DMX Storing/ hulp gevraagt

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomas1234
    • May 2014
    • 2

DMX Storing/ hulp gevraagt

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, ik vind hier vaak hele nuttige info,
    maar zit nu met een probleem wat me niet lukt om op te losse.
    Ik gebruik 8 led parretjes, 2 led barren, en heb sinds kort 8 led moving heads aangeschaft.

Ik stuur alles aan via mijn laptop met het programma: Freestyler
    en heb een losse dmx interface van: Velleman

Nu was mijn probleem als ik 8 led parren aanzette en daarna de 2 led barren erbij, dat de led barren licht begonnen te knipperen. Ook als ik 1 lamp aansluit, maar in freestyler alle lampen aanzet begint deze ene lamp alsnog te knipperen.

Nadat ik de movingheads had getest bleek hierbij precies hetzelfde probleem voor te doen.
    Hierna heb ik een dmx booster/splitter geplaatst en een terminator op het einde.

Maar het is niks gelukt om het probleem te verhelpen.

Ik hoor heel graag of jullie hier nog ideeën over hebben.

Met vriendelijke Groet,
    Thomas
  • AMX_Pete
    • Mar 2008
    • 79

Kabelfout heeft dat effect. Zoiets als pin 1 omgewisseld met pin 2 of pin 3 of een kortsluiting tussen pin 1 en pin 2 of 3.
    Belasting afhankelijk (hoeveel en welke toestellen op de lijn) kan dat schijnbaar goed werken, maar als de belasting verandert door extra toestellen aan te sluiten of andere toestellen, gaat de boel te flippen.
    Ik zou zeggen : alle kabels doormeten op correcte verbinding en dat er geen sluitingen inzitten tussen de pinnen onderling.

Comment

• thomas1234
      • May 2014
      • 2

Het probleem kan jammer genoeg niet bij de kabels liggen, aangezien het probleem zich voor doet al bij de eerste fixture die ik aan sluit, en alle fixtures in freestyler aanzet.

Zou er een probleem kunnen zitten in de driver van de velleman dongel?
      Of dat ik dit opnieuw erop moet zetten.

is er nog een andere optie?

Mvg, Thomas

Comment

Working...