Rookmachine opstelling .. kan dit?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Merijndj
    • Mar 2001
    • 660

Ik heb ook weleens in plaatselijke disco toen we te laat (toen het feest al bezig was) een rookdoos gepakt en daar een kartonnen buis voor gepakt (deze buis deed het goed behalve dan dat ie na ongeveer 5 a 6 uur doorweekt was van bijna contstant roken (dmv de olie in de rook).

citaat:Hoi, dat laatste idee werkt dus niet nee,

ik heb het eens geprobeerd samen met nog wat mensen te bouwen op een cosowagen, met als idee een moeras te simuleren, maar de dispersie is niet goed te krijgen.

dwz. aan de ene kant veel dikke rook, ergens anders alleen wat nevel, en weer ergens anders helemaal niks.
    Toen hebben we maar gewoon ijsrook gebruikt

Wat ik wel heb gezien is die flexibele buizen van afzuigkappen e.d. dmv een afstandhouder op je nozzle plaatsen en dan de slang wegleggen waar je wil, dit werkt wel goed, maar werkt zonder extra blower maar een aantal meter, anders loopt je rook gewoon terug.

Ralph
    misschien een heel dom idee maar het is maar een idee.

kan je die rook niet verdelen naar een paar dozen die onder het podium staan en dan daar een paar goedkope (computer) vinnetjes plaatsen (die blazen de rook wel omhoog).

Om die vraag alvast te voorkomen heb ik voor goedkope vinnetjes gekozen omdat die vinnetjes vanzelf vast komen te zitten met rookolie en ik denk dat je dan blij bent dat je er een paar goedkope in hebt zitten.

MerijnDJ

Comment

• gilly
      • Jun 2002
      • 105

als je een lange tunnel wilt maken om een groot gedeelte (zoas dat moeras) in rook wilt zetten.
      kun je dat niet doen zoals in de klimaatbeheersingstechniek. eerst grote buizen met gaten daarna iets kleinere buizen met gaten en daarna nog kleinere buizen met gaten?
      misschien de kracht nog wat versterken met een vetilator voor je rookdoos.

nooit uitgeprobeerd maar misschien werkt dit wel

groeten gilly

Comment

• Merijndj
        • Mar 2001
        • 660

Als je rookdoos een groot genoege kracht kan uitoefenen in het uitspuwen van de rook dan kan dat wel, je zou ook de rookdoos direct in een doos laten spuwen en vanuit die doos met ventilatoren de rook verdelen in de buizen.

groet,

MerijnDJ

Comment

• DJ-Ridoo
          • Jun 2004
          • 48

Rookmachine verticaal zetten?
          Ik denk niet dat dat goed is voor de machine, die is er niet voor gemaakt.
          Ofwel, links en rechts een rookmachine
          ofwel, rookmachine met ventilator (eventueel MEGA-FAN)
          Ofwel, JEM Club Smoke system
          Grtz

X-Plosion Events
          DJ's - Parties - Karaoké

Comment

• Pieter Huijgen
            • Sep 2003
            • 766

@ DJ-Ridoo: kijk even naar de datum van de voorlaatste post.....

dankjewel.
            Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

Working...