Botex T-4 probleem

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JBL-QSC-DBX
    • Apr 2003
    • 381

Hallo,

BSL, zoiets hebben wij ook gehad, dan staat volgens mij de T-bar in spiegel-mode en krijg je bij aansturing van kanaal 1 dus spanning en lampje op kanaal 4. Als je je balk reset is die instelling weg en lijkt "het probleem" dus opgelost... (denk dat het dit geweest moet zijn, was bij ons wel i.i.g.)

Even een algemene stelling (vraag) bij onderwerp: heeft iemand ervaring met statische electriciteit op de balken[?] Toen wij de dingen kochten kregen we als enige "negatieve" opmerking van de verkoper dat de balkjes gevoelig zijn voor statische electriciteit.[:I] Dus al het broeierig weer is, onweer op komst e.d. heb je een grote(re) kans op storingen.[xx(] Deze was volgens hem heel makkelijk te verhelpen door met een draadje wat je aan een zijde tegen de min van de chip houdt met de andere kant langs de pootjes van de chip te gaan. Op die manier zou je hem "ontladen" en zou het probleem verholpen zijn.[8D]

Ik heb verder geen verstand van zulke dingen, en we hebben er zelf ook gelukkig nog geen last van gehad maar misschien is er iemand die hier meer van weet[?]

Groeten, Joris Martens
    Timescape.nl

Comment

• Staaf
      • Feb 2003
      • 398

Het enige probleem dat we tot nog toe ondervonden hebben was als je kanaal 1 openstuurde, ging kanaal 2 ook ietsjes branden; probleem is op een gegeven moment (een half jaar geleden) plotsklaps op mysterieuze wijze verdwenen (net toen ik hem retour wou sturen), hopelijk krijgt hij het niet weer (toestel is intussen uit garantie)

T-barretje met de defecte triacs is weer hersteld, zal waarschijnlijk aan het teveel aan koelpasta gelegen hebben. He trouwens ff zitten rekenen en het triac beestje moet in het slechtste geval (dimmen) 170W warmte dissiperen (500W lamp). Dit is natuurlijk wel wat. Wat ik in m'n vorige post zei over de velleman toestanden klopt dus ook niet volledig. Deze looplichtjes sturen de uitgangen alleen maar aan en uit (zonder ze te dimmen) en hoeven dus maar weinig vermogen te dissiperen.
      Zo zie je maar, met wat te redeneren kom je soms al een eind.
      Nobody is a virgin; life fucks us all!

Comment

• johan L.
        • May 2001
        • 384

Weet iemand toevallig zo 1 2 3 de code van die triac uit zn kop?
        Net deed ie het nog.

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

Vervangend type, iets zwaarder dan origineel maar werkt goed.

Q4015LT te bestellen bij conrad e.d.

groeten

Comment

Working...