Hazer/fazer/oilcracker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

Hazer/fazer/oilcracker

Hooi!

ik ben opzoek naar een Hazer/Fazer/Oilcracker.. alleen de juiste benaming moet ik nog even achter komen..

Ik heb nu een rookmachine, hier gaat de bekende JEM rook vloeistof in (vierkante kannen) maar de apparatuur e.d word bagger vet (teveel in 1 keer, en verdwijnt ook weer snel), en publiek vind het niet fijn, aangezien de rook van een truss het publiek wordt ingeblazen..

Nu wil ik een apparaat die continu een lichte damp geeft, en minder vet aanslaat..

de rookmachine die er nu hangt is te krachtig.. zet alles in 1 keer blank, maar is door de afzuig installatie ook zo weer verdwenen..

daarom wil ik een apparaat neerzetten wat continu door blijft roken dmv een lichte nevel..
    dat er in de zaal een rook damp hangt ipv 1 wolk die er in gespoten word.

welk apparaat zoek ik?
    want ik begreep dat oilcracker vloeistof in NL niet verkocht werd?
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Een swefog met vloeistof, een DF-50 met vloeistof, of in het beste geval een MDG met vloeistof (en CO2) is een perfecte oplossing. Laat je voorlichten door je verkoper en kies uit een breed assortiment (gewoon in NL hoor). Ook de Look Unique hazer is een fijn apparaat voor kleinere venues. Swefog heb ik ook altijd prettig mee getourd, maar lekt na een tijdje toch wel vaak. MDG rocks: maar daar moet je wel de centjes voor hebben. Op tour is het nadeel dat je wel altijd CO2 moet ritselen als je tank leeg is.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

Even een beetje off-topic, maar wat is precies het verschil tussen deze drie? Neem aan dat een oilcracker een andere soort vloeistof gebruikt? Of andere werking?
      Jeroen van Geffen

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

Originally posted by DMiXed
        Even een beetje off-topic, maar wat is precies het verschil tussen deze drie? Neem aan dat een oilcracker een andere soort vloeistof gebruikt? Of andere werking?
        een hazer, een rookmachine, en een oilcracker zijn alle 3 verschillende apparaten

met als verschil tussen de rookmachine en hazer ( ../fazer) onder andere het ventilatortje wat geleidelijk de rook rondblaast, waardoor een lichte mist ontstaat, wat je lichteffecten beter zichtbaar maakt. en een normale rookdoos geeft meer het oude "disco effect"

een oilcracker gebruikt geen rookvloeistof, maar zoals het woord al verraad; een soort olie...

De oilcracker is een gesloten vat waarin plantaardige of minerale olie door middel van perslucht wordt verneveld. Omdat de olie bij dit proces niet wordt verhit kunnen er ook geen ontledingsproducten ontstaan. Het enige dat men inademt is de olienevel.

Het systeem werkt met een compressor die lucht via een verdeler met fijne uitlaatnippels in de vloeistof blaast waardoor de vloeistof in zeer kleine deeltjes uiteengeslagen wordt. Deze fijne druppels worden in de lucht gebracht Te grote druppels worden in de uitlaat teruggewonnen zodat alleen de kleinste deeltjes de machine verlaten. Een belangrijk voordeel is dat olie niet verdampt zodat de rook lang blijft hangen. Er zijn ook watercrackers, die werken met sterk in water verdunde lysol. Zuiver water kan niet ‘gekraakt’ worden.
        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Tummy
          • Nov 2008
          • 324

een oilcracker heeft een vet voelende aanslag??? (olie)
          begreep wel dat dit beter is voor astma patienten

Comment

• Big Bang
            • Apr 2008
            • 652

Hazer = Fazer? Niet altijd waar. Sommige apparaten die als hazer verkocht worden zijn idd Fazer (Jem ZR24/7 en Technohaze bijvoorbeeld), andere werken wel degelijk op oliebasis (Antari HZ-500 bijvoorbeeld). Het verschilt dus nogal!!
            It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• Tummy
              • Nov 2008
              • 324

laat een 'oilcracker" ook vette aanslag achter? aangezien het woord "oil" hier in zit.. misschien niet terecht

Comment

• Tummy
                • Nov 2008
                • 324

nogmaals even me vraag..

laat een Oilcracker ook vette aanslag achter?
                de rookmachine die we nu hebben doet dit wel,
                (met JEM vloeistof)

net na 1 week de splinter nieuwe (grote) laser de lens en scanner setje moeten schoonmaken..
                deze waren al aangeslagen met vet aanslag

Comment

• lucken
                  • Sep 2002
                  • 342

Inderdaad ook een oliecracker laat vettigheid achter. De hoeveelheid hangt natuurlijk af van het merk en in welke mate u de machine gebruikt. Een Swefog Ultimate Oilcracker bijvoorbeeld verbruikt 0,04 liter per uur. Hangtijd van de nevel is 3-4uur in een gesloten gebouw. Dus afhankelijk van hoe dik u de nevel wil zal er een bepaalde hoeveelheid vloeistof in de lucht komen te hangen.

Comment

• FLS
                    • Aug 2008
                    • 72

Kost even iets maar gewoon huren en testen dan weet je het gouw genoeg.. ik zou zeggen de unique look door dit apperaat heb ik bij een poppodium ook minder schoonmaak werk (die gingen ook van een pro 2000 naar deze).

Maar alsnog zou ik als ik jou was gewoon testen en kijken wat je zelf pretting vindt.

Succes

Comment

• Tummy
                      • Nov 2008
                      • 324

even een kick,
                      overgegaan van JEM vloeistof naar een andere (minder dik) en dit werkt prima,

wij zijn 7 dagen in de week geopend dus dit soort kleine dingen merk je snel ipv 1a2x in de week,
                      deze vloeistof is minder dik dan de jem, en dat werkt tot nu toe

Comment

Working...