Antari x-310 II probleem.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CYBERDEViLNL
    • Oct 2012
    • 2

Antari x-310 II probleem.

Hallo,

Mijn Antari X-310 II werkt niet meer, naar het openschroeven kwam ik er al snel achter dat het pompje niet pompt. Pompje uitelkaar gehaald, schoon gemaakt en weer inelkaar gezet, daarna heeft die het ong. 15 sec. gedaan.

Pompje weer uitelkaar, ook weer inelkaar, en weer doet die het ongeveer 15 sec. waarna die weer vastloopt (je hoort het nog wel heel zachtjes brommen, maar lang niet zo duidelijk als het hoort).

PS: Heb er nu gedeminiraliseerd water in, de JEM i-fog intellgent fog wat mij is voor geschreven pakt de sensor op een of andere manier niet (dan zegt die "Low Liquid").

EDIT: Het ligt niet aan de pomp, als ik de pomp eruit haal en 240v aansluit dan pompt die netjes.

Iemand enig idee?

Groeten,
    Brent
    Last edited by CYBERDEViLNL; 11-10-12, 12:45.
  • Dannym
    • Oct 2009
    • 7

Hoi Brent,

Ik denk eerder dat het probleem bij de liquid sensor ligt. waarschijnlijk een kabelbreukje o.i.d. want de pomp werkt wel. geeft ie ook low liquid aam bij gewone rookvloeistof?

groet,
    Danny

Comment

• DeeBee
      • Mar 2005
      • 26

Cyberdevil, hoe bevalt die X-310 II? Ik overweeg voor onze amateur theater club zo'n ding aan te schaffen maar ik twijfel tussen de Antari en een JEM Compact hazer pro. Ik zou voor de JEM kiezen omdat het nauwelijks zichtbare rook oplevert, het hoeft tenslotte geen disco te worden. Voordeel aan de Antari is dat je 'm, behalve als "hazer" ook als gewone rookdoos kan gebruiken (ventilator uit). Nu hebben we echter nog een gewone rookdoos staan, dus da's ook niet echt een argument. Daarnaast hoor ik erg wisselende geluiden over de kwaliteit van Antari (ook dit verhaal)... Advies is zeer welkom. Zijn er evt. nog andere apparaten die vergelijkbaar zijn? Het budget is om en nabij de 800 euro in de BTW. Overigens, hoe zit het met het geluidsniveau van de JEM vs. de Antari? (compressor vs verwarming?)
      Denk om uw oren: denk groen!

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by DeeBee
        Overigens, hoe zit het met het geluidsniveau van de JEM vs. de Antari? (compressor vs verwarming?)
        De jem is geen compressor.

Comment

• DeeBee
          • Mar 2005
          • 26

Originally posted by DJ Antoon
          De jem is geen compressor.
          Antoon, mijn fout! Maakte de redenatie water gebaseerde vloeistof + hazer = compressor...Maar zie nu dat er inderdaad een verwarmingselement in zit. Al is me dan niet helemaal duidelijk waarom? Desalniettemin: zijn er mensen met gebruikerservaring met de JEM?
          Denk om uw oren: denk groen!

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by DeeBee
            Desalniettemin: zijn er mensen met gebruikerservaring met de JEM?
            Dit ding is splinternieuw, dus dat zullen er niet veel zijn.

Ik heb zelf een 2500Hz, prima ding, enkel wat teveel output soms, het minimum level is soms voor mij al te hoog voor kleine feestjes.
            Eigenlijk zijn dit geoptimaliseerde rook machines met een fan. Ik heb begrepen dat de lengte van de buis (door het verwarmingselement) een heel stuk langer is als bij een gewone rookmachine, waardoor het wat gelijkmatiger wordt.

Comment

• CYBERDEViLNL
              • Oct 2012
              • 2

Dannym, De liquid sensor werkt spontaan weer, geen idee wat daar mis mee was!

DeeBee, Bevallen heeft die altijd gedaan, ik heb zelf nooit met een JEM Compact gewerkt dus vergelijken zal hem niet worden.

Pomp werkt verder nog steeds niet. Zodra ik spanning ga meten dat op de pomp komt te staan als ik de "100% manual" knop in druk dan zie ik af en toe een piekje van rond de 190volt. Is dit normaal, het lijkt mij dat deze nogmaal gemiddeld continu 200volt moet krijgen bij het roken?

Ben er nog niet overuit, pomp of leiding kan vast/verstopt zitten. Boardje kan stuk zijn dat die niet genoeg spanning krijgt.

Tips voor het doormeten, testen?

PS: Sorry voor de late reactie.

Groeten,
              Brent
              Last edited by CYBERDEViLNL; 07-11-12, 01:19.

Comment

Working...