Hoeveel lampjes heb ik nodig?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deick
    • Mar 2012
    • 3

Hoeveel lampjes heb ik nodig?

Hallo,

Ik wil voor een bandje een kist maken met daarin verlichting. Als een van de bandleden op de kist gaan staan moet hij van onder fel gekleurd verlicht worden.
    Ik zat te denken aan deze lampen:
    http://www.licht-geluid.nl/shop/p-99...90w-flood.aspx
    Alleen heb ik geen idee hoeveel ik er dan nodig heb.
    Ik zat zelf te denken aan 6. Is dat te veel of te weinig?
    En in wat voor fitting moeten deze lampen?

Groeten, Deick
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Wat voor 'effect' wil je bereiken? Gewoon een kleurtje van onderaf of juist een grote felle lichtbundel wat de rest van het podium overschaduwd? Ik vind het namelijk niet verstandig om vele parretjes in een gesloten kist te proppen. Is niet echt veilig gezien de warmteontwikkeling. Als je al zoiets wilt zou ik zeggen zoek even in de richting van LED armaturen.
    Last edited by Hitvision; 21-03-12, 22:12.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Deick
      • Mar 2012
      • 3

Bedankt voor het antwoord.
      Er mag wel een redelijk wow effect bereikt worden. gewoon voor een of twee keer in een optreden als special effect.
      De bovenkant van de kist is een rooster waar gewoon lucht door heen kan. denk je dat het dan nog steeds te warm kan worden?

Groeten, Deick

Comment

• stainz
        • Sep 2009
        • 609

bij goede ventilatie moet een flinke bak licht wel kunnen als het niet te lang gaat duren teminste.

Hoeveel stroom heb je beschikbaar voor zoiets als wat je zoekt? Eventueel een Floodlight geen goede optie? Straalt alleen te breed vrees ik..

Comment

• Hitvision
          • Jun 2003
          • 388

Die bundel is eventueel wel in toom te houden met barndoors. Kijk dan ook eens naar LED floodlights of horizonbakken. Ook die kun je met barndoors netjes in toom houden.
          Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Deick
            • Mar 2012
            • 3

Ze zullen niet heel lang achter elkaar branden. Nog geen minuut denk ik.
            Hoeveel watt er beschikbaar is weet ik niet. De kast zal gewoon mee genomen worden naar cafetjes etc.

Die floodlight en LED lampen zijn toch wel een stuk duurder.
            Het budget zal waarschijnlijk rond de 50 e liggen.
            Denken jullie dat die par lampen niet zullen voldoen?
            Overigens moet de lamp wel in een keer vol aan. doen deze lampen dat?

Groeten

Comment

• Joost van Ens
              • Jan 2001
              • 628

Truck vaak gedaan met gewone simpele 120/150 wat bouwlampjes. Kunnen in een keer aan en uit, zijn spat(bier) water dicht, kosten geen drol, makkelijk te monteren en vragen niet te veel stroom voor in verhouding veel licht.

Ook een nadeel: het is en blijft wit/gelig licht. je kan het met kleurfilters wel aanpassen, maar dat blijft behelpen en ieder optreden vervangen, oorzaken zijn hitte, verkeerde montage, vuil uit schoenen en bovengenoemd vocht.

Als wit oke is, dan is dit de goedkoopste oplossing. Neemt wel meer stroom dan led, maar is te overzien. Voor kleuren is je eigen oplossing bruikbaar, maar blijf rekening houden met vocht. (spreek uit ervaring)

Joost.

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Verdwijnen dat soort lampen niet van de markt binnenkort?

Comment

• R. den Ridder
                  • Sep 2000
                  • 1500

Makkelijkste en goed zelf te klussen oplossing; bouwlamp in je blok, drukschakelaar onder je rooster, muzikant klimt op blok, lamp gaat aan.

Persglaslampen zijn leuk, maar in mijn ogen zijn de gekleurde varianten altijd nogal discokleurig. en als er iets op het glas valt brandt het makkelijk in en sneuvelt je lamp snel. bij bouwlampen minder een probleem.

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Heb dit een tijdje gedaan met een par 56 short op een vloerstatiefje, daar ging het verhogingje die opklapbaar was overheen en daarbovenop het rooster.
                    Werkte altijd prima, en waneer ik hem wenste te filteren kon dat veilig.
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

Working...