DMX Operator met telproblemen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

DMX Operator met telproblemen?

Laatst heb ik 2 scans gekocht, en gelijktijdig een JB-systems (alias Showpech, Botex, GLP) 192A. Het valt mij alleen op de de tap-functie niet goed reageert. je chase loopt langzamer dan het tempo wat jij aangeeft met dat knopje. Zijn er meer mensen die dit fenomeen herkennen?
    Zit er echt om te denken deze controller maar weer in te ruilen, en een freeky te kopen of zo.

Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
    U x I = Boem.
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

Ik heb het ding gezien, een kans gegeven ...en daarna snel in een hoek gezet!
    Ik vond het niets, te traag idd...
    Waar ik wel heel happy mee ben is zn opvolger de scanmaster, zelfde principe maar veel vriendelijker om mee te werken en ook niet zo traag.

In het verleden hebben we wel vaker over dit controllertje gesproken en daarvan is mij bijgebleven dat Sussudio er erg handig mee was en er ook een aanal scans en/of dmx effecten mee aanstuurde...

benieuwd naar de ervaringen van Maaike dus :-)

>>>>Ik heb een toeter op mn waterscooter!<<<<

Comment

• Niek...
      • Nov 2001
      • 1094

Hmm, werken zelf ook met de Operator, maar de tap-functie komt mij niet bekend voor. Voor de zekerheid ff wat gegevens opgezocht:

citaat:Functions : Designed to control a wide variety of DMX Scans. 192 channels for DMX output can control up to 12 fixtures (up to 16 channels each). 30 Banks containing up to 240 scenes, each Bank corresponding 8 scenes. 6 Chases for the program of scenes. 4 digit LED showing Program / Run Status Dimmer / Run Speed / Fade time under controlled and Standard MIDI interface.
      MIDI signal : Effective in banks and chases
      DMX signal : 3 pin XLR female x 1
      AUDIO signal : By built-in microphone
      Remote control : Blackout controlled by MIDI input signal
      Power input : DC 9V-12V, 220 mA min. (adapter is included)
      GEEN tab-functie dus. Enkele andere botex apparaten werken wel met de tab-functie.

Greetz Niek
      <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• PowerSound
        • Nov 2001
        • 1892

Jawel elke clone heeft zo'n tap functie, om manueel het tempo aan te geven. Het is inderdaad niet zo precies, maar met wat praktijk gaat het wel. In elk geval is de music functie onbruikbaar.

Site updated ! Waarom met nieuw als het met oud ook goed gaat ?
        PSL Bvba powered by
        L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
        Yahama LS9-32 / MC7L-48
        Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
        Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• -Bart-
          • May 2001
          • 827

idd de music funktie kon niet erg veel slechter. Je kan t wel iets "minder slecht" maken door er intern een stukje tape over het micje te plakken.

<font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• sussudio
            • May 2001
            • 534

Ik heb de Botex-versie van de DMX Operator en daar zit toch echt een Tap-Sync op hoor. Misschien dat die er op de ADJ versie van Niek niet opzit, maar dat lijkt me erg sterk.

Dennis had ergens de nederlandstalige handleiding van de Operator op het net gezet (geen idee waar, maar er staat vast ergens een link in het forum).

Daarin staat o.a. : "De snelheid van de scene's kunnen door TAP-SYNC, SPEED of door muziek gestuurd worden". TAP-SYNC is knopje 14 in die handleiding.

Die muziek-instelling is behoorlijk onbruikbaar vanwege het overgevoelige en niet bij te stellen ingebouwde microfoontje. Gebruik je hem toch dan krijg je een enorm zenuwachtige lichtshow.

TAP-sync werkt hier prima. Alleen in het begin dacht ik dat hij er steeds een halve seconde naast zat. Dat bleek echter te zitten in een stukje vertraging in de reactie van de scans. Nu hou ik daar wat rekening mee, door net ietsje eerder dan de maat te tappen.

Drive-in Discoshow Sussudio
            Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Maar het blijft toch wel een zeer bruikbaar toestelletje voor scanners van max 8 DMX kanalen.
              Ja ik weet het, je kan fixtures van 16 kanalen aan, maar die page A - B is zo saai en onbruikbaar.
              Enig groot nadeel, serieus klote om daar parren op te hangen...
              (maakt daar eens een chaser mee...)

Site nog eens geupdate (V5.02) ! Mijne Nexo kan ni in den auto...
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• Dave
                • Jan 2001
                • 757

Ok, ligt het dus niet aan mij, maar is het gewoon een tekortkoming van die controller. Ik heb maaike inderdaad druk bezig gezien met die controller, en die tap-functie vond ik net een van de mooiste functies. Voorlopig laat ik het ding dus in de case zitten, als het DMX-project af is kan ie mee als 'faderbak'.
                Bedankt voor de reacties.

Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
                U x I = Boem.

Comment

• NiTRO
                  • Sep 2002
                  • 677

Tis en blijft natuurlijk een van de goedkopere controllertjes,
                  ik heb er zelf ook veel mee gewerkt en aansturen van kleine scans
                  is wel goed te doen, maar je moet inderdaad kijken waar je het tafeltje voor wilt gaan gebruiken, parren chase is idd ook af te raden....

ALs iemand de manual nodig heeft even een post plaatsen,
                  dan kijk ik FF of ik hem nog ergens heb in EN of NL.

grtzzzz ERC

Comment

• sussudio
                    • May 2001
                    • 534

Dave, bedoel je met langzamer dat hij een steeds grotere afstand tot de beat krijgt, of dat hij steeds net iets te laat is ?

In het eerste geval: terugbrengen die controller, want dan is er inderdaad wat mis. In het tweede geval kun je er eens aan denken om een geluidsmonitor bij de LJ te zetten, zodat die zelf wat sneller kan reageren op het geluid tijdens het tappen.

Zoals Maaike al zei: de NL-handleiding van zowel de Operator als de Mingle staan op de JHFORUMFILES:

Comment

• sussudio
                      • May 2001
                      • 534

Niek, kijk even in de handleiding van je American DJ DMX Operator:
                      ADJ Products, LLC is a global manufacturer of entertainment lighting, LED video and atmospheric effects equipment with an expansive portfolio of products with 40 years of experience in the industry.

Tap-sync = knopje 11

Ook bij de GLP-versie van deze tafel die je eerst had zat die knop er trouwens op:

Heel "toevallig" ook knopje 11

Comment

• johan L.
                        • May 2001
                        • 384

werkt die dmxlink/dmx in op die scanmaster2 een beetje fatsoenlijk?

zodat je je parrencontroller er op kan doorlussen?

Back from the death
                        Net deed ie het nog.

Comment

Working...