Ervaringen gezocht Martin LJ 2.0 en Pro218

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • impactdj
    • Aug 2002
    • 101

Ervaringen gezocht Martin LJ 2.0 en Pro218

Heeft iemand ervaring met het gebruik van Lightjockey 2.0 i.c.m. de oude serie Pro218 scans via een DMX>Martin protocol convertor? Ik vraag me dan ook af of je scans ook vloeiender bewegingen maken ipv van met een 2308 controller. En natuurlijk of het werkt! Graag zou ik ook wat dipswitch settings willen hebben voor scans als convertor.

Greetz, ImpactDJ

• jakobjan
    • Jul 2002
    • 599

hai ImpactDj

Voor zo ver ik weet kun je de pro218 gewoon op de martin protocol nummering zetten, 1 tot x

en de converter op dmx kanaal 1

let er wel op dat je een fasedraaier tussen de dmx uitgang van LJ en de DMX converter zet.

btw, de laatste beta versie van LJ is vanmiddag verschenen, LJ 2.2 Beta 6

Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Jakob-Jan
    Lightjockey Beta tester
    Freelance Licht tekkie

Comment

• EP Woody
      • May 2001
      • 795

Dat is niet 100% waar, want je kan intern in de converter met 2 dipswitches de fase omzetten.

Dus fasedraaier ervoor en erna is nie nodig.

En verder staat het in de handleiding.

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Me site is online, Kijk in me profiel voor de URL

Comment

• Ludo
        • Aug 2000
        • 31

Gewoon alles van nog op martin protocol staat even omsolderen naar dmx protocol. Kan alleen maar nog bij de 218,518 en 812. Tenzij je nog met het Martin protocol werkt. Wij hebben alles even omgesoldeerd scheelt een hoop gefasedraai... Elende! Vooral als je vanalles aan je DMX lijn hebt hangen dan is het wel makkelijk dat je niks meer hoeft te draaien en is de kans op storingen ook kleiner.

Suc6

O'ja 2308 heeft geen macro's en LJ wel... Dus ze lopen zeker vloeiender. En je kan geloof ik ook nog de 16 bit mode op die dingen inschakelen door even een dipswitchje over te zetten, die op de print zit achter de spiegel. Dan heb je fine pan/tilt erbij ofzo.. weet niet precies.

Nogmaals Suc6

Groeten,

Ludo

Comment

• Tiemen
          • Dec 2001
          • 944

citaat:
          Gewoon alles van nog op martin protocol staat even omsolderen naar dmx protocol.
          Mag ik erop wijzen dat het verschil tussen het martinprotocol en dmx niet gewoon een omdraaiing van pin2&3 is...

Het is ook zo dat als je gewoon 2x een fasedraaier ertussen steekt dit niks (nee niks) zal bijdragen aan storingen...

Als de 2308 geen 16 bit is en de pro218's kunnen dit wel aan, dan zal de bediening met LJ vloeiender zijn...

Tiemen

Comment

• impactdj
            • Aug 2002
            • 101

Hoi Allemaal!

Heel hartelijk bedankt voor jullie adviezen! Ik weet nu dat het dus mogelijk is en ik ga binnenkort dan maar LJ aanschaffen. Heeft iemand nog een adres waar het voordelig te verkrijgen is?

Greetz, Remon

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Voor vraag&aanbod moet je niet op het forum zijn.

Lijkt me dat je zelf wel webshops, martindealers kunt verzinnen bij jou in de buurt.

Moderator J&H Licht en Geluid Fora
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• R. den Ridder
                • Sep 2000
                • 1500

eeeeuuhhhh, die 16 bits modus zit toch niet op de oude 218´s?
                En werkt die 2308 niet alleen met 8 bits, dus moet je daar je vloeiendheid niet in zoeken, het feit dat je met macro´s werkt scheelt toch voornamelijk alleen in programmeergenot.

een 2308 kun je ook en cirkel laten maken, voor een vloeiende beweging heb je dan alleen zo´n 64 stappen nodig (128 is nog beter) en je moet wel aardig gek zijn om dat te gaan programmeren op zo,n ding.

groeten,
                Ralph

Comment

• impactdj
                  • Aug 2002
                  • 101

Iedereen bedankt voor de opmerkinegn! Heb de convertor eindelijk aan het werk. Product dipswitch op 11, dat was effe zoeken dus. Maar het werkt en binnenkort bedient door Martin Freekie, ben benieuwd!

Greetz, ImpactDJ

Comment

Working...