LED Bar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NielsV
    • May 2011
    • 25

LED Bar

Hallo,

Met ons theater zijn we aan het kijken om LED Bars aan te kopen.
    Deze zouden we gebruiken om een fonddoek uit te lichten of bij jeugdtheater als zijlicht rechtopstaand in de coulissen.
    Ik kwam deze tegen: http://www.highlite.nl/silver.econte...s/pixel_bar_12
    iemand die er ervaring mee heeft? Of zijn er nog andere alternatieven (ong. zelfde prijsklasse)?

Alvast bedankt,

Niels
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

Hallo

mischien kan je deze ook eens bezien want hier zitten witte leds in ook
    lightmaXX Platinum Tour PIX
    PRO 16x 8Watt Quad LED RGBW

mvg Gino V

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Hoi Niels,

Volgens mij zijn er ook 4 in 1 leds en zit er een warme witte Led bij in.
      Wellicht kun je ook eens kijken op deze webshop?
      [klik]

Verder weet ik dat er striplights zijn met Powercon (blauw) in aan
      de ene kant en powercon (grijs) uit aan de andere kant.
      Hiernaast zitten dan de DMX (XLR) in- en uitgangen.
      Met hierbij duo kabel waarin zowel 230V als DMX in één zit,
      help je jezelf wel heel erg in aansluitgemakken.

grtz

Nes
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Graniet
        • Sep 2009
        • 33

Grappig, ik ben op dit moment ook aan het overwegen om dezelfde soort Led Bars aan te kopen, voor ongeveer hetzelfde doeleinde.
        Ik kwam als alternatief een ander produkt tegen van Showtec, namelijk de Cameleon 24/3 http://www.licht-geluid.nl/shop/p-13...-243-ip65.aspx.
        Deze zit ongeveer in dezelfde prijsklasse, maar heeft wel het dubbel van de aantal lampen van de Pixel Bar, 24/3 leds tegen 12/3 leds.
        Nu zou je logischerwijs verwachten dat het ding dan 2 keer zoveel licht geeft. Als je echter de specs bekijkt, kom je tot de conclusie dan de 24/3 minder licht geeft dan
        de 12/3. De 12/3 geeft 3430 Lux op 2 meter, de 24/3 3180 Lux op 2 meter.
        Klopt deze beredenering, of zie ik iets over het hoofd ?
        Daarom wou ik ook graag even de vraag van TS herhalen, is er iemand van de heren die ervaring heeft met één of beide van de LED bars, en ons van advies kan dienen ?

Alvast bedankt !
        Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• NielsV
          • May 2011
          • 25

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het merk lightmaXX?
          Of eventueel specifiek met de lightmaXX Platinum Tour PIX PRO 16x 8Watt Quad LED RGBW?

Alvast bedankt

Comment

• sjig
            • May 2012
            • 909

Het merk lightmaxx, ik vind het wel te vergelijken met showtec.
            De lightmaXX Platinum Tour PIX PRO heb ik geen ervaringen mee, maar zo op het oog lijken het niet verkeerde barretjes

Comment

• Joost_A
              • Apr 2005
              • 45

Ik ben voor het gebruik van LED naar de Plasa geweest. Wil je het goed aanpakken (dus niet cheap-ass barren van High-Lite ed.), kijk dan naar de Selador van ETC. Eigenlijk de enige LED bar die ik daar gezien heb die mooi dimt en goede kleuren geeft. Indien het alleen nodig is voor het uitlichten van een fond/horizon, dan heeft Altmann ook zeer nette oplossingen.
              Last edited by Joost_A; 29-10-12, 18:04.

Comment

• Graniet
                • Sep 2009
                • 33

Originally posted by Joost_A
                Ik ben voor het gebruik van LED naar de Plasa geweest. Wil je het goed aanpakken (dus niet cheap-ass barren van High-Lite ed.), kijk dan naar de Selador van ETC. Eigenlijk de enige LED bar die ik daar gezien heb die mooi dimt en goede kleuren geeft. Indien het alleen nodig is voor het uitlichten van een fond/horizon, dan heeft Altmann ook zeer nette oplossingen.
                Misschien wel nette oplossingen, maar voor 10 X de prijs (3000 € voor de ETC) en voor 20 x de prijs (6000 € voor de Altman) mag het ook wel héééél wat beter zijn. De mogelijkheden zijn ook minder, je kan deze bvb. niet in een rijtje van 10 stuks naast elkaar hangen om er een matrix mee te maken, met de "cheap ass" pixel bars gaat dat wel. Misschien dat er toch iemand op het forum ervaring heeft met de eerder vermelde fixtures en ons van advies kan dienen ? Ik heb ze op de PLASA ook allemaal zien liggen, maar of het ook werkt op een podium, kan volgens mij enkel iemand beoordelen die ze ook als zodanig heeft gebruikt. Van de specs alleen kan je in ieder geval blijkbaar niet uitgaan.
                Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Heb van de week de JB Systems 4TC ledbar binnen gehad en moet zeggen dat er best wel wat licht vanaf komt. Vindt de prijs kwaliteit verhouding wel redelijk Prijs was 289,00 in BTW

Voor drive in show prima te doen en zeker een vervanger voor de par56 300W.
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

De 4TC een vervanger voor 300 W PAR? Sorry hoor, maar dat is dikke zever. Heb hier de test gedaan en lichtopbrengst (gemeten op een oppervlak, NIET door erin te kijken want dan lijkt LED altijd helderder/verblindender) ligt voor rood zelfs nog iets onder een PAR38 80 Watt van Sylvania...
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...