, en 'behoorlijke zwaailampen' aanschaffen.

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Tiemen
      • Dec 2001
      • 944

citaat:
      Ik heb 4 Showtec Tornado scanners. Daarin zit een 24v 250w lamp in. Kan ik ook ipv een 24v 250w een msd250 lamp hierin plaatsen ja of nee?
      Nee.

Tiemen

Comment

• R. den Ridder
        • Sep 2000
        • 1500

niet mogelijk: je sturing klopt ook niet meer aagezien je nog een aparte shutter/dimmer moet installeren.

Ralph

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

Alles kan de kappen zijn namelijk allemaal hetzelfde hetgeen dat je vervangen moet, en dit maakt het dan weer oninteressant:

-2 gaten erbij boren voor trafootje print
          -trafo eruit halen en vervangen door ballast msd200
          -ignitor msd200 inbouwen
          -lampvoetje vervangen

Ventilator hoef je niet te vervangen omdat de behuizing ontworpen is naar een MSD versie en gewoon ook gebruikt is voor de halogeen.

Daarnaast is een shutter niet nodig, deze heeft de originele versie ook niet.

Maar wat Bart ook al zei....erg dure grap!!!

grtzzz
          Eric

Comment

• R. den Ridder
            • Sep 2000
            • 1500

Neem aan dat die halogeenversie gewoon dimbaar is?..zoeits heb je lijkt me bij MSD's toch wel nodig, anders kun je geen black outs doen...

Ralph

Comment

• splash
              • Aug 2002
              • 342

Bij een black out kan je toch ook gewoon je shutter dichtgooien???

Comment

• -Bart-
                • May 2001
                • 827

Eeuwenoude wijsheid:

<center>If it ain't broke, then don't try to fix it.</center>

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

Helaas is die Tornado halogeen niet dimmbaar vandaar dat ook het hele dimmer en shutter gebeuren niet in die dingen zit, gewoon het gobowieltje ervoor gooien, martin heeft dat in die 812-ers volgens mij ook.

Maar tja, reken uit wat het je gaat kosten en waarschijnlijk zijn nieuwe MSD scanners bijna even duur! En daar zit dan ook nog de garantie op!

grtzz ERC

Comment

• -Aart-
                    • Jul 2001
                    • 801

De 812 heeft een "zwart" op beide wieltjes. Een echte shutter is mooier, maar met wat extra programerwerk valt er best mee te leven.
                    Last edited by -Aart-; 21-04-06, 21:56.

Comment

• CHRIS_B
                      • Oct 2002
                      • 115

citaat:
                      Eeuwenoude wijsheid:

<center>If it ain't broke, then don't try to fix it.</center>

ik hoor weleens iemand zeggen

if it ain't broke, fix it till it is

Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, zijn die rozijnen dan \"zinloos geweld\"?

Comment

• johan L.
                        • May 2001
                        • 384

heb wel ergens een kitje zien staan om die multipar hml575 omtebouwen naar naar msd 250/2

volgensmij verkoopt showpech dit kitje zelfs meschien dat je die ervoor kunt gebruiken. maar t kitje kost 250 € bruto excl. btw.

Back from the death
                        Net deed ie het nog.

Comment

• -Bart-
                          • May 2001
                          • 827

citaat:heb wel ergens een kitje zien staan om die multipar hml575 omtebouwen naar naar msd 250/2
                          Leuk, zo'n multipar die niet te dimmen of te switchen is.
                          Of ontgaat mij iets ?

Comment

• -Bart-
                            • May 2001
                            • 827

Stel je gaat straks je tornado's ombouwen voor 1000 euro exclusief lampen en andere kosten. En dat alleen voor een paar lumens extra.... Ben je een heleboel tijd en geld verder, maar ben je dan echt gelukkig ? Nee! Over een tijdje wil je een shutter, een dimmer roterende gobo's, meer gobos, meer kleuren etc.

IMHO kan jij dat geld veel beter besteden.

Comment

• johan L.
                              • May 2001
                              • 384

citaat:
                              citaat:heb wel ergens een kitje zien staan om die multipar hml575 omtebouwen naar naar msd 250/2
                              Leuk, zo'n multipar die niet te dimmen of te switchen is.
                              Of ontgaat mij iets ?
                              ik weet ook niet precies hoe dat zit. ik zal is bellen met highlite.

Back from the death
                              Net deed ie het nog.

Comment

Working...