Vragen mbt licht software en kleurcombinaties

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Vragen mbt licht software en kleurcombinaties

Beste forumleden,

Ik ben zelf niet helemaal thuis in verlichting, vandaar dan ook deze vraag.

Ik zal eerst even een indicatie geven van wat we ter beschikking hebben:
    - 12 Tri Parren (Adj Mega Profile Tri)
    - 8 'K*t' parren (die showpech 56 dingen)
    - 4 Showtec Phantom 50 Led Spot
    - 2 Showtec Led Light Bar 8
    - Rookdoosje en strobo
    - En eventueel nog een meerdere 'ouderwetse' 4 barren

We hebben een truss meubel gehuurd, hierin zitten 2 Showtec parren in gemonteerd en de 2 led barren.

De rest hangt allemaal in een licht brug. Althans, de tri parren en de headjes. De rest van de parren worden denk ik uplighting.

Tot nu toe huurden we altijd een lichttafel (Ma, Avolites, etc.)
    Nu heb ik een Enttec DMX ding gekocht, om eens te proberen hoe dit uit pakt (kost ook helemaal niks).

Mijn vraag is welk programma ik hier het best bij kan gebruiken, ik heb zowel windows als mac, dus dat is geen probleem. Q Light controller vond ik er wel makkelijk bruikbaar uitzien. Maar Freestyler leek op het eerste gezicht meer opties te hebben.

Wat echter wél een probleem is; over een tijdje hebben we een feestje (150 man, house), en de headjes komen naar verwachting een halve week van te voren pas binnen. En ik heb dus geen idee hoe ik deze moet gebruiken. En die week heb ik repetitie week, dus ermee klooien zal ook geen optie zijn helaas
    Vandaar mijn 2e vraag; heeft iemand misschien tips voor mij over leuke kleurcombinaties van de headjes + basislicht, en hoe ik deze headjes zo programmeer dat het zowel zaalvullend is als afwisselend. Dan kan ik wellicht een groot gedeelte programmeer werk van te voren doen.

Normaal zijn we namelijk met z'n 3en: 1 Dj, 2 Licht, 3 (ik) Geluid (eindmix in de gaten houden, nodige eq, etc.) + Foto / Film
    Maar '2. Licht' is die dag afwezig, dus doe ik er dit keer ook licht bij.

Geluid is verder prima in orde

Alvast mijn dank !
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Als je al met Avolites werkt omdat je die huurt waarom heb je dan geen Avolite Titan One gekocht kost 95,00 ex btw en als je Avolite kent ( ga ik van uit omdat je deze regelmatig huurt ) IS gewoon super. Software heeft een veel meer meerwaarde dan wat je nu hebt gekocht.

Software die je zou kunnen gebruiken is Sunlite maar weet niet of het werkt op je dongle.

Voordeel van Sunlite is to alle andere software is sdat Sunlite al een show klaar heeft als je je heads hebt gepatched. Dus alle standaard bewegingen kleuren gobo´s en andere funktie staan al klaar in een pagina zo ook een shutterchase kant en klaar.

Het enige wat je moet doen is bij het patchen het aantal armaturen je hebt en vanaf welk adres je begint.
    Last edited by Rolandino; 10-02-14, 11:49.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• sjig
      • May 2012
      • 909

Heel erg bedankt voor je reactie!
      Vreemd genoeg zijn we nergens deze software tegengekomen, dus vandaar!
      We hebben hem nu gedownload, en we gaan even kijken hoe dit werkt. Als het goed werkt gaat de enttec terug, en komt de titan hier naartoe!

Sunlite gaan we ook nog even naar kijken.

Nogmaals bedankt!

Comment

• sjig
        • May 2012
        • 909

Ik heb nog even verder gezocht, en kwam ook Cuelux tegen. Heeft iemand ervaring met dit programma?

Op het eerste gezicht lijkt het mij een prima programma, wel wat duurder dan de andere, maar dat vind ik geen probleem. Het ziet er ook vrij gebruiksvriendelijk uit, en werkt op Mac OSX (wat ik toch erg fijn vind, daar ik het niet zo heb met Windows).

Ik lees dat het voor theater echter minder geschikt is, iemand hier ervaringen mee? Maar eigenlijk is dit verder niet zo'n probleem, bij theater huren we eigenlijk altijd wel de Avolites Tiger.

Ik heb helaas niet verder kunnen werken met Titan One (ligt aan de combinatie ik+windows...). Hoop hier mee in de vakantie verder te kunnen.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

als jebij je produkties een Avolite tafel huurt kun je in mijn ogen beter de Titan One nemen. Deze kun je gebruiken op de kleine showtjes en bij de grotere produkties huur je de Tiger huren. Volgens mij werken ze beide op dezelfde software dus 1 + 1 win win situatie en kost onder de 100 euro ex btw.

Goedkoper en beter kun je in mijn echt niet krijgen zeker niet met de funkties die Titan One heeft.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• sjig
            • May 2012
            • 909

Zou je ook denken dat je met de Titan One meer (of hetzelfde) kunt als met Cuelux?

Comment

Working...