Zero 88 mercuri, gebruiksaanwijzing gezocht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gotcha
    • Apr 2002
    • 51

Zero 88 mercuri, gebruiksaanwijzing gezocht

ik heb tweedehands een zero 88 mercuri analoog controller gekocht maar weet niet waar alle functies voor zijn.
    heeft iemad ervaring met deze controller of heeft iemand een gebruiks aanwijzing

alvast bedankt

• -Bart-
    • May 2001
    • 827

Ik heb er 2 in een vaste installatie en die werken al jaren prima.

Kan je wat duidelijker zijn wat je niet helemaal snapt?

De mercury van z88 is een 24 kanaals 0-10V contoller. verdeeld in 4 'zones' van 4 plus 8 extra kanalen voor 'matrix' schakeling.
    Zorg iniedergeval dat je wel de sound-in van het ding gebruikt anders kan je maar een fractie van de functies gebruiken.

ff een quick start.

Links maak je een effect dmv een keuze uit een chase-mode of een sound-to-light mode. De intensiteit van het effect regel met de fader, de snelheid met de draaiknop. Dat effect transfer je op een van de vier zones met de transfer knop. Als je de transferknop 2 seconden in drukt blijft het effect dat je links hebt getransferd op je zone(s) rechts. Met de knop tussen de tranferknop en de ledjes kan je een zone in stand-by zetten. Zichtbaar aan de gele led bij die zone. Als je een van de 3 chase modi gebruikt, zijn alleen de Eerste 7 chases op alle groepen te transferen, chase 8 t/m 14 zijn alleen op kanaal 1 te transferen omdat dit chases voor meerdere kanalen zijn.
    Super-zone schakelt willekeurig zones aan en uit. Super-auto tovert allerei willekeurige effecten tevoorschijn.

Met de matrix knopjes kan je 8 losse 0-10v kanalen uitsturen.
    Of als je er ook de bij behoorende (DELTA)dimpacks van Zero88 bij hebt kan je deze lijnen gebruiken om te bepalen naar welk dimpack je je zone heen stuurt. Zo is de mercury uit te breiden tot een 32 kanaals controller.

Quad Erat Demonstrandum.

Bijgewerkt door - -Bart- op 07/09/2002 16:11:53
    <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• gotcha
      • Apr 2002
      • 51

bedankt ik denk dat ik nu al een stuk verder kom
      ik vod het vreemd dat een programma wel rechtstreeks reageerd maar als je ze bijvoorbeeld vol aan wil zetten moet je eerst nar die andere kanalen schakelen

ik vertel het mieschien onduilijk maar mischien heeft het ook wel te maken met de dipswitches dat ik die nog nie goed heb staan want ik heb er nu 1 4 kanaals dimpack op staan en die werkt gewoon ik heb de switches alleen op "on" staan verder niks

maar toch bedankt als je er nog meer informatie over hebt zal ik die graag willen weten

Comment

• gotcha
        • Apr 2002
        • 51

bedankt ik denk dat ik nu al een stuk verder kom
        ik vod het vreemd dat een programma wel rechtstreeks reageerd maar als je ze bijvoorbeeld vol aan wil zetten moet je eerst nar die andere kanalen schakelen

ik vertel het mieschien onduilijk maar mischien heeft het ook wel te maken met de dipswitches dat ik die nog nie goed heb staan want ik heb er nu 1 4 kanaals dimpack op staan en die werkt gewoon ik heb de switches alleen op "on" staan verder niks

maar toch bedankt als je er nog meer informatie over hebt zal ik die graag willen weten

Comment

• -Bart-
          • May 2001
          • 827

Dip-switches veranderingen alleen uitvoeren als ie uitstaat. Alleen bij power up kijkt ie naar z'n dips. Ik heb 'm hier niet liggen wat betreft die dip settings. Maar er staat bij mij op de onderkant erg duidelijk beschreven waar alle dips voor zijn.

Als je idd niet weet dat je de transfer-knop 2 seconden ingedrukt moet houden, lijkt het een beetje kneuzig apparaat. Dit is ook de enige manier om bijv life te uitgangen te faden of life de snelheid te veranderen.

Ik weet niet wat je er allemaal aan hebt hangen, maar ik vind het een beetje zonde om 'm als vierkanaals controller te gebruiken.

Wat wel een leuke functie van het apparaat is dat je de laatste zone als strobe controller kan gebruiken. Je kan hem dan zo instellen dat je convessionele (gloei-licht) uitschakelt als je je strobe aan zet en vice versa.

Ik gebruik de twee mercuries voor (een deel van het 12 kw ) gloei-licht en 4 botex strobes. Het grootste voordeel van de mercury vind ik dat je precies kan zien door alle ledjes waar je precies mee bezig bent. Dat is dan ook de reden dat ik m'n gloeilicht niet op m'n dmx controller wil hebben.

Quad Erat Demonstrandum.
          <font size=\"1\">When you argue with a fool, chances are he is doing just the same.</font id=\"size1\">

Comment

• Bolbo360
            • Jul 2001
            • 34

Ingescande Installation en Owners Manual beschikbaar in jpg; +/- 14 MB geRARd.
            Gotcha, heb je een (werkend) email adres waarop je dit kan ontvangen?

B(0)
            Laat na \'DeadBlackOut\' licht herrijzen.

Comment

• gotcha
              • Apr 2002
              • 51

je kunt het sturen naar robbertbastiaansen@hotmail.com
              kun je er geen winzip bestand van maken

bedankt

Comment

• cornedure
                • Jul 2002
                • 230

Ik vrees dat je het nooit zult ontvangen. Je hotmail account is namelijk maximum 1.4 MB groot. Bolbo360 zal het dus op het net moeten zetten, als ie de plaats heeft.

Denk ik toch.

Comment

• Bolbo360
                  • Jul 2001
                  • 34

Cornedure slaat de nagel op z'n teen (dank); gotcha's adres kan sowysow niets ontvangen: summary.txt (van de Mercury, 5kB) komt undelivered retour (rare server trouwens...).
                  Bolbo.org ligt languit, wellicht wil de licht-geluid site admin éénmalig service verlenen.
                  (of een ftp server opzetten voor up/downloads van dit soort zaken)
                  Er bestaan sites voor opslag van grote files, password beveiligd, maar dat kan 'geshared'. 2Bcont.

B(0)

Comment

• Bolbo360
                    • Jul 2001
                    • 34

vervolg:
                    Gotcha: lees je mail in je hotmail ('tschijnt aangekomen).
                    Blijf een nachtje op om de Mercury Owner en Install files te downloaden.
                    groeten van Bolbo360 & BravØ

B(0)

Comment

Working...