DMX via pc regelen of toch per losse controller?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karstenm
    • Apr 2012
    • 1

DMX via pc regelen of toch per losse controller?

Hallo,

Ik ben zelf iemand die het dj-en vooral als hobby ziet, en soms wel eens bij een verjaardag of iets van de vereniging de muziek regelt. Maar de nadruk ligt dus vooral op hobby en dat betekend dus dat ik ook niet veel hieraan wil uitgeven.

Voorheen heb ik me nooit echt beziggehouden met licht, maar ik begin dit nu wel steeds meer als toevoeging te zien. Ik vindt het verder ook wel leuk om eens mee te "spelen", maar eerlijk is eerlijk... mijn echte interesse blijft bij muziek liggen en ik zie het licht dus toch wel een beetje als ik moet het neerzetten, en er niet meer naar om hoeven te kijken voor de rest van de avond. Dat is natuurlijk even grof gezegd, maar ik wil uiteraard toch af en toe even net wat anders doen, of net even een bepaalde kleur snel mee kunnen geven.

Aangezien ik het als hobby doe en ik dus ook niet met grote vermogens wil gaan werken kijk ik qua verlichting vooral na alles wat mogelijk is op het gebied van LED, los daarvan heb ik wel nog wat oudere lampen, maar aangezien die allemaal niet van DMX zijn voorzien laat ik die even buiten beschouwing.

Wat ik op het moment heb is een set van 4 LED parren incl. controller (Deze set: http://www.licht-geluid.nl/shop/p-73...n-sturing.aspx ). Daarnaast ben ik nog aan het kijken naar een LED Messenger.

Ik ben er overigens nog niet uit welke LED Messenger ik wil gaan kopen, er staat namelijk een exemplaar van Showtec en een exemplaar van American DJ in de shop (kan iemand mij een advies geven welke van de 2 en waarom?).

Op zich hoeft de LED Messenger voor mij niet via DMX bestuurd te worden, die mag eventueel standalone draaien.

De LED parren hebben daartegen nu al hun besturing via het meegeleverde paneel.

Qua toekomst zal er waarschijnlijk nog wat uitbreiding plaatsvinden van wat LED effecten met lichten die vrijwel allemaal van DMX zijn voorzien, en om eerlijk te zijn mogen wat mij betreft ook die nog wel in standalone draaien.

Ik ben me nu dus aan het bedenken of ik eens ga kijken naar een algehele sturing via een pc via een dmx<>usb controller, dat is voor mij geen must maar van de andere kant lijkt me dat ook best wel interessant om eens naar te kijken.

Nu heb ik deze gezien (http://www.licht-geluid.nl/shop/p-14...n-dmx-usb.aspx ), en dat is ook voor een bedrag waarbij ik nog wel de overweging wil maken.

Nu wil ik vragen wat voor mij precies de voordelen zijn als ik dit zou doen, of dat jullie punten hebben waar ik nog rekening mee moet houden. Of misschien zeggen jullie gewoon wel van ik zou dat nog even laten.

En overigens nog even de vraag die er tussenin stond, zouden jullie de Showtec of American DJ LED Messenger aanbevelen?

Bedankt alvast!
Working...