Midi Lightcommander + MagicQ

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • motjetom
    • Jul 2012
    • 3

Midi Lightcommander + MagicQ

Hallo,

Ik doe altijd het licht & Geluid bij ons op school en wij hebben ondertussen al aardig wat apparatuur, nou hebben wij binnenkort een groot podium en ik zit een beetje met de stuurtafel, Ik werk zelf namelijk altijd met MagicQ maar op school hebben wij geen wings daarvoor, wel hebben we een MA Lightcommander 24 II met midi, mooie stuurtafel enzo maar alleen voor conventioneel licht... Is het mogelijk om de midi aan MagicQ te kopelen? Dat zou echt vet zijn namelijk. Of zou je het kunnen koppelen aan het programma van MA?

Ik heb wel een usb -> DMX Converter (via Artnet)

Tnx
    Tom
    Last edited by motjetom; 05-04-13, 15:56. Reason: toevoeging info
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

Indien u midi wil gebruiken met MagicQ hebt u een MagicQ MIDI interface nodig, zonder gaat dit niet. Wel kunt u een ArtNet interface gebruiken om DMX uit te sturen. Voor MA hebt u denk ik een MA interface nodig om DMX te kunnen uitsturen.

Comment

• motjetom
      • Jul 2012
      • 3

Originally posted by lucken
      Indien u midi wil gebruiken met MagicQ hebt u een MagicQ MIDI interface nodig, zonder gaat dit niet. Wel kunt u een ArtNet interface gebruiken om DMX uit te sturen. Voor MA hebt u denk ik een MA interface nodig om DMX te kunnen uitsturen.
      Oke top dan ga ik daar naar zoeken! DMX uitsturen lukt al maar de feeling van de faders mis je toch met het werken op de pc.

Werkt het trouwens alleen met de midi interface van MagicQ of werken andere ook?
      Last edited by motjetom; 05-04-13, 18:24.

Comment

• lucken
        • Sep 2002
        • 342

Het werkt alleen met de MIDI interface van ChamSys. Maar de ChamSys MagicQ wings kunnen u helpen om faders toe te voegen!

Comment

Working...