Hoofdlampje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rdreiers
    • Nov 2009
    • 407

Hoofdlampje

Je herkent het vast wel.
    Band is klaar, licht op podium uit.
    Nu wil ik me een moderne versie van de mijnwerkers lamp kopen.
    Nu is hier best wel veel keuze in.

Wie heeft er wat gekocht en is hier wel of niet tevreden over.

Richard
  • jans
    • Feb 2003
    • 869

Beste Richard,

Ik heb er twee. De TIKKA+ en de PIXA1(ATEX) van Petzl
    Het zijn beide degelijke en prettig zittende lampjes. Het zijn beide de eenvoudigste uit de series en hebben dus niet een enorme lichtopbrengst. Maar ik red me er mee en is veel prettiger dan de halve avond met een mini-maglite in de mond rondlopen.. De batterijen gaan in beide lang mee.
    Ik heb eens met iemand gewerkt die had een hoofdlamp met een accu die aan de hoofdband vastzat. Dar kwam echt een bak licht vanaf maar deze koste uit mijn hoofd ongeveer € 300,-
    Ik gebruik als normale kleine zaklamp tegenwoordig een ledlencer en ben zeer te spreken over de kwaliteit van deze lampen. Ik weet dat ze ook hoofdlampen hebben zou hier zeker naar gaan informeren.
    Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Dat ledlenser spul is inderdaad indrukwekkend en - gezien de kwaliteit - spotgoedkoop. Ken de mijnwerkerslampen niet van deze club, maar de simpelste 1xAAA zaklamp is oerdegelijk en er komt een belachelijke bak licht uit. Het zal voor de rest van de productlijn in ieder geval niet slechter zijn.

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Kijk ook eens naar die van Black Diamond of die van Fenix
        Vooral die laatste is guwelijk qua opbrengst maar ook wel lomp.

Comment

• Devon
          • Aug 2011
          • 21

Led Lenser is een goede mogelijkheid ja.
          Heb zelf een staaflampje ervan er ben er zeer over te spreken. Heb het ook een keer vergeleken met een Fenix lampje (type week ik zo niet), maar mijn Led Lenser gaf veel meer licht. Ook is de Led Lenser veel compacter dan die Fenix
          Ik heb ook ervaring met de de H7. Perfect lampje, goede lichtopbrengst, comfortabel en mogelijkheid tot dimmen.
          Je kunt ook kiezen voor de H7R (oplaadbaar).
          Kun je doen, kun je laten, kun je laten doen

Comment

• rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

Na onderzoek prijsvergelijk en veel vragen:

Het is de fenix hp11 geworden.

Prijs is ok lichtopbrengst is ok difuus filter is handig penlite batt.

Verdere ervaringen moet nog komen maar ik was al content na 1 avond

Comment

Working...