Welke Lee filters

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • knoppenbert
    • May 2009
    • 26

Welke Lee filters

Ik ben op het gebied van licht nog niet zo ervaren, maar ik wil een Harmonie orkest gaan uitlicht met 8 halogeen parren. Diverse mensen raden mij aan om open wit te gebruiken. Zelf dacht ik meer om 152 gold en 108 pink te gebruiken. Het moet gewoon egaal en sfeervol zijn. Als tegenlicht gebruik ik 8 Led parren die alle 8 dezelfde kleur hebben. Wie kan mij advies geven? Ik weet het is minimaal, maar als het bevalt kan er misschien meer budget worden vrijgemaakt en gaan we uitbreiden.

Bert
    Ik rij de tourbus wel
  • RonaldH
    • Aug 2009
    • 274

Rood op koper (heb ik wel eens gehoord, ben zelf meer van het geluid)
    Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• timmetje
      • Dec 2012
      • 424

Rood en blauw zijn leuk als accent-/effectlicht. Voor de muzikanten zelf is zoveel mogelijk wit (of neutraal) licht erg prettig. Kunnen ze tenminste hun blaadjes lezen...

Exacte kleurnummers heb ik niet (ben ook meer van 't geluid), maar de 'daglicht blauwe' filters van Lee (201, 202?) doen het erg goed. Mooi neutraal licht dat niet kil oogt.
      Tim

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

201 noemt men ook wel "koud wit", en dat is ongeveer wat het doet, het is erg koud en sfeerloos. Voor het frontlicht zou ik lekker een rolletje 152 ("warm front") pakken, werkt prima voor 9 van de 10 frontlicht gevalletjes, inclusief een harmonieorkest. Afhankelijk van het formaat orkest is 8 parren net genoeg of net te weinig. Hopelijk zijn het geen narrow parren, dat scheelt al een stukje.

Tip: Muzikanten met blaasinstrumenten houden om voor de hand liggende redenen niet zo van rook...

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• timmetje
          • Dec 2012
          • 424

Ik zei al dat ik slecht was met nummers...

152 is inderdaad een mooie kleur voor frontlicht. Helder en warm. 201 is (na wat research) inderdaad 'fotografie licht', wellicht is dat inderdaad wat te koud aan de oogjes...
          Tim

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Wel een bijzonder stoer kleurtje icm 026 (rood) als rock&roll tegenlicht

Daan

Comment

• Paul10
              • May 2012
              • 122

Originally posted by djspeakertje
              201 noemt men ook wel "koud wit", en dat is ongeveer wat het doet, het is erg koud en sfeerloos.
              Daan
              tis maar net wat je onder sfeer verstaat ;-)

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Da's ook waar, maar sfeer bij een harmonieorkest betekent vaak warm, ookal kan je bij "The Arctic Circle*" prima wat koud wit aanzetten.

Daan

*Willekeurig verzonnen stuk...

Comment

• VrijeVogel
                  • Nov 2013
                  • 107

Ik moest met kerst een kerststal uitlichten. Vorig jaar met geel gedaan, maar daar werd alles zeer flets van.
                  Dit jaar 105 oranje gebruikt en dat gaf wonderbaarlijk een zeer warme gloed. Ook in het gewoon spel erbij gepakt als bijverlichting.
                  Puur heeft een kaarslicht effect, gemend met palegold meer avondzon ondergaande gloed. Erg warm dus.

Blauw heeft ook de nijging om kill te worden, maar met lavendel erbij krijg je meer een nachtgloed.....

Comment

Working...