Nieuwe dmx-tafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristof_dani
    • Apr 2009
    • 6

Nieuwe dmx-tafel

Beste forumleden,

momenteel ben ik aan het uitkijken naar een nieuwe (pc-based) lichttafel.
    Tot nu toe werk ik met daslight, maar zou een stapje verder willen gaan, ik mis ook knoppen en faders.

Wat ik ermee wil doen: vooral live-werk. Ik doe enkele vaste (cover-)bands, PA-werk en af en toe een fuif.
    Licht arsenaal: 20x par 64, 10x 75W movinghead, hazer, 12x LEDPAR64, blinders,... Ik denk eraan om nog een 6-tal movingheads bij aan te schaffen, dus uitbreiding moet mogelijk zijn.

Afhankelijk van opstelling en budget kunnen het aantal lampen vaak variƫren, dus zou iets willen wat snel te patchen is en vlot en flexibel werkt.

Op dit moment kijk ik vooral naar Chamsys wing of MQ-serie en als tegenhanger Avolites Tiger Touch Copy.

Graag hoor ik jullie ervaringen, tips of suggesties!

Beste groeten, Kristof.
  • GuntherM
    • Jan 2006
    • 163

Geen idee, maar de overgang van software naar lichttafel is even wennen, in sommige gevallen zelfs een nadeel, vooral que's inladen werkt prettiger met software (naar mijn mening), ik heb met een Avolites pearl gewerkt en dat was mijn schatje! echt een reuze tafel. Ik weet niet of deze tafels van hetzelfde allooy zijn, ben er even tussenuit geweest.

Comment

• Lala
      • Sep 2008
      • 370

Ik zou een Avolites Titan Mobile zeggen. PC met touchscreen erbij en gas op de lolly. Dan ben je snel klaar en heb je gewoon een prima product, waarbij je 4x dmx universe rechtstreeks uit de wing krijgt, maar je tot 12 universes kunt gaan mocht het nodig zijn. Gebruikersvriendelijkheid is ook erg goed. En mocht je twijfelen, kijk op de site van controllux en pak een beginnerscursusje mee

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

Even ter info, mocht u graag meer info hebben betreffende ChamSys. Verdeling van ChamSys in Nederland is sinds deze week overgenomen door AVL in Belgiƫ. Voor meer info : www.avl.be

Comment

• MennoSWP
          • Apr 2011
          • 103

Wij hebben sinds vorige week een Showtec Creator 1024 Pro, lijkt heel erg op een Pearl Tiger maar dan een stuk goedkoper. Als je binnenkort een keer in de buurt van Delft bent zou je langs kunnen komen.

Comment

• kristof_dani
            • Apr 2009
            • 6

Het is een Chamsys PC wing geworden. Na de 2-daagse training bij AVL was de kogel door de kerk. Immense mogelijkheden voor het budget en degelijke support!
            Bedankt voor de reacties, nu terug testen met Chamsys!

Comment

Working...