Daslight met bewegend licht

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Devon
    • Aug 2011
    • 21

Daslight met bewegend licht

Hallo forummers,

Ik ben gevraagd om te helpen bij een drive-in show,
    waarbij 6 gehuurde movingheads aangestuurd moeten worden.
    Deze aansturing gaat met daslight.

Nu ben ik aan het kijken hoe daslight precies werkt, maar ik kom er niet helemaal uit.
    Ik wil graag aparte knoppen maken voor verschillende bewegingen en kleuren/kleurencombinaties.
    Dat de beweging en kleur live gekozen kan worden.

Scenes maken lukt wel, maar hiermee bewegend licht te besturen is te omslachtig.
    Ik heb wel gezien dat ik gegenereerde fx'en apart kan opslaan.
    Kan ik die ergens met knoppen weergeven?

Alvast bedankt
    Kun je doen, kun je laten, kun je laten doen

• renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Wat je doet is in de EDITOR mode programmeren wat je wilt... niks meer en niks minder. Je maakt bijvoorbeeld voor elke kleur een aparte scene/chase waarbij je één stap maakt en alleen die kleur activeert. Tip: zonder shutter en dimmer programmeren, dus echt alleen de kleur.
    Dit doe je ook voor je gobo's, prisma en wat je heads nog meer mogen hebben. Uiteraard maak je er ook voor je shutters en dimmers (open, strobo, etc).
    Als je dat allemaal gedaan hebt (wat een beetje werk is) en je hebt inmiddels door dat Daslight geen 'save' knop kent maar je wijzigingen meteen invoert dan ga je naar 'LIVE' mode, waar je een rij knoppen krijgt.
    Je kan die knoppen groeperen door in je EDITOR mode groepen aan te maken, vrij eenvoudig.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Devon
      • Aug 2011
      • 21

@renevanh Bedankt voor je reactie,

ik heb het geprobeerd, en heb aparte groepen gemaakt voor bewegingen/kleur enz en bij iedere groep release ingesteld op 'groep'.

Alleen worden er 2 verschillende typen mh's gebruikt, dus ik kan in de fx niet alle mh's dezelfde beweging geven
      en moet dit apart programmeren.

en als ik in de live mode een kleur kies dan kan ik daarna de bewegingen hele tijd veranderen, maar als ik de kleur verander dan moet ik de beweging vervolgens opnieuw instarten.

Weet iemand hier een oplossing voor?
      Kun je doen, kun je laten, kun je laten doen

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Je kan je bewegingen natuurlijk ook opslaan in een scene en die vanuit de live mode triggeren.
        Als je bewegingen stoppen nadat je een andere kleur oid selecteert dan heb je bewegingen mee geprogrammeerd in Daslight OF er staat ergens een vinkje aan wat de beperking oplegt dat je maximaal één chase/scene tegelijk hebt lopen. Dat vinkje bestaat wel, ik vergeet alleen altijd waar.
        Wat ook kan is dat je
        in the properties panel you have selected General release. instead of Group release
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...