Welke tafel...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ralph
    Banned
    • Aug 2000
    • 2649

een MA 24 is mooie parrentafel
    en daar houdt het wel erg bij op!

Natuurlijk k a n het wel... maar handig lijkt het mij in dit geval niet

Ik zou adviseren

1. sgm 12 of 24 sc
    2. zero frog of fatfrog

Ralph,
    Sounddesigner

Comment

• maarten_dever
      • Jun 2002
      • 150

met een lightjockey kan je je pars nog makkelijk sturen
      en als je je toetsenbord een beetje programmeert dan is en lj
      best we handig.
      met zo'n tafel van sgm vind ik het maar 'klote' om enkel scans mee
      aan te sturen (ze zoeken nog steeds achter een tafel voor pars
      en scans)

Comment

• AVO
        • Jun 2002
        • 6

Je zoekt kennelijk nog steeds en ik heb vernomen dat sgm gebruikt ook is te vinden. Voor zelfs niet zo veel, voor de info voor sgm, www.sgm.it en hier zul je wel een en ander vinden. Ik zou willen toevoegen, MA is een wereld tafel maar niet bedoeld voor inteligent (??) licht, sgm maakt met hun tafeltjes gebruik van software die ook te up-daten is en de tafel beschikt over erg veel mogelijkheden, ook om later uit te brijjen (ahum) Mocht je echt een budget hebben kies dan de Avolites pearl 2000. kost wel iets maar heb je ook iets.
        Succes

Comment

• Robert
          • Aug 2000
          • 630

Redelijke nadeel van zowel de genoemde pearl als q-commander is dat je op deze tafels zelf geen personalities kan maken. Met de q-commander kan het alleen via een of ander duur programma / interface / weetikveel, en volgens mij kan het voor Avolites helemaal niet.

Als je met bekende spullen werkt is dit niet zo'n probleem, alle bekende spots zijn te vinden in de fixtures-library. Maar als je wat vage spullen hebt, zoals ikzelf, en zoals ook de vrager in dit topic, is het erg vervelend.

Greetings!

Robert

May the source be with you

Comment

• Niek...
            • Nov 2001
            • 1094

Ja, we zijn nog steeds op zoek...

Ik heb die SGM Studio 12 Scan maar eens bekeken gezien de vele positieve reacties over deze tafel. Op het oog zeker een leuke tafel, en ook nog eens bruikbaar i.c.m. parren. Daarnaast kunnen we alle kanelen ook goed kwijt door de onderverdeling op de tafel in intelli kanalen en dimmer kanalen. Daarnaast is het invoeren van nieuwe scans o.i.d. in de library erg makkelijk; wat ik zo gelezen heb kan de Q-commander dit niet.

Jammer is alleen dat de tafel geen 19" is, dat wordt nog leuk met inbouwen...En een occasions Studio 12 Scan, tja: waar vind ik die zomaar?

--> Greetz Niek <--
            <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• blackout
              • Jun 2002
              • 9

Je kan wel zelf toestellen gaan configureren in een Q-commander door de verschillende DMX-kanalen in te stellen als kleur, gobo, pan, tilt... Ikzelf heb dat nog niet moeten doen. Deze kleine rechtzetting even terzijde.

Comment

• cornedure
                • Jul 2002
                • 230

Mijn eerste post ... hmmm ... verstandig blijven

Het is juist dat je voor de QCommander moet betalen voor de library maker. Deze is nog niet zo lang uit (denk ik). En ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren eer het voor niks zal uitgebracht worden.

Dat geldt niet voor Avolites. Je kan je library files (of personalities) maken in notepad, en saven op diskette. Voor nul frank.

Comment

• Niek...
                  • Nov 2001
                  • 1094

Aangezien ik € 2500,- vd SGM tafel ietwat veel vind voor onze lichtshow, ben ik eens verder gaan kijken naar een occasion of een goedkopere nieuwe tafel. Daar kwam (wederom) de Botex Scenesetter 1224 naar voren. Wellicht is het niet de meest ideale tafel gezien de oncorrecte faders, maar onze lichtshow zou er mooi op passen.

Zelf werken wij reeds met een Botex Operator, dus ik ken haar mankementen. Maar haar flash-toetsen en meer chasers tegelijk kunnen afspelen, lijkt me toch wel wat. Bij onze Operator (een scan-tafel) werkt de fade-time niet goed op onze T-4's; velen zullen dat probleem wel kennen.

Werkt de fadetime voor zowel scans als parren wel goed bij de 1224?

--&gt; Greetz Niek &lt;--
                  <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Dré
                    • Nov 2001
                    • 409

Je kunt bij een Q-commander (nog) niet zelf een personality aanmaken. Het benoemen van de kanalen kan natuurlijk wel MAAR da's niet hetzelfde. Door de kanalen juist te benoemen krijg je ze namelijk nog NIET automatisch onder de juiste parameter knop.

Je kunt wel je memory card (als je die hebt natuurlijk) opsturen naar Engeland met een omschrijving van de personality('s) die je er graag bij zou willen hebben. Na een week of wat krijg je je kaart dan terug met een updated personality list. Als je dan ook gelijk vraagt om een nieuwe software versie. Het enige dat ik aan kosten kwijt ben geweest voor deze procedure zijn de verzendkosten naar Engeland (paar euro).

Voor zover ik weet komt er in de toekomst een personality maker in de software (maar ja, die RS-232 optie beloven ze ook al JAREN!!!).

&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;&lt;

De reden dat je problemen hebt met de fade time van de DMX Operator komt, denk ik, doordat je de parretjes op parameter kanalen hebt staan. ALLEEN de X en Y kanalen zijn, bij de DMX operator, van het type fade. Alle andere kanalen zijn van het type snap. Op zich is dat ook wel logisch natuurlijk.

Een dure (maar wel werkende) oplossing zou zijn om alleen de X en Y kanalen van een aantal scan posities toe te wijzen aan de T-4 balkjes (dat is mogelijk doordat de de DMX kanalen van de T-4 per kanaal op een adres gezet kunnen worden). Voor 8 parretjes ben je dan 4 Scan posities kwijt.

-- Pardon my French, I'm Dutch --
                    -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• sussudio
                      • May 2001
                      • 534

Andre verwart de DMX Operator met de Operator II of de Scanmaster. Die 2 hebben namelijk wel de mogelijkheid om de fadetime alleen aan de X en Y kanalen toe te wijzen (hoeft overigens niet).

Bij de Botex DMX operator werkt de fadetime op alle kanalen en dat is eigenlijk best irritant (denk aan traag wisselen van kleuren of gobo's)

Drive-in Discoshow Sussudio
                      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
                      Drive-in Discoshow Sussudio
                      Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

Working...