Elation Event Bar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Shark
    • Aug 2007
    • 208

heb wel interesse om deze ook aan te schaffen
    enkel vind ik weinig info hierover, vaak als een product goed is zie je dit wel terug in meerdere shops, vrij veel reviews en veel varianten, maar over dit vind ik enorm weinig
    heel mooi effect, maar vraag me toch af wat ook de nadelen zijn? is er ook een trage mooie beweging mogelijk? ik zie enkel snelle bewegingen in de filmpjes
    Last edited by Shark; 31-01-12, 00:16.

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb er hier staan die je kunt bekijken.

Ze kunnen ook langzaam draaien je moet ze ook als een simpele moving head zien zonder gobo en kleur.

Ze hebben enkel een bundel van 12 of 6 graden die je kunt dimmen en een pan tilt beweging hebben.

Ik heb een file aangemaakt in sunlite als losse head met 3 kanalen en het werkt goed alleen is het jammer dat je dan geen strobe funktie heeft ( zit er wel op in een andere setting ) maar in die DMX mode kun je de heads niet apart instellen.

e kunt de head in 3 dmx modes zetten 12 kanaals 14 kanaals en 24 kanaals maar als je een fixture maakt op je dmx tafel kun je per fixture maar 1x pan en tilt maken en geen 4 dat is een nadeel.

Nu ik een fixture aanmaalk met 3 kanalen ( dim pan en tilt ) kun je de balk op 12 kanaals zetten en je heb 4x 3 kanalen.

Dus je opent de fixture en je zegt dat je er 4 hebt hangen en je bent klaar./ Kun je zelf elke "head" apart bedienen echter geen strobe funktie. Tot dat heb ik nog geen andere nadelen gevonden. Ze zijn snel maar kunnen ook langzaam en het is maar een 3W LED wat er in zit en ja ook de prijs ( 300 euro in BTW ) kun je ook niet TOP kwaliteit verwachten. Dus niet vergelijken met de beweging van een Glay Packy of andere dure head.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Shark
        • Aug 2007
        • 208

ik woon in olen, woon op 3km van bobbejaanland, dus de afstand is best goed, kan eventueel volgend weekend komen kijken als het jou past.

je kan de strobo functie nog altijd patchen indien je dit graag gebruikt
        als het in 14 kanaals mode staat patch je 4 fixtures (pan,tilt,intensiteit) gevolgd door nog 2 dim kanalen waarvan eerste dan strobo word en het 2de kanaal is de algemene intensiteit van de hele balk
        ik vermoed dat je in 14 kanaals mode nu enkel pan/tilt kan bedienen, maar geen lamp ziet aangaan? dit omdat je de generale dimmer/intensiteit niet hebt gepatched, dus ook niet kan open gooien en daardoor geen output zal zien
        net hetzelfde als voor de 25 kanaals mode, waar je na de 4 gepatchte fixtures nog enkele dimkanalen moet patchen voor de algemene controle, waar kanaal 25 de algemene intensiteit is, wat de lichtsturing als waarde 0 zal versturen indien op dat kanaal niets gepatched is.. en dus niet open staat.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Je kan altijd langskomen.

Het probleem is als je een nieuwe head patched je maar 1 pan enn 1 tilt kunt invoeren.

Als je een standaard 14 kanaals dim patch aanmaakt kun je idd alles bedienen.

Echter wordt het een probleem bij het programmeren van de bewegingen die moet je in dit geval handmatig invoeren.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...