Middelgrote tafel...Hoe, Waar, Welke, Waarom...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cornedure
    • Jul 2002
    • 230

citaat:Je hebt op de pearl toch je rolaque, waardoor je doormiddel van 3 pages totaal 450 cue's hebt?
    Ik bedoelde maximaal 15 chases tegelijk. Bij de Hogs is het geheugen de beperkende factor.

Nog een interessant dingetje op de Hog is de mogelijkheid om de chase te laten lopen terwijl de fader op nul staat. Spaart je direct een intensity-fader uit. En intensity is standaard LTP op de HOG, waardoor je een looplicht op het dimmerkanaal kunt laten lopen. Doe dat maar eens met een Pearl.

citaat: de machine is een stuk stabieler als een Pearl
    Vergeet dat maar. Upgrade naar september 2000 software en je hebt een beresterke tafel. Ik heb daarentegen op fuiven de Hog 2 zien crashen, met de nodig blackout als gevolg.

Er zijn wel problemen geweest met de Diamond 3 software, dat geef ik je na.

Maar om nog eens op de post te antwoorden: het hangt ervan af hoeveel conventioneel licht je gaat gebruiken. Pearl is uitermate geschikt voor een mix van conventioneel en intelligent licht. En het programmeert als een trein.

Comment

• WesthofTheaterTechniek
      • Nov 2002
      • 3

Ik hoor een hoop langskomen maar mis toch een heel interesant model.
      de Jands Event 408/416 een soort cross tussen de Ouderwetse Event tafels en de Hog500 super stabiele tafel 1024 outputs 60 fixtures
      240 dimmer channels en 80 scrollers. Voor een heel aantrekkelijke
      prijs !!!

Comment

• CHRIS_B
        • Oct 2002
        • 115

citaat:
        citaat:..
        Ik bedoelde maximaal 15 chases tegelijk. Bij de Hogs is het geheugen de beperkende factor.

Nog een interessant dingetje op de Hog is de mogelijkheid om de chase te laten lopen terwijl de fader op nul staat. Spaart je direct een intensity-fader uit. En intensity is standaard LTP op de HOG, waardoor je een looplicht op het dimmerkanaal kunt laten lopen. Doe dat maar eens met een Pearl.
        heb je wel gelijk in, maar waar gebruik jij meer dan 15 chases voor???

of beter, hoe groot word je show dan, want voor 4 mac 300, 4 roboscan 918 pro en 4 giotto's aan intelligent licht en dan nog een stapel pars heb je toch ruim voldoende op je rolaque

beter een ster dan een rondje
        Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, zijn die rozijnen dan \"zinloos geweld\"?

Comment

• LJ Gerrit
          • Apr 2002
          • 479

Ik moet Rens gelijk geven, de maXim van LSC incl. PatPad module wordt een toppertje.
          De PatPad module beschikt over analoge touchfaderss, indivuele selectie tot max. 24 parameters per fixure.
          Bezit over een efectgenerator, macro's, presets en filtering van parameters. Het is zelfs mogelijk d.m.v. Notepad de templates zelf aan te maken of te wijzigen.

Voor meer info http://www.lsclighting.com.au

------------------------------------------------
          Without colour, there is no perception
          MvG

Gerrit Schottert
          Controllux

Comment

• Tiemen
            • Dec 2001
            • 944

Het is alsmaar uitgesteld en allerlei andere dingen die ertussen gekomen zijn. Maar sinds een paar dagen toch een GMA Light ter beschikking. 'k Heb er nog maar weinig op gespeeld (ne mens heeft al eens andere dingen te doen), maar ik denk dat het een uiterst goeie keuze geweest is...

T

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Succes met je sinaasappeltje
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Ik denk dat jullie de best mogelijke keuze gemaakt hebben Tiemen ! Zelf maak ik veel gebruik van de complete GrandMA -familie, en met de Light heb je een zeer goede computer aangeschaft... Inclusief CPU(noodvoeding), dubbele processor, en motorized faders. Eigenlijk lever je op de Light bijna geen hardware-buttons in... Verschil met de UltraLight is wel weer duidelijk merkbaar. Die comp. heeft namelijk geen motorized faders, geen CPU en een enkele processor. WEL hebben alle versies exact dezelfde software, en alles is dan ook uitwisselbaar. Heb je btw al even lopen klooien in het patch-menu met de spot-coordinaten ? Je kunt erg simpel een 3D-stage creeeren met al je lampjes, en thuis al posities voorprogrammeren e.d. Echt superideaal!

Veel plezier met de Light !

grtz AJB
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• sidhe
                  • Nov 2003
                  • 22

citaat:Geplaatst door DJRenz

Misschien is de LSC - maxim L wat voor je, Het is een simpele tafel met 1024 dmx channels met als optie een PatPad voor het intiligente licht. meer info op http://www.lsclighting.com.au.
                  Groeten Rens

Check mijn site
                  Ik weet niet wat het maximale is aan intelligent licht, maar mijn ervaring is dat een stuk of 8 martins al heel moeilijk wordt, de martins snapten helemaal niet meer wat ze binnenkregen. terwijl een programaatje van 2 martins wel lukte uiteindelijk toch maar een pearl 2004 opgehaald was met 10 minuutjes klaar met programeren

Comment

• Kevin_DM
                    • May 2003
                    • 577

Voor mij toch ook een van de tafeltjes uit de MA familie.
                    Betrouwbaar, overzichtelijk en gemakkelijk.
                    Misschien even wachten tot in het voorjaar, dan komt de grandMA micro uit, heb er hier al wat foldertjes van liggen en ziet er wel goed uit, aan een zeer interessante prijs (zeker ivm de pearl)
                    --- watt ever you want ---

Comment

• T-lite
                      • Dec 2003
                      • 1

De Grand MA UltraLight is een goed tafel die prijs kwaliteit goed is. Ook zal deze tafel nog enkele jaren blijven meegaan. De grandMA micro zou ik niet nemen daar de software niet uitwisselbaar is met de andere.
                      PS: dit is een vgl tussen: Case, Avolites, Wholehog, MA

Comment

• sctrl
                        • Dec 2003
                        • 4

hog 1000 zeker aan te raden buiten de meeste voordelen die je al gelezen hebt kunt ge erna ook makkelijker werken met hog2 en hog3

Comment

• jelle_janssens
                          • Apr 2003
                          • 35

Hallo jij die op praga khan mee mijn vriendin was gaan oppikken aan het station van leuven.
                          Over je dilemma.
                          Ik heb tot nu toe altijd altijd gewerkt met pearl2000.
                          De vorige versie. Crashen doet ie wel, maar dat maakt het alleen wat toffer. Elke (of toch bijna) crash heeft zijn reden (soms ook niet), er zijn bepaalde programmeer of afspeel handelingen die je beter niet uitvoerd. ik vind pearl nog altijd 1 van de betere tafels voor hun prijs???????? (ik kan NIET geloven dat ik dat net zelf gezgd heb!!!!)
                          oh ja, eender welke tafel je koopt. de naam betaal je zowieso toch. de patenten en onkosten van de meeste tafels zijn toch al betaald.
                          En de pearl cursus krijg je er van mij gratis bij.

tot de volgende weergaloze freekie job
                          C-U
                          Jelle
                          ik was begonnen bij belichting, maar ik ga eindigen met postzegels.

Comment

• bask
                            • Nov 2003
                            • 21

Als ik zo kijk naar het begin van de vraag, zou ik kiezen voor een Hog 500-1000. Dit omdat een theater productie heel makkelijk op een hog is te programeren. Met de Pearl in theaterstacks is niet echt makkelijk en je kan het niet echt lekker besturen. De Hog tafels zijn echt beter in theater. Voor kleine andere producties is het ook goed te doen. Ga je echter een productie in waarvan je geheel niet weet wat er gaat gebeuren, dan zou ik kiezen voor een pearl.

Groeten

Comment

• jelle_janssens
                              • Apr 2003
                              • 35

hallo bask,

ik zou net het omgekeerde doen een HOG gebruiken voor producties die je niet kent, gewoon omwille van het feit dat een HOg net dat ietsje beter is dan de pearl (en dat van iemand die bij pearl zweert)

jelle
                              ik was begonnen bij belichting, maar ik ga eindigen met postzegels.

Comment

• delighted
                                • Jul 2003
                                • 420

citaat:Geplaatst door jelle_janssens

... omwille van het feit dat een Hog net dat ietsje beter is dan de pearl ...
                                Is dit niet een beetje een understatement?

Comment

Working...