DMX opgeblazen van 10x Robe Spot250XT (spoed!!)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by MatthijsNL
    Die 75176 heb ik gevonden, idd door de printbanen te volgen vanaf de XLR-ingang.
    Ik zag dat b.v. Conrad ze levert voor €0,78.

Die kan ik er zelf ook in solderen.
    Wat ik niet kan is controleren of het component ok is, ik heb niet de beschikking over een scoop.
    Denk jij dat ik door de spanningen te meten meer te weten kan komen?
    Ik zou in dit geval gewoon bij 1 kop de 75176 vervangen en dan de boel testen, grote kans dat alles dan weer werkt. Zo niet, ja dan word het verder zoeken en word een scoop toch wel erg handig...

En niet geaarde truss... Ik heb in het verleden al zo vaak discussies gehad met mensen die dat niet nodig vonden, gelukkig nog niet mee gemaakt dat er iemand door overleed. Maar ik wil hem altijd geaard hebben, liefst met een clamp met een dikke draad (6mm2 of meer) naar een centraal punt waar ook de audio aarde aanzit. Zeker bij gebruik van aggregaten...

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by MacGyverSounds
      Scoopje op MP kost de hele wereld niet, denk ik...
      Is wel handig als je dan ook weet hoe ermee te werken.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MatthijsNL
        • Oct 2008
        • 49

Een osciloscoop maakt mij -_-
        Zowel analoog als digitaal.

Als een truss met elektriciteit te maken krijgt moet ie geaard zijn, NEN1010.
        Normaal is ie dat vanzelf dankzij de aan de E-installatie geaarde fixtures.
        Maar als de truss niet ook nog eens door de takels of op een andere manier wordt geaard kom je er blijkbaar pas door een ongeluk achter dat de E-installatie faalt.
        6mm2 er aan, nog voor er fixtures in gaan.

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Als een truss met elektriciteit te maken krijgt moet ie geaard zijn, NEN1010.
          6mm2 er aan, nog voor er fixtures in gaan.
          I like.

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

6mm is geen eis, als de aardweerstand maar laag genoeg is.
            En das makkelijker te regelen met 6mm2 dan met 0,75.

( tenzij je die 6mm ook daadwerkelijk in slagvaste buis gaat leggen, anders zou het 16 mm vertind, of 25 mm koper moeten worden, volgens - de verkeerde nen1010 - paragraaf)

terug naar de basis van het probleem : ik geloof die aardweerstand wel als alle ijzer erin ook geaard is, en via metaal op metaal aan de truss hangt.

die scoop is om de dmx-seriele bus na te lopen, trouwens, niet om er 220V aardweerstand mee te meten, daar hebben we de de Metrawatt 204HP voor.

Comment

• Podium Verhuur
              • Mar 2012
              • 480

Ken ik niet, ik heb de hun contactgegevens opgeslagen, dat adresje zal zeker nog eens van pas komen in de toekomst.
              Bedankt voor de tip!
              Zij zijn 1 van de 4 serieuze licht importeurs in Nederland. Samen met Fairlight, Lightco en Rolight leveren ze aan de diverse (web)winkels. Je hebt daarnaast ook nog Highlite, maar die doet vooral Dap en Showtec.

Comment

• MatthijsNL
                • Oct 2008
                • 49

Verhaal van die scoop stond voor mij los van het aardingsprobleem...
                Weerstand meten is een beetje omslachtig met een osciloscoop gekkie
                Ik kan er wel mee omgaan, maar vind het vervelend en moeilijk en na verloop van tijd zelfs frustrerend.
                Daarom hoef hoef ik er niet zo nodig een te hebben, ik laat het over aan de die-hards.

6mm is -volgens mij- de eis voor aardrails in huisinstallaties dus lijkt me een mooie dikte voor een paar groepjes van 16A.
                Daarom doe ik een stukje 6mm2 tussen de truss en de spant.
                Verder geloof ik het allemaal wel... Slagvaste buis aan een beweegbare installatie?
                Last edited by MatthijsNL; 26-03-13, 22:05.

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

6mm is de eis tussen aardrail en subaardrail, maar dan in slagvaste buis, anders 16 vertind of 25 blank koper.

Tenzij je je wcd's ook aard met 6mm2, maar dat betekent een 32A of 63A wcd....

Ik zei al : de verkeerde paragraaf aangehaald ...
                  Last edited by Gast1401081; 27-03-13, 08:24.

Comment

• MatthijsNL
                    • Oct 2008
                    • 49

Comment

Working...