Problemen met 3032 en 218's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert  R
    • Feb 2001
    • 78

Problemen met 3032 en 218's

Hallo iedereen

Ik heb een probleempje, ik ben een beetje aan het spelen met een oude 3032 controller (voorloper light JOCKEY) EN 2 PRO 218 (oude model martin protocol)
    Maar nu gaat dit absoluut niet werken. Ik heb het idee dat ik gewoon iets simpel vergeet in de software of daar iets fout doe.

Is er misschien iemand die het programma erg goed kent en die mij misschien kan helpen.
    BVD

MVG

Robert

• EP Woody
    • May 2001
    • 795

Wat het probleem is , waarschijnlijk , dat de 3032 DMX uitstuurd, en 218 Martin Protocol leest, Als dat het geval is. Dan zal het niet gaan werken.

Dan moet je een converter van DMX naar Martin Protocol ertussen zetten, en die goed instellen.

Is het niet het geval, dan weet ik ook niet wat je moet doen.

Suc6 verder met zoeken.

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Comment

• EP Woody
      • May 2001
      • 795

Fasedraaiertje, kan soms ook helpen.

Groeten Erwin

Het leven is waardeloos, maar er is een ding dat me op de been houd ...........

Comment

• Robert  R
        • Feb 2001
        • 78

Volgens stuurd de 3032 ook martin protocool uit. (Zijn die alleen maar gemaakt ten tijde van het martin protocool).
        Maar ik denk dat dit niet het probleem is ik ben benieuwd naar iemand die de 3032 goed kent.

Maar alvast bedankt

Robert

Comment

• Wouter Verlinden
          • Dec 2000
          • 263

Hoi,

3032 stuurt altijd Martin protocol uit.

218 luistert alleen naar Martin protocol
          218MK2 luistert naar dmx en Martin protocol (instellen met de dipjes)

Fasedraaier is enkel nodig voor (oude) Martin apparaten die zowel Martin als dmx protocol aankunnen, maar gebruikt worden op dmx, dus in jouw geval niet van toepassing.

Je Master blackout staat toch niet aan he, is ergens bovenaan op je scherm....

Groetjes,

Wouter
          Wouter Verlinden
          Creative Sound & Light Development

Comment

• jakobjan
            • Jul 2002
            • 599

Heb je de volgende dingen gechecked.

Terminator op de laatste scan, kabels zonder problemen,
            Heb je al eens 1 218 aan de 3032 gehangen?, heb je de scan adressen goed staan, ook binnen 3032.

heb je eventueel een ander martin apparaat om de 3032 uitgangen te testen..

Jakob-Jan
            Lightjockey Beta tester
            Freelance Licht tekkie

Comment

• Robert  R
              • Feb 2001
              • 78

Kabels zijn goed, terminator gebruik ik, 1x 218 heb ik geprobeerd.
              Master black out staat goed, adressen staan goed
              Andere apparaten zijn allemaal dmx dus kan ik het niet mee proberen
              Binnen kort ff een mac250 er op (die kan ook martin protocool aan) kijken of die wel reageerd
              Ik denk dat ik er een collega van mij ff naar laat kijken want ik ga het echt niet snappen.

(UIt een pearl krijg ik licht(de lampjes die er aan hangen dan voor de slimmerds onder ons),uit een 3032 niet???)

Ieder alvast bedankt

Comment

• LSD
                • Jul 2002
                • 152

Misschien is het ondertussen al opgelost, zoniet nog even volgende tips :
                Heb je al gecheckt of de 3032 de hardware wel vindt (de martin kaart in je PC slot).
                Als je het programma opstart komt normaal de melding "hardware responding on link 1") eventjes op je scherm. je kan trouwens ook eens checken of alles goed geconfigureerd is onder "link configuration"
                Let ook op met je adres settings van je 218tjes : per kaart max 32 aansluitende "martin" kanalen. Een 218 gebruikt 1 martin kanaal, een mac250 gebruikt er 2. Dus als je macs wil sturen telkens een adres overslaan.

gesnopen?

music is the dope
                ----------------------------------------------
                Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
                ----------------------------------------------

Comment

Working...