Spooky blue laser projector, iets voor drive-in ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

ja AJB, je vergist je.
    De programma's worden geselecteerd door twee faders om zo tot 15x15=225 figuren te komen

greetz
    laserguy

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Willem
      • Sep 2000
      • 142

Herkansing spooky blue 2x of 1x 100mw dragon?... Wie heeft ervaring met beide?

Comment

• Willem
        • Sep 2000
        • 142

2x 30 mW spooky dus. Dragon is binnekort ook met dmx weet ik.....

Comment

• laserdude
          • Sep 2003
          • 6

Spooky Blue V2 en Spider Geek V2 zijn nu verkrijgbaar.
          zie http://www.laserrent.be
          Volgens mij is de Spider Geek veel meer geschikt voor drive-inn.

Comment

• bidji
            • Oct 2003
            • 2

voor wie een groene laser wil en niet te veel wil betalen, bij jb-systems hebben ze een groene laser voor een spotprijs die redelijk krachtig is ik dacht dat ie zo'n 750 euro koste
            heb zelf een in het bezit en is zeker de moeite gezien de prijs je kan hem zien op:
            BEGLEC NV, a Belgian sound & light distributor with over 50 years of experience. we are your best partner for sound and light equipment.

greetings

Comment

• dj Q-bone
              • Sep 2001
              • 171

Ik heb die jb bij de lokale discoboer gezien, hij is 30 mw. De shutter is een metalen klepje wat je voor de straal moet draaien en hij is echt alleen maar geschikt voor beamshows. Toen ik hem zag werden de stappenmotors (geen galvo's) ernstig overstuurd waardoor je hele ongelijke lijnen krijgt. Een vierkant wordt dan een vierkant wolkje [}. Maarja, voor beamshows waar je weinig tot geen aansturing aan wilt besteden is het wel een grappig dingetje.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Is er een foto of een link,
                en is hetzelfde ding van laatst op de chat???

laat maar, is al duidelijk....

Zit er ook garantie op dat ding???

Comment

• FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

Pas nou op met spookyblue's en dergelijke..
                  Op mijn stagebedrijf krijgen we regelmatig defecte spookyblue's binnen waar de scanners van opgeblazen zijn...

Ik ben er dus niet kapot van, maar voor die prijs kan je ook bijna niet sukkelen...

Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Controller
                    • Apr 2002
                    • 745

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

Op mijn stagebedrijf krijgen we regelmatig defecte spookyblue's binnen waar de scanners van opgeblazen zijn...

Ik ben er dus niet kapot van, maar voor die prijs kan je ook bijna niet sukkelen...

En hoe kunnen die scanners opgeblazen worden?
                    Is dat soms een bepaalde serie/ vermogen?
                    en wat is regelmatig?

Wie is trouwens de importeur voor de spookyblue en voor de dragon lasers?

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

als je een drive-in hebt waar je ook voor het licht in staat is de Spider Geek zoals voorgesteld door laserrent een ramp: 64 programma's op 1 schuifje dat betekent per 4 DMX-waardes een ander programma: makkelijk selecteren is anders (hadden beter dit verdeeld over 2 schuiven: vb schuif 1=bank 1..4 en dan schuif 2=effect 1-16: zo zou je veel preciezer een programma kunnen selecteren). Bijkomend met zo'n scanlaser is ook dat je nog de pan en tilt moet gebruiken om extra effect te krijgen want de 64 programma's van de Spider Geek zijn een stuk slechter dan die van de Spooky Blue. Als je dus een Spider Geek gebruikt MOET je dus bijna een show programmeren op een DMX controller en die dan muziekgestuurd laten lopen als je er alleen voor staat. Zelfs als je een LJ hebt is het nog moeilijk de Spider Geek mooi te laten bewegen op de muziek (pan en tilt reageren naar m.i. nogal raar, niet direct en stroef) dus zelfs hier is voorprogrammeren geen overbodige luxe.
                      De Spooky Blue stuurt door zijn verdeling van 225 progs over twee DMX kanalen makkelijker aan (15x15) en sommige van mijn klanten die hem regelmatig huren gebruiken hem soms gewoon op "demo".
                      De makkelijkste lasertjes voor gebruik in drive-in vind ik de Orbiter, de Long Ten IV en de Beglec laser (Stealth laser). De orbiter heeft een 10-tal progs op 1 DMX kanaal en als je de schuif helemaal openzet dan gaat ie automatisch op muziek: ideaal dus!
                      De Long Ten IV (100mW) is met bijgeleverde controller ook zowel manueel als muziekgestuurd te bedienen). De Beglec laser is ook manueel of muziekgestuurd te bedienen mits bij te kopen controller. Zonder controller is ie zowiezo muziekgestuurd en ook niet slecht (veel meer programma's dan de Orbiter).
                      Eind dit jaar worden er nog nieuwe lasertjes verwacht. Als deze uitkomen dan zie je ze op www.alfaparts.be (voor het geval ik mocht vergeten zelf iets daarover te posten).

Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• FiëstaLj
                        • Oct 2000
                        • 2068

citaat:Geplaatst door controller

citaat:Geplaatst door FiëstaLj

En hoe kunnen die scanners opgeblazen worden?
                        Is dat soms een bepaalde serie/ vermogen?
                        en wat is regelmatig?
                        Door ze te overbelasten... dus meer stroom erop dan ze eigenlijk lief vinden... ze doen het ff heel goed... en dan niet meer !

Zelfde als met de laserdiode.. in de spookyblue..

Maar zoals ik al zei... een leuk lasertje voor het geld.
                        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• zjeten
                          • Mar 2003
                          • 331

hallo
                          ik vond het een beetje nutteloos om een nieuwe topic te starten omdat er al zo veel van lazers zijn.
                          maar ik heb deze voormiddag op de opendeurdag van bekafun (izegem,belgie) een 80mw lazer gezien van american dj.
                          ik vond die toch wel mooi +dmx stuurbaar en ze zeiden dat je de figuren kon aanpassen via dmx.
                          iemand zijn mening of opmerkingen die hem ook al gezien of gebruikt heeft + verdere uitleg?
                          vriendelijke groeten
                          jeffrey
                          ps:american dj 80mw of spooky blue 30mw???
                          -->zelfde prijs

Comment

• Davy Gabriels
                            • Aug 2002
                            • 819

Ben ook aan het twijfelen tussen de spooky blue 30mW of de American DJ 80mW.
                            Voordeel van de spooky blue is dat hij 225 figuren heeft, ADJ iets van een 25.
                            Voordeel van de ADJ is dat hij 80mW is en spooky maar 30mW.

Comment

• driesmees
                              • Apr 2003
                              • 1076

wat is de prijs van die ADJ?25 figjes? das wel weinig hé? val je op 'n show regelmatig inherhaling...
                              [CENTER] [/CENTER]

Comment

• zjeten
                                • Mar 2003
                                • 331

wel de spooky en de ADJ kosten ongeveer evenveel (spooky 30mw versie)
                                de verkooper van amerikan dj zij dat je de figuren nog kon aanpassen,dus al de spooky 25 figuren ene paar keer aanpast kom je zo rap aan veel figuren.
                                ik zal mijn dealer nog es raad vragen.
                                de 30mw en 80mw van ADJ naast elkaar zag je niet zo het verschil.
                                de verkoper zij wel,als de ruimte nog meer verlicht was,dat je dan beter het verschil zag.
                                vriendelijke groetn
                                jeffrey vancoillie
                                ps:laserguy?

Comment

Working...