Betrouwbare DMX / RS485 kabel (outdoor, grond, vaste installatie)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Betrouwbare DMX / RS485 kabel (outdoor, grond, vaste installatie)

Bon giorno collegae,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede DMX / RS485 kabel voor gebruik bij een vaste installatie buiten (licht-armaturen verwerkt in beton in de grond).
    Iemand hier toevallig de gouden tip naar de kabel die ik eens moet checken? Ik heb best wat nodig, 500 meter, wellicht 1000 meter.

Heb wel wat opties, maar ik kan me goed voorstellen dat er echt van die mooie industry-standards zijn om in dit soort gevallen te gebruiken.

Thanks !

p.s. mag ook via PM, die staan weer aan !!
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Wat denk je van een goede buiten kwaliteit UTP of FTP?
    Dat spul is 120 Ohm, heel erg betaalbaar en redelijk goed te krijgen, ook op haspels van 500 of 1000m.
    Zorg wel dat je een PE of PUR mantel hebt, PVC is niet geschikt voor buiten, dat neemt water op en gaat rotten.
    Als voorbeeld: Belden 1583EPE, kost minder dan een halve Euro de meter.

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

met de Admiral Proplex heb ik goede ervaring, dit is ook de enige dmx kabel die ik gebruik.
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

DMX-kabel van Belden heb ik destijds ook gebruikt op het terras van een cafétje. Ligt er al tig jaren en niks verkeerds mee.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Carl
          • Nov 2000
          • 907

Ja, die Proplex zier er super uit, is alleen nogal overkill voor vaste installatie. Is ook tien keer duurder, best leuk om rekening mee te houden als je een km. nodig hebt.
          Die 1583EPE wil je ook niet hebben voor mobiel gebruik, daar is het totaal ongeschikt voor. (ellek foordeel hep se nadeel...)

Comment

• w00Dy
            • May 2006
            • 257

Zoals aangehaald, UTP of Foiled UTP (FTP)

Het beweegt toch niet, fixtures en beton
            Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

Working...