Aanschaf nieuwe led parren

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sjig
    • May 2012
    • 909

Aanschaf nieuwe led parren

Na een aantal jaren de bekende 40 euro showtecs in bezit te hebben willen we toch iets anders hebben.
    Deze gaan steeds kapot, en reageren allemaal anders op dmx ( strobo is bij de ene sneller dan de ander ).

Nu is er vrij veel te koop, en komen we er niet helemaal uit.

De eisen zijn;
    - Par 56 ( dus géén pannenkoek parren )
    - Stootbestendig en vallen niet steeds uit
    - Per stuk niet meer dan 80 euro

Iemand een idee?
    Ik vind de CLS led parren wel wat maar die verdwijnen overal een beetje. Dan hebben we de Showtec Pro parren nog, maar met mijn ervaringen van de goedkope serie betwijfel ik ze een beetje.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Toevallig vandaag een achttal ADJ Mega Tripar binnen gekregen. 5x3W, wel 'pannenkoeken'.
    Morgen show mee doen, ben erg benieuwd!
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

We hebben met school zitten denken over Showtec pannekoekjes (Compact Par 7 Tri-Led). Weliswaar pannekoek, en iets boven je budget (tenzij je ex. BTW prijzen rekent), maar een indrukwekkende lichtopbrengst, en Tri-Led. Deze zijn hier in de buurt (noord-oost Twente, Oldenzaal, Hengelo & omstreken) redelijk vaak te zien, Decilux Hengelo heeft er een heleboel in de verhuur.
      http://www.licht-geluid.nl/shop/p-12...-rgb-leds.aspx
      Uiteindelijk zijn we overigens voor Oxo Multibeam 18 fc armaturen gegaan. Deze konden we voor een zeer aantrekkelijke prijs kopen, en met 18x3Watt komt er net wat meer licht uit. Deze armaturen hebben we bij Rolight aangeschaft, maar ik kan ze niet meer terugvinden op de webshop. De aanschafprijs voor particulieren lag rond de 300,-. Het zijn erg fijne lampjes, maar budgettechnisch hier niet interessant.

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mrVazil
        • Mar 2010
        • 330

he gijs, als je bedenken hebt gij de pro serie huur je die toch gewoon een keertje? Weet je gelijk of ze voor jou doel geschikt zijn

Comment

• Trooper
          • Aug 2006
          • 90

ik kan alleen maar lovend zijn over de showtec m800, zeer degelijk, komt veel licht uit
          en voor veel firma's ondertussen een standaard geworden omdat ze voor veel projecten kunnen ingezet worden.
          wel iets meer dan 80/stuk, maar bij deze zie je 1 kleur ipv de mix van gekleurde leds

ik ben nu ook aan het testen met zeer compact fourbar, jblight 4tc,
          komt evenveel licht uit als een par56 300W , elke ledblokje volledig apart aanstuurbaar.
          zeer snel en makkelijk op te stellen

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Waarom wil je trouwens geen pannekoeken kopen? Alleen omdat je ze niet mooi vindt uitzien?

Die dingen zijn toch een heel stuk praktischer dan de ouderwetse blikken, je loopt een hele hoop lucht minder te vervoeren.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• sjig
              • May 2012
              • 909

Ik heb vorige week 8 zilvere led parren van showtec ontvangen ( weer de 40 euro dingen ). Tot nu toe doen ze het beter dan de zwarte. Normaal zijn de zwarte na 3 uur continue aan al kapot, de zilvere nog niet. Voorlopig is er dus nog hoop!

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

Originally posted by sjig
                Ik heb vorige week 8 zilvere led parren van showtec ontvangen ( weer de 40 euro dingen ). Tot nu toe doen ze het beter dan de zwarte. Normaal zijn de zwarte na 3 uur continue aan al kapot, de zilvere nog niet. Voorlopig is er dus nog hoop!
                Als dit werkelijk waar is, kocht ik toch geen dezelfde meer.
                Zal wel iets overdreven zijn, ken plaatsen waar ze al tijden hangen boven in het dak en die doen het merendeels nog...

Comment

• sjig
                  • May 2012
                  • 909

Waar ze hangen ja! Maar zoals ik ergens ooit heb gelezen zijn de ledjes vrij slecht gesoldeerd. En als de ledjes aan staan worden ze warm, smelten de soldeerpunten, en is er geen contact meer en vallen de leds uit. Als ze stil hangen kan de soldeertin weer opdrogen en werkt ie dus nog gewoon.

Maarrrrrr, dit heb ik ooit gelezen. Of het waar is......

Maar tot nu toe doen de zilvere het nog steeds.

edit: Met kapot bedoel ik dat 1 of meerdere ledjes uitvallen.

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by sjig
                    En als de ledjes aan staan worden ze warm, smelten de soldeerpunten, en is er geen contact meer en vallen de leds uit.
                    Maarrrrrr, dit heb ik ooit gelezen. Of het waar is......
                    Dit type leds worden hopelijk geen 200 graden want dan is er iets goed mis.
                    Koude lassen is iets anders, en dat zie je wel vaker. 1 keer nasolderen en dan ben je er voorgoed vanaf...

Comment

• sjig
                      • May 2012
                      • 909

Dat hoop ik ook niet, maar ze worden wel goed warm.

Dit heb ik ergens gelezen, maar net las ik weer ergens dat het door de voeding komt.

Ik heb werkelijk geen idee hoe het zit, maar tot nu toe werken de zilveren nog prima!

Comment

Working...