1 model, verschillende merken en prijzen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VrijeVogel
    • Nov 2013
    • 107

1 model, verschillende merken en prijzen?

Goed,

zoals allicht gelezen mag ik het licht doen bij een toneelvoorstelling.
    Zelf bleek ik uit de oude doos nog een Showtec LightJockey te hebben van 2007....

Indertijd gekocht om de toen een drive-in op te zetten, maar nooit van gekomen...
    Licht huurde ik wel, maar wilde graag eigen stuurtafel hebben omdat je die toch het beste kent
    Stom genoeg doet dat kreng het niet meer

Stroom krijgt die tot en met de printplaat en dan? Dood als een pier, ook met een andere adapter.

Dus dan maar kijken naar wat meer theater techniek en wat schets mijn verbazing?

Een echte Ayra?
    Of een Beamz
    Botex dan maar?
    Of toch maar gaan voor JB System

Wat opvalt, hoe hoger de prijs, hoe duidelijker de gebruiksaanwijzing

Ik zoek vooral in een tafel de mogelijkheid om scenes te programmeren. Dan sta ik wat minder in de spagaat met mijn vingers bij een overgang. Vorig jaar huurde ik een soort gelijk systeem met 2 banken en dan wisselde ik steeds tussen een bank, omdat het huur was kreeg ik geen tijd om te oefenen....
  • Big Bang
    • Apr 2008
    • 652

Dat noemen ze OEM producten. Komen uit de zelfde fabriek, maar er kunnen desalniettemin verschillen zitten tussen de verschillende uitvoeringen. Naar mijn ervaring is de elation relatief degelijk tov de andere merken.

Zoek je eigenlijk niet een tafel waar wen cuelist in kan? Deze zijn wel een stukje duurder.
    It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Ericsamandj
      • Jul 2010
      • 414

Dat zijn inderdaad oem producten, sommige apparaten hebben zich ondertussen al jaren bewezen en gaan nog prima mee.
      Er zullen waarschijnlijk ook mindere producten bijzitten, dat is per fabrikant verschillend.

Comment

• VrijeVogel
        • Nov 2013
        • 107

Elation heb ik ook gezien, maar leek mij iets te beperkt. Ik heb een 12 schuifjes wel nodig.
        Mooie van deze vind ik wel de A en B functie. Zo kun je handmatig de volgende scene voorbereiden.

Meeste stuurtafels zijn bedacht voor geavanceerde dikzo verlichting, iets wat je bij het 'eenvoudig' uitlichten van een toneel niet echt tegenkomt. Bovendien moet het geheel ook te bedienen zijn door een behoorlijke leek....

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

De Elation Scenesetter 24 is precies hetzelfde, maar veel degelijker. Kwam er laatst achter (hoewel ik al jaren met die tafels werk) je ze ook kan softpatchen.
          Ayra en Beamz zijn regelrechte meuk, de showtec variant is beter maar erg storingsgevoelig. De Botex is redelijk maar ik ga toch steeds voor de Elation. De JB variant heb ik nooit van dichtbij gezien
          ADJ (Elation) is op kwalitatief gebied ook enorm aan de weg aan het timmeren en de support is best goed.
          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• ajdeboer
            • Feb 2009
            • 198

Als je op zoek bent naar een simpele schuivenbak met een scènelijst en je hebt een MacBook?
            Dan raad ik je aan eens te kijken naar DMXControlPro in de AppStore.
            Simpel en doeltreffend en werkt met verschillende interfaces.

Gebruik ik zelf ook vaak.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

nog makkelijker : MyDMX van American DJ

Comment

• VrijeVogel
                • Nov 2013
                • 107

Originally posted by renevanh
                De Elation Scenesetter 24 is precies hetzelfde, maar veel degelijker. Kwam er laatst achter (hoewel ik al jaren met die tafels werk) je ze ook kan softpatchen.
                Ayra en Beamz zijn regelrechte meuk, de showtec variant is beter maar erg storingsgevoelig. De Botex is redelijk maar ik ga toch steeds voor de Elation. De JB variant heb ik nooit van dichtbij gezien
                ADJ (Elation) is op kwalitatief gebied ook enorm aan de weg aan het timmeren en de support is best goed.
                Ik zie ik zie nog meer dubbel....
                Wil iemand echt beweren dat ze dezelfde basis hebben, maar betere componenten?

En een computer, sorry dat ik in herhaling val, is niet leek proof...
                Het geheel gaat op reis.
                De reden voor mijn investering is simpel: Ze huren het een tig keer per jaar en zo ken ik nog een paar.
                Ik investeer nu flink, maar hoop het zo er uiteindelijk uit te hebben en er iets aan over te houden om weer te kunnen investeren...

Op een paar dingetjes na, heb ik al een aardige set.

Comment

• Big Bang
                  • Apr 2008
                  • 652

Originally posted by VrijeVogel
                  Ik zie ik zie nog meer dubbel....
                  Wil iemand echt beweren dat ze dezelfde basis hebben, maar betere componenten?
                  Yep. Die chinesen werken net als de Subway. Je kunt zelf kiezen wat je op je broodje wilt, zolang je maar minimaal een container afneemt
                  It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• VrijeVogel
                    • Nov 2013
                    • 107

Ik heb de Ayra besteld, ik neem de gok, voor die prijs koop ik er twee tenslotte. Ding komt in een flight-case, daarmee gelijk wel beschermd. Ik heb nog getwijfeld over de Behringer.
                    Wel een stapel dimmers op de kop weten te tikken: Zero 88 660, 2 arena's en een botex 620.
                    Geloof allemaal met een *, maar ben technisch onderlegd om ze op te knappen en eventueel om te kunnen bouwen naar DMX

Comment

• VrijeVogel
                      • Nov 2013
                      • 107

De Ayra is binnen gekomen. Met enig vertraging, maar dat komt omdat ik kennelijk aan had gegeven geen deellevering te willen ontvangen. Bij deze bestelling zaten ook LEE filters en kennelijk moest een kleur nog geproduceerd worden.

Samen de Ayra heb ik een DAB koffer besteld om de tafel heel te houden. In de reviews al gelezen over de verkeerd om gemonteerde vlindersluiting en ja dat is maf. Verder de afwerking vind ik lomp. Maar ja wat wil je voor de prijs.. Wel de eerste en tevens laatste DAB case. Snap wel waarom deze in twee kartonnen dozen ingepakt was.

De tafel zelf maakt een goede indruk. Schuiven voelen degelijk aan, gaan ook mooi heen en weer en in het display wordt de stand van de schuif in percentage aangegeven, zodra je gaat schuiven.
                      De gebruiksaanwijzing is inderdaad inpakpapier, maar heb die van JB System al geprint.

Nog wat ditjes en datjes en ik heb alles compleet en kan deze week stoeien.

Iemand nog een 20 meter 10polig harting kabel over? Of alleen de kabel zelf? Stekkers heb ik genoeg bij toeval..

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Let er wel even op dat de 4-cijferige codes voor oa het geheugen legen enz. per merk verschillen!...

Comment

• VrijeVogel
                          • Nov 2013
                          • 107

1 + 0 voor het forum. De tafel is retour eigenaar. Drie keer opstarten voor die werkte. Eerst tafel aan, dan DMX afnemer (botex demux). Geen vertrouwen meer.

Nu beter in de materie gedoken, behringer trok mij zeer omdat deze vrij programmeer dmx signaal per kanaal heeft. Maar alleen het merk behringer trok mij niet.
                          Na zoeken en zoeken uiteindelijk een net gebruikte IMG stageline 1440 gevonden. Deze voldoet aan wat ik wil. Ook vrij programmeerbaar DMX adres per schuif, maar mooiste vind ik nog dat deze verschillende blokken heeft en deze al niet kan koppelen. Zo wil ik straks iets met floodlight / sunstrips doen, maar niet altijd. Door deze in een ander blok te zetten kan ik ze al dan niet koppelen met bovenlicht.

Comment

Working...