licht concentreren (Xenon)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hert
    • Sep 2013
    • 1

licht concentreren (Xenon)

Hallo, wie o wie kan mij verder helpen..
    Ik probeer een soort lamp te maken waar het licht mooi geconcentreerd in een ronde vorm uit moet komen.. (Dus als je dit op een muur richt, dat je dus een meter fel licht hebt, en het daar om heen dus donker is...

De diameter van dit licht moet ongeveer 1 meter zijn als je er een aantal meter af staat.
    Nou wil ik dit graag met xenon doen, enkel krijg ik het niet voor elkaar.
    Ik heb tot nou toe al een paar verstralers geprobeerd, maar die schijnen te breed... (En wil dus een geconcentreerde bundel)

Daarna heb ik het met een vergrootglas geprobeerd, hiermee krijg je wat meer het idee, maar ik houd hiermee veel strooilicht..

Heb ook al geprobeerd de xenon in een blikje bier te doen, maar ook dan krijg je een ontzettend breed licht, en als je hiervoor een vergrootglas houd, dan lijkt het er wel op, enkel zit ik nog steeds met veel strooilicht...

En ik weet niet of er licht verloren gaat, als je geen reflector gebruikt met xenon

Hoop echt dat iemand me verder kan helpen, vele dank!!!
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Allereerst welkom op het forum. Je bent hier op een pro audio / licht forum en ik heb het vermoeden dat je een vrij budget oplossing zoekt aangezien je met xenon en bierblikjes in de weer bent. Wellicht is het gebruik van een scanner en DMX tafeltje voldoende om jouw effect te krijgen. Voordat ik oplossingen ga noemen de vraag of je een budget in gedachten hebt. Ik denk dat aanschaf van de materialen jouw budget te boven gaat. Wellicht is huren een optie als het eenmalig is.

En anders een volgspot om een zeer smalle bundel te krijgen?
    Last edited by Hitvision; 29-09-13, 19:44.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Zoek op marktplaats een zogenaamde profielspot met zoom (dus twee verstelbare lenzen), ook wel zoomprofiel genoemd.
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• ajdeboer
        • Feb 2009
        • 198

Een paar vragen:
        - Waarvoor wil je het gebruiken?
        - Wat wil je er aan besteden?

Licht concentreren gaat makkelijk met een profielspot.
        Check hiervoor de shop: http://www.licht-geluid.nl/shop/c-45...iel-spots.aspx

Doe je hiervoor bijvoorbeeld kleurenfilter LEE201, krijg je mooi 'blauw-wit-xenon-licht' uit een halogeenlamp.

Comment

Working...