Botex dc1216

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr Dj
    • Jan 2002
    • 836

Botex dc1216

Hoi,
    Ik zit met een probleempje. Ik heb een botex dc1216 dxm controller en 2 scans ( showtec twister ). Nou had ik ze altijd parallel laten werken onder dezelfde DMX kanalen ( 1 t/m 4 ). Nou wou ik dat eigenlijk veranderen en 1 scan op 1 t/m 4 laten werken ( onder de knop scan 1 ) en de 2e scan op 17 t/m 21 laten werken. ( Dus onder knop scan 2 ). nu gebruiken ze andere dmx kanalen maar dezelfde schuiven zoals ik wou. ik wou ze namelijk manual paralel laten werken ( dus zet ik scan 1 en 2 aan en ze reageren parallel op dezelfde schuiven ). maar ik wou ze apart programeren, dus bijv: scan 1 roode gobo en links richten en scan 2 witte gobo en recht richten. maar hoe doe ik dit nu, want als ik eerst alleen scan 1 aanzet, en ik richt die goed, en dan scan 1 uitzet en scan 2 aan zodat ik scan 2 kan richten zonder dat scan 1 van positie veranderd, werkt dit niet want zodra ik scan 1 uitzet gaat hij weer terug in begin positie zoals hij altijd staat als ik de stekker insteek. maar ik kan scan 1 ook niet aan laten staan want dan wanneer ik scan 2 ook aanzet gaan ze weer parallel werken.

weet iemand dan hoe ik dit kan doen ?????

Maar ik heb Denon (en hoe)
  • Niek...
    • Nov 2001
    • 1094

Het probleem klinkt bekend, zoals jij het echter beschrijft is het mij onbekend. Zelf werken wij ook met een Operator, en sturen wij de scans op precies dezelfde wijze aan, alleen dan onder fixtures 3 + 4.

Zo selecteer ik eerst fixture 3 voor de eerste scan. Wanneer deze is uitgericht, deselecteer ik fixture 3 en selecteer ik fixture 4 voor de tweede scan. Scan 1 blijft echter in positie. Op deze wijze kan ik ze allebei uitrichten en programmeren. Het lijkt mij dan ook erg vreemd dat het bij jou niet lukt.

Het lukt mij zelfs met meerdere effecten, waarbij ik meerdere malen bepaalde fixtures selecteer en deselecteer alvorens deze bepaalde scene vast te leggen.

Maar ik zal het straks zelf nog eens proberen.

--> Greetz Niek <--
    <b><font color=\"orange\">Greetz Niek</b></font id=\"orange\">

Comment

• Mr Dj
      • Jan 2002
      • 836

Ja zo doe ik dat ook, maar bij mij blijft scan 1 niet in positie.
      heb jij ervaring met de dc1216 van Botex ?

Linkje voor foto:http://www.discoservice-chris.de/ima.../botex1216.gif

Comment

• Mr Dj
        • Jan 2002
        • 836

hee, het is al weer gelukt, gewoon een domme fout
        sorry

Comment

• sussudio
          • May 2001
          • 534

Wat Niek beschrijft werkt alleen zo in programm-mode en wat meneer DJ beschrijft is het gedrag in de normale mode.

Drive-in Discoshow Sussudio
          Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
          Drive-in Discoshow Sussudio
          Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.

Comment

• embie
            • Mar 2002
            • 83

heeft hier niemand een Nederlandstalige handleiding voor gevonden ?

Zou heel leuk zijn ;...

Comment

• Mr Dj
              • Jan 2002
              • 836

Nou er staat daarover niets in de handleiding hoor...als dat is wat je bedoeld.

Comment

Working...