DMX patching

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tiemen
    • Dec 2001
    • 944

Dipsticks bestaan niet (vissticks wel), dipswitches wel...

En voor de rest, ja hoor, je hebt volledig gelijk, en ik gebruik ook geen computer om iets te typen, ik doe dat met een ouderwetse typmachine, gaat veel beter, en je ziet direct wat je doet...

mhm

Tiemen

Comment

• Joost van Ens
      • Jan 2001
      • 628

Toch heb ik het idee dat mac z'n oplossing werkt en betaalbaar is ff afgezien van een patchblok met 512 stekkertjes per dmx lijn.

groeten

Comment

• Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

Een ouderwetse typmachine werkt ook, daar gaat het toch niet om?

Tiemen

Comment

• lightconnection
          • Apr 2002
          • 4

Wat wel kan, is het eerste dmx adres hoger laten beginnen. Bijvoorbeeld door er een merger tussen te zetten.
          Het licht van de zaal, wat bijvoorbeeld begint bij DMX kanaal 1, begint dan bijvoorbeeld bij 240 of 512. Alle dmx adressen gaan dan dus met dit aantal omhoog. Als je er een Toddler van Theater Technisch lab tussen zet, kun je zelfs elke beginwaarde geven die je wilt.
          Ik heb Jan van TTL een jaar geleden al gevraagd om een apparaatje te ontwerpen wat je op elk gewenst DMX kanaal kunt instellen, zodat alle erachter liggende DMX kanalen dat kanaal als beginwaarde erbij krijgen. Voorbeeld; Scan met DMX adres 30. Apparaatje ervoor, instellen op 22, en de scan krijt als startadres 30+22=52.
          Volgens mij is hij daar ook mee bezig.

groeten Harry de Kort.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

ik zei dus bel ff met rolight, want dit wiel is al eens uitgevonden.

en wat die 512 stekkertjes betreft : nee, alleen voor de lampen die je wilt patchen heb je een demux/mux nodig. Deze prinntjes zijn meestal per 6 kanalen te koop, dus je kunt zelf het eerste startaderes geven, en daarna geen probleem meer. kost een paar tientjes, en je kunt er sneller mee werken.

Maar ik heb meer verstand van MeyerSound enzo, dus : zie regel 1

stiekum toch wereldkampioen geworden

Comment

Working...