Wat voor soort lamp ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Wat voor soort lamp ?

Ik ben een Par 64 set aan het samenstellen. En ik vroeg me af wat voor soort lamp ik hier het beste in kan zetten. Pak ik hier NSP of wat anders voor en waarom ?

Ik hoor graag jullie meningen......

Cheers,

DeeJ

cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Waar wil je het voor gebruiken?

Robert

Maar ik heb turbosound!! Nou ja....... een T-shirt ervan!! En een webzijde!!!!

Comment

• SpaceyDeeJ
      • Sep 2001
      • 876

Mijn Excuses,

uiteraard had ik het doel hiervan moeten vermelden.
      Het gaat om basis front belichting voor bands. Ook ben ik benieuwd welke kleuren hierbij het best gebruikt kunnen worden, gebruikt men uberhaubt kleuren of houd iedereen het bij standaard Gold ?

Cheers,

DeeJ

cheers,

DeeJ

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Als frontale belichting kan je beter medium flood nemen , nsp of vnsp is veel te smal van bundel en kan je te weinig mee uitlichten,geen grote oppervlakken teminste. Voor de kleur is inderdaad een huidkleur filter het mooiste. Verder zou ik achter de band wel een stuk of 8 vnsp parren ophangen en als een waaier uitrichten. Ook wel "air craft landing" genoemd.
        Ook nog wel een leuke optie is om bv 8x par 56 met wide flood lampen op te hangen als "blinder" de echte blinder's zijn natuurlijk het mooist met 6 of 8 keer par 36 van 650 watt per stuk !!

martijn.

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• SpaceyDeeJ
          • Sep 2001
          • 876

Hoi Martijn,

dus gewoon een MFL lamp op front en NSP op de back ?

Je idee komt zeer overeen met mijn idee van opstellen, alleen wat kleuren betreft van de front, zie je nog wel eens verschil bij de verschillende technici.

Ik zat te denken aan Gold, Orange (of iets van die strekking) Pink, en Blue op de front, plus diverse kleuren op de back ?

Verder word dit aangevuld met een rijtje, wat oudere, scans, en een of twee zwaardere (1.5 KW) stroboscopen.

Iemand nog een paar creatieve ideeen om een drumpodium er vet uit te laten komen ?

Ik ben benieuwd.

Cheers,

DeeJ

cheers,

DeeJ

Comment

• FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

paar floorspots erop zetten, eronder zetten, etc ?

dikke strobo achter de drummer schuin omhoog richten

strobo eitjes in een ketting rondom drumpodium?

enige ideetjes die ik zo krijg...

Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• EP Woody
              • May 2001
              • 795

Frontlicht kleuren hangt af of je beetje afstand tot het podium hebt. Zoja, 2x 6bar. met 3 kleurtjes, 106, 152 en 118 bijvoorbeeld, warm, koud, en neutraal. wel alles in floodlampjes natuurlijk.

Wat ook heel leuk is is om een paar losse lampjes her en der verspreid over het podium te plaatsen.

bijvoorbeeld aan de zijkanten van je drum-podium 1 Par NSP, die je gekruisd naar mekaar toe laat stralen.

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Kheb me site helemaal geupdate, Kijk in me profiel voor de url.

Comment

• Tiemen
                • Dec 2001
                • 944

Floorspots eronder of erond (2 of 4) zonder filter geeft inderdaad altijd mooie effecten.

Gewoon een setje Aircrafts erboven of ernaast, mooi uitgericht is ook altijd leuk.

Strobo erachter met bvb paarse kleurfilter is ook tof!

Voor front altijd nogal lichte kleuren gebruiken, of zelfs alleen correctie-filters...Als de groep eventueel speciale eisen stelt kan je er gewoon langs elke kant een rode en blauwe tussen steken.

Tiemen

Bijgewerkt door - Tiemen op 17/10/2002 15:59:19

Comment

Working...