Pilaren uitlichten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Breur
    • May 2007
    • 80

Pilaren uitlichten

Binnenkort komt er een klusje voorbij waarbij ik pilaren wil gaan uitlichten. Na een zoektocht op het www kom ik niet tot een bevredigend antwoord. Mijn vraag is namelijk; welke lampen/parren kan ik het beste gebruiken? De pilaren zijn een meter of 6 hoog en bij voorkeur moeten ze blauw gekleurd worden. Er zijn verschillende manieren:

- par 56 300/500W,
    - par 64 500/1000W,
    - par 64 raylight.

Ik denk zelf dat de par 56 te licht is om het verschil te maken (er is redelijk wat omgevingslicht). Van par 64 1000W ben ik redelijk overtuigd dat dit gaat werken maar zou een 500W raylight niet ook toegpast kunnen worden?

Graag jullie meningen/ervaringen/adviezen!
  • daviddewaard
    • Mar 2008
    • 627

Originally posted by Breur
    Binnenkort komt er een klusje voorbij waarbij ik pilaren wil gaan uitlichten. Na een zoektocht op het www kom ik niet tot een bevredigend antwoord. Mijn vraag is namelijk; welke lampen/parren kan ik het beste gebruiken? De pilaren zijn een meter of 6 hoog en bij voorkeur moeten ze blauw gekleurd worden. Er zijn verschillende manieren:

- par 56 300/500W,
    - par 64 500/1000W,
    - par 64 raylight.

Ik denk zelf dat de par 56 te licht is om het verschil te maken (er is redelijk wat omgevingslicht). Van par 64 1000W ben ik redelijk overtuigd dat dit gaat werken maar zou een 500W raylight niet ook toegpast kunnen worden?

Graag jullie meningen/ervaringen/adviezen!
    pak gewoon een paar stevige led parren, die geven de meeste output op de kleur blauw, en sheelt gelijk weer gezeur met dimmers/breakouts
    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Rethep
      • Jan 2010
      • 16

Mag ik aannemen dat je ze vanaf de vloer gaat aanlichten ? Bedenk dan dat een conventionele par 64 op 100 %, met donkerblauw, het filter eruit zou kunnen fikken, in ieder geval flink stinken. Het antwoord van mijn voorganger is niet zo gek dan.
      Als je toch voor par 64 kiest neem dan niet te donkere kleur (Lee-132)en zet de par niet loodrecht omhoog.

Comment

• Hitvision
        • Jun 2003
        • 388

Pilaren uitlichten (okee deze waren geen 6 meter) heb ik eerder ook gedaan met gewoon simpele ledpar56 vanaf de grond. Effect was prima te noemen. Geen klachten over. Dat de aankijk van een ledpar niet zo mooi is dat is in dit geval niet zo belangrijk. Het beoogde effect was bij mij meer dan voldoende.
        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Breur
          • May 2007
          • 80

Bedankt voor jullie reacties!

@Daviddewaard; het zou gaan om kopen met een klein budget. Vandaar dat ik merendeel tweedehands kijk. De led-parren die ik vind zijn lang niet in dezelfde prijsklasse als conventionele parren (logisch ook) en hebben dan meestal gebreken.

@Rethep; de pilaren worden dan inderdaad vanaf de vloer aangelicht. Warmte was mij bekend, vandaar dat een raylight minder hoog op mijn lijstje staat. Wel bedankt voor het filtertype-advies!

@Hitvision; 6 meter omhoog schijnen met een simpel (dus goedkoop) ledparretje met veel omgevingslicht lijkt mij onbegonnen.

En toch twijfel ik nog steeds !

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Klein budget, probeer de Plano spot eens van Briteq......is LED en gemaakt voor F34 truss.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Hitvision
              • Jun 2003
              • 388

Originally posted by Breur
              Bedankt voor jullie reacties!

@Hitvision; 6 meter omhoog schijnen met een simpel (dus goedkoop) ledparretje met veel omgevingslicht lijkt mij onbegonnen.

En toch twijfel ik nog steeds !
              Zoals gezegd dit was inderdaad geen 6 meter maar een meter of 3,5 / 4. Dit is te doen. 6 meter durf ik je ook niet te zeggen want da's echt een eind de lucht in!
              Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• michi1989
                • Jan 2009
                • 40

probeer een 1000W bouwlamp. (lekker goedkoop in aanschaf)
                kippengaasje er voor en daar tussen een kleurtje.
                blauw is meestal na een dag wel versleten

Comment

• Richnies2000
                  • May 2008
                  • 204

denk dat de stralingshoek van een bouwlamp niet het gewenste resultaat geeft

Comment

• renevanh
                    • Oct 2004
                    • 2371

Ik zou een partij decofloods huren...
                    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...