Onderzoek Draadloos Dmx

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarijnW
    • Dec 2012
    • 1

Onderzoek Draadloos Dmx

Mijn naam is Marijn Wielenga en ik doe de opleiding podiumtechniek op het Media college ik moet een onderzoek doen voor school.
    Ik doe onderzoek naar draadloos dmx voor binnenhuis voor een kunstwerk in het Zaantheater met 30 Kanalen.

Vragen

Hoe werkt draadloos dmx?

Ik heb bij de ontvanger dmx 3polig is dit een probleem? En hoe kan ik dit oplossen?

De afstand tussen de ontvanger en de zender is 75 meter er zitten wel 5 muren tussen. Werk het dan ook? Zo ja heb ik dan last van storing?

Ik moet er ook een lichttafel aanhangen die niet te moeilijk te besturen is.
    Ik heb maar 30 kanalen. Wat zou je mij adviseren?
    Last edited by MarijnW; 14-12-12, 11:35.
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by MarijnW
    Mijn naam is Marijn Wielenga en ik doe de opleiding podiumtechniek op het Media college ik moet een onderzoek doen voor school.
    Dag Marijn, je hebt dit forum gevonden, dus je bent goed met computers en internet, daarom ga ik niet jouw onderzoek voorkauwen, maar kun je waarschijnlijk zelf ook gaan zoeken. Als er dan nog hele specifieke zaken zijn, dan zal er best iemand willen helpen. Begin eerst anders eens dit forum eens goed door te spitten er is al erg veel over geschreven.

Comment

• lightjockey ty
      • Jan 2010
      • 36

Nou ik zal je 1 tip geven voor een betrouwbare lichttafel voor weinig. een springv2 of de nieuwe v3 van theatertechnischlab (TTL) voor de rest wens ik je veel succes met je onderzoek!

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

...ik doe de opleiding podiumtechniek op het Media college...
        Ik heb bij de ontvanger dmx 3polig is dit een probleem? En hoe kan ik dit oplossen?
        Wat heb je al wel geleerd op deze opleiding om een onderzoek naar draadloze DMX als deze te kunnen uitvoeren zonder kennis van bekabelde DMX

Hoe werkt draadloos dmx?
        Ik zal je er één cadeau doen; Net als o.a. WiFi.
        Last edited by vasco; 14-12-12, 13:29.

Comment

• Paul10
          • May 2012
          • 122

Originally posted by vasco
          Wat heb je al wel geleerd op deze opleiding om een onderzoek naar draadloze DMX als deze te kunnen uitvoeren zonder kennis van bekabelde DMX

Ik zal je er één cadeau doen; Net als o.a. WiFi.
          slecht cadeau, op de frequentie na dan!

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

30 kanalen wat? dimmer? LED's, bewegend licht?
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Die dertig kanalen moet je live kunnen bedienen gaat het om 24u/7 playback?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Hoi Marijn,

Als niet lichtnicht, toch maar ff een reply.
                (dit kost me -nen?)

Zoals je ziet levert de manier van het stellen van je vraag, wat weerstand op,
                er moet dus een effectievere manier van vragen stellen zijn om toch de
                benodigde antwoorden te krijgen. De kunst is die te zoeken.

Zoals al is geadviseerd, probeer vriend google eens. Op de zoekterm
                'draadloos DMX' was mijn score: Ongeveer 905.000 resultaten (0,38 seconden).
                Op de 1e pagina tref ik al een forumdiscussie uit 2010 aan op dit
                forum (
                klik).
                Verder wat links naar andere aanbieders en wellicht dat je op de site van popschool Maastricht
                (die mag je zelf opzoeken ) ook info kunt verzamelen?

Als je dan ingelezen bent, weet ik zeker dat je je vragen veel effectiever kunt stellen,
                meer specifiek en hier acceptabel, zodat je ook de voor jou juiste antwoorden krijgt.

En reken er maar op dat er hier genoeg pro's rondlopen die het jou dan willen uitleggen.

Grtz

Nes
                Last edited by NesCio01; 16-12-12, 09:55.
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by Paul10
                  slecht cadeau, op de frequentie na dan!
                  Had misschien meer draadloze toepassingen moeten noemen om duidelijk te maken dat het datatransport (deels) niet over een kabel gaat

Comment

Working...