DMX en alles wat erbij hoort

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • John b
    • Jan 2002
    • 235

Een Botex Mingle is bedoeld om bv. 2 dmx fourbarren aan te sturen, je hebt namelijk 8 dmx kanalen welke je met de schuiven kan bedienen.
    en dan hem je nog 8 dmx kanalen op de mingle over welke alleen van nul naar honderd procent geschakeld kunnen worden, daar kan je dus switchpacks mee aansturen.
    Ook de in de mingle aanwezige programma's zijn daar op ingesteld

De mingle heeft gewoonweg te weinig kanalen om scans mee aan te sturen.
    als je later scans wilt aansturen dan kan je beter naar een ander tafeltje uitkijken.

John
    John.
    Doe mij maar martin(i)

Comment

• Nevelty
      • Mar 2002
      • 43

Heel leuk die site over de DJmingle in het duits, bestaat er ook zo iets in het nederlands/engels ? duits is nl niet mn favo taal moet je weten

Comment

• Fritz
        • Oct 2001
        • 621

Dus voor de duidelijkheid: als je 8 parren hebt en je wilt ze alle acht afzonderlijk laten knipperen kost je dat 8 kanalen. Laat je er steeds twee tegelijk knipperen kost je dat 4 kanalen. Zo werkt het dus ook net die effecten. Scans hebben al gauw meerdere kanalen en hoe minder kanalen je op je controller hebt hoe lastiger het dus is...

Fritz

Comment

• nicovwijk
          • Sep 2001
          • 239

citaate mingle heeft gewoonweg te weinig kanalen om scans mee aan te sturen.
          als je later scans wilt aansturen dan kan je beter naar een ander tafeltje uitkijken.
          Hebben jullie voorbeelden van andere goede tafels.
          En zijn die er dan in ongeveer dezelfde prijsklasse???

Thnx!

Da Massols!
          Greetz Nicoooow

Nederlands zijn mijn goedste vak!
          Groeten Nico

Comment

• John b
            • Jan 2002
            • 235

Als je in de zelfde prijsklasse wilt blijven, dan komt de botex dmx operator in aanmerking.

Heb er geen ervaring mee.
            John.
            Doe mij maar martin(i)

Comment

• pieterjan
              • Dec 2001
              • 395

Ik denk dat je het beste even met ralph kan emailen want die weet er alles van. Die dj mingle zit namlijk ook in de j & h show

-----------------------
              Met Vriendlijke Groet..

Pieter-Jan Jochems
              jochems licht & geluid
              Pieter-jan Jochems
              Danstoko.nl

Comment

• NightVision
                • Feb 2002
                • 146

Nog even een ander vraagje:

Is het mogelijk om met een keyboard (instrument met midi-uitgang) je stuurtafel (operator of mingle) te bedienen? Dan heb je een hele hoop knoppen waarmee je (misschien) direct bepaalde scenes of programma's ofzo kunt oproepen... ???

Ik verwacht het eigenlijk niet met die relatief goedkopere tafeltjes, 't is ook maar een idee. Iemand?

En heeft iemand ervaring met én de mingle én de operator, en kan die dan voor/nadelen aangeven t.o.v. de andere?

------------------------
                Wees een bink, rook niet maar drink...
                ------------------------

Comment

• John b
                  • Jan 2002
                  • 235

de meeste dmx tafeltjes van botex kan je met midi aansturen, de glp/amdj showdesigner kan je ook met midi aansturen.
                  Heb zelf Martin Lightjockey en kan je ook met midi aansturen, heb het ook een keer geprobeerd, thuis, en dat werkt best wel goed maar ik zie me nog niet op een klus met een fullsize midi keyboard staan, je krijgt dan van die rare vragen en opmerkingen, ben wel eens opzoek geweest naar een 19" midi keyboard maar nog niet gevonden.
                  John.

John.
                  Doe mij maar martin(i)

Comment

• NightVision
                    • Feb 2002
                    • 146

Het is inderdaad niet ideaal om zo'n groot keyboard naast je meubel te plaatsen, maar het is dus wel mogelijk om vanaf zo'n ding je lichttafel te besturen, die op zijn beurt je dimmers weer aanstuurt...

Heb thuis nog wel een behoorlijk profi ding staan, maar da's idd vrij groot. Misschien is zo'n speciaal computerkeyboardje(midi) van een honderd of wat wel een oplossing.

------------------------
                    ------------------------

Comment

• Harmen
                      • Sep 2003
                      • 379

ik vind midi niet t makkelijkst werken heb je daarvoor nauw je lichtpaneel, tis meer voor muziekanten zonder lj...
                      mgoedover welke prijsklasse hebben we t hier...
                      en terouwes voor die parren en wat scanners heb je toch al snel 48 kanalen nodig denk...

mzzls

Comment

Working...