Martin Punishers master/slave gebruiken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Music Power
    • Apr 2001
    • 382

Martin Punishers master/slave gebruiken

ff een vraagje. Ik heb sinds kort 2 martin punishers maar zijn deze ook master / slave te gebruiken. Zo ja HOE.

Kep al gezocht opt forum en kwam wat tegen over destroyers maar dat werkte dus niet.

Greetz...Frank
    Greetz...Frank
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

Ik denk dat dat wel moet lukken. Gewoon de master op stand-alone zetten, en de slave(s) op DMX adres 1.
    Werkt dat niet, ben ik bang dat er iets met je punischers aan de hand is. Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je ze omdraait, dus even de ander als master gebruiken.

mvg, Daan

Ik heb ook een site........
    M'n baas heeft EAW olé olé!
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• andre
      • Nov 2001
      • 111

als het goed is, is één dmx kabel genoeg en hoef je geen dipschakelaartjes om te zetten

Alle taalfouten, spelfouten en stijlfouten zijn drukfouten
      Alle taalfouten, spelfouten en stijlfouten zijn drukfouten

Comment

• Music Power
        • Apr 2001
        • 382

Moet je eigenlijk ook een dmx stop gebruiken bij master/slave ??

Greetz...Frank
        Greetz...Frank

Comment

• Dré
          • Nov 2001
          • 409

citaat:
          ff een vraagje. Ik heb sinds kort 2 martin punishers maar zijn deze ook master / slave te gebruiken. Zo ja HOE.

Kep al gezocht opt forum en kwam wat tegen over destroyers maar dat werkte dus niet.
          Volgens de handleiding van de Punishers kan dit NIET. Wel bij de Destroyers, niet bij de punishers. Heb ik altijd wat raar gevonden.

Toen een week of wat geleden een van m'n Punishers weer eens in de "ik doe lekker wat ik wil" stand ging ben ik naar boven geklommen om de dip switches te controleren. Per ongeluk zette ik de laatste dip switch (die die geen functie zou moeten hebben) in een andere stand. Gelijk lichtte m'n terminator anders op (de punisher in kwestie was het laatste item op de bus). Het lijkt dus alsof hij die functie wel degelijk heeft MAAR dan "verborgen".

Welk kanaal moet de slave op gezet worden? ALS het al zou werken (wat ik dus niet zeker weet) dan zal het waarschijnlijk wel kanaal 1 zijn.

Dus nogmaals: Volgens de handleiding van de Punisher (in ieder geval de handleiding die ik heb) is het niet mogelijk...

Quote (uit de handleiding):

Addressing and selecting DMX mode:

Switch 10:
          On: Slave (DMX reception)
          Off: Master (DMX transmission - Destroyer Only).

[Edit]Oooh ja. NATUURLIJK is een terminator nodig. Er wordt immers gebruik gemaakt van dezelfde hardware als voor het DMX signaal (het lijkt ook erg op een DMX signaal).

Hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het niet werkt zonder (DMX werkt immers ook vaak zonder) maar da's NIET hetzelfde als zeggen dat het NIET hoeft!!![/edit]

-- Pardon my French, I'm Dutch --
          -- Pardon my French, I\'m Dutch --

Comment

• ralph
            Banned
            • Aug 2000
            • 2649

hoeft geen eindstop in frank

Het zou moeten kunnen met die dingen, maar ik heb ook wel eens een destroyer in mijn handen gehad en met alle destroyers kon het, behalve met de diegene die ik op master had gezet....

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

theorie en praktijk conflictje hier met vriend Dré...

Natuurlijk neem je altijd een eindstopje mee, maar in de tijd dat ik destroyers gebruik (zolang ze op de markt zijn) heb ik ze nog nimmer gebruikt in een setting met 2 punishers, 2 destroyers.

mijn stelling (maar wel een beetje off-topic: theorie klopt altijd, maar zelfs voor zoiets simpela als een rijbewijs kijken ze ook ff of je de praktijd begrijpt

Ralph,
              Sounddesigner

Comment

• Dré
                • Nov 2001
                • 409

citaat:
                theorie en praktijk conflictje hier met vriend Dré...
                Oh ja?

Moet je een terminator te gebruiken? Ja. Werkt het zonder? Vaak wel.

Welk conflict?

Comment

• Daan Hoffmans
                  • Aug 2000
                  • 1225

Als ik het goed heb moet je zelfs een "beginplug" in de master stoppen, ook met 120 Ohm over pin 2 en 3....

Ik heb ook een site........
                  M'n baas heeft EAW olé olé!
                  <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• Dré
                    • Nov 2001
                    • 409

citaat:
                    Als ik het goed heb moet je zelfs een "beginplug" in de master stoppen, ook met 120 Ohm over pin 2 en 3....
                    Ik heb de handleiding er nog even bij gepakt (want in eerste instantie begreep ik niet goed wat je bedoelde) en JA, je hebt helemaal gelijk.

Doordat de bus aan beide zijden afgesloten MOET worden (en laten we de discussie of het ook zonder werkt even voor wat het is (niet boeiend)) zul je inderdaad ook een stop in de eerste (de master) moeten plaatsen (evt. een gewone terminator met een "gender changer" ervoor).

Een lichttafel heeft deze weerstand natuurlijk standaard ingebakken zitten (tenzij voorzien van een DMX merge functie). Een effect echter (natuurlijk) niet.

BLZ 10 van de handleiding... Weer de text "Stand-Alone master/slave ___(Destroyer only)___".

Ik vraag me nog steeds af of dit echt zo is of dat de handleiding het fout heeft (net ook nog even de PDF op de Martin site gecontroleerd; zelfde verhaal)...

Comment

• stokvis
                      • Apr 2002
                      • 17

Tja, ik geloof dat het al een paar keer geschreven is, maar voor de duidelijkheid (en dan heb ik ook weer eens wat gezegd) Toen ik in de showroom stond te twijfelen tussen de destroyer en de "destroyer met af en toe een epileptische aanval" zoals de punisher toen omschreven werd, vroeg men of ik ze ook stand alone wilde gebruiken, als master/slave, toen ik dit wel wilde viel de punisher meteen af, daar kan dit namelijk niet! En dat is indrdaad wat er ook in de handleiding staat.

Grtx, Mark

Every case has a silver lining...

Comment

Working...