DMX512 controllers mbv de PC

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ruvo
    • Apr 2002
    • 13

DMX512 controllers mbv de PC

Omdat wij binnenkort een drastische investering gaan doen in licht.
    (denk aan een aantal movingheads, scans en andere effecten!)
    ben ik op zoek naar een goede controller voor op een PC.
    Ik ken al een aantal soorten; Martin LJ, Enigma, DMX Dongle, Sunlite etc.
    Maar vraag toch een keer aan jullie of jullie nog ideeën en/of tips voor ons hebben!
    Mocht je een systeem weten, dan zou ik graag wat van je willen horen. Indien je een url adres hebt, zou het helemaal geweldig zijn.

De controller gaat worden gebruikt voor live bands, maar ook theater.
    Vandaar dat we een zo uitgebreid systeem willen aanschaffen.

Mocht je wat weten, zet dan iets in dit forum. HET LIEFST MET EEN INTERNET ADRES ERBIJ!!! Dan kunnen wij (EN ANDEREN) er gemakkelijk wat over opzoeken.

mvgr,

Ruud van de Voort
  • Dave
    • Jan 2001
    • 757

Je gaat er live bands mee doen en ook theaterwerk? Dan heb ik persoonlijk liever een tafel. Heb een aantal keren met LJ mogen spelen, en vindt het best mooi werken, je kunt alleen absoluut niet ingrijpen tijdens de show. LJ heeft wel weer het voordeel dat ie ook in DMX-in uitvoering te krijgen is, dus kun je er nog een simpele lichttafel aanhangen. Dan valt dat probleem dus weg. Maar er is net een hele discussie over lichtsturing en MAc's, zou daar even kijken.

Greetz,
    Dave
    U x I = Boem.

Comment

• ludwig
      • Feb 2002
      • 292

Grand-Masterflash, rechtstreeks ethernet uit, kan je een gewone tafel via interface aanhangen, of ook 2 verschillende tegelijk en 20 verschillende DMX lijnen uithalen, dus geen speciale splitters nodig.

Je hebt aan een ethernetkaart in je computer genoeg en dan tenminste één interface die de omzetting naar DMX maakt ( twee x 512 uit ).

groet

Long time since I met Marianne Faithfull
      Long time since I met Marianne Faithfull

Comment

• embie
        • Mar 2002
        • 83

Wij hebben een tijdje Visual DMX software gebruikt. Knap programma, maar werkte slechts de helft van de tijd. Software vond regelmatig de controller niet (alhoewel deze splinternieuw was). Sunlight moet ook ook goed zijn, heb ik gehoord.

Comment

• Roland
          • Jan 2001
          • 480

citaat:
          Heb een aantal keren met LJ mogen spelen, en vindt het best mooi werken, je kunt alleen absoluut niet ingrijpen tijdens de show.
          Ligt er een beetje aan hoeveel fixtures je hebt. Moet LJ wel met twee schermen draaien. Een voor je fixtures en 1 voor je ceu-listen.

Heb je tenminste niet al je ceu's over je fixtures in het scherm.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

Working...