expression 5000 vs mac101
Collapse
X
-
die korting valt ook wel weer mee. Voordeel is dat Fairlight de grote jongens voor een klein bedrag per maand een set van 8 stuks aanbieden ( maand last van wat 4 spots 1x huur kost ) Dus als de verhuurder 1x per maand de 8 spots kan verhuren hebben ze al een rendement. Zakelijk gezien zijn alle grootverbruikers niet een eigenaar van de spullen.
Kun je beter klein zijn en alles betaald hebben dan spullen die niet van jou zijn lopen leuren en de grote jongens uithangen.
Aan de andere kant is het juist voor deze jongens een hoger rendement zakelijk gezien dan deze spullen aanschaffen en daar geef ik ze gelijk in.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
@Rolandino: Volgens mij is Rentall het bedrijf met de meeste 101's in Nederland en dat bedrijf heeft toch echt een iets andere verhouding met Fairlight dan welk ander bedrijf dan ook. Dus die inkoopprijs kan ook wel eens iets anders zijn.....
.
Kip, ei. Maar ik kan je met zekerheid vertellen: De Mac-101 werd al in grote hoeveelheden gevraagd voordat bekend werd of Rentall ze had of kreeg (en inderdaad, de Expression 5000 bestond toen nog niet eens). De Sharpy wordt 20x vaker gevraagd dan AED of Flashlight ze kunnen leveren. Ga zo maar door.Creating shows beyond ImaginationComment
-
@Rolandino: Volgens mij is Rentall het bedrijf met de meeste 101's in Nederland en dat bedrijf heeft toch echt een iets andere verhouding met Fairlight dan welk ander bedrijf dan ook. Dus die inkoopprijs kan ook wel eens iets anders zijn.....
Er zijn meer grote jongens dan Rental hoor ..............
Rental en fairlight zijn 2 broers en het enige grote hoeveelheid wat fairlight " Verkoopt" is 80% voor eigen gebruik.
Veel verhuurbedrijven krijgen van fairlight een mail in de bus om voor bv xxx euro een set van 8x 101 in case te leasen.
De leaseprijs komt overeen met een verhuurprijs van 4 van die heads per maand dus als je als bedrijf er werk voor heeft is het aantrekkelijker om deze te leasen dan te kopen.
Faktuur is dan wel in een keer aftrekbaar als kopen ( want dan is het een inventaris ) gewoon een slimme marketing vanuit fairlight. aan eind van het contract heb je de mogelijkheid om het te kopen doe je dat niet gaan de lampen weer retour naar fairlight.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
wel jammer dat de grote verhuurders de expressions nog niet ondekt hebben, voor komend weekend toch maar weer mac101 bij moeten huren, das dan wel weer het nadeel.
Verhaal van fairlight klopt redelijk, ook al wat geprekjes links en rechts gehad, maar aan het einde van het verhaal word de 101 er niet goedkoper op, en blijft voor ons de expression een betere oplossing. en zo denken veel klanten, heb er links en rechts bij klanten van mij al best wat verkocht, nadat wij ze zelf mee hadden op klus. van de prijs van een expression schrikken de meeste horecaboeren niet zo als van een 101...Sound-Light-Laser-Foam-DancefloorComment
-
Heren een vergelijk tussen 2 LED producten en jullie vergeten de de de markleider in de LED technologie GLP die met hun Impression90 de standaard hebben neergezet in de LED wereld.
Dus daarom vind ik dat we hier hun product in deze catogorie niet mogen vergeten........... de Volkslicht is in t
2 uitvoeringen verkrijgbaar een standaard versie met een vaste 10° optiek en zoom versie met een zoom van 10° tot 26°!!
Mochten jullie verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.Frank Schotman
AED Distribution
***without Lights it just Radio***Comment
-
Hoe staan deze dan gepositioneerd in verhouding tot de martin en showtec wat betreft prijs?Heren een vergelijk tussen 2 LED producten en jullie vergeten de de de markleider in de LED technologie GLP die met hun Impression90 de standaard hebben neergezet in de LED wereld.
Dus daarom vind ik dat we hier hun product in deze catogorie niet mogen vergeten........... de Volkslicht is in t
2 uitvoeringen verkrijgbaar een standaard versie met een vaste 10° optiek en zoom versie met een zoom van 10° tot 26°!!
Mochten jullie verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.Comment
-
De Volkslicht 60 zonder zoom ligt rond de 1340,00 in btw
Ded Volkslight 60 met zoom ligt rond de 1829 in btw.
Dit zijn wel stuksprijzen dus er zal nog wel iets afgaan als je er minimaal 4 afneemt.
Dus de prijs is niet echt interessant to Martin en zeker niet met de Showtec.
Ze zullen denk ik wel iets meer licht geven omdat er meerdere leds gebruikt worden.
Kan niet van de site afhalen of 1W of 3W LEDs worden gebruiktLast edited by Rolandino; 15-12-11, 14:52.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Met GLP mogen spelen en was dat wit....(meer paars)
Niet goed en veel te duur. Alternatief is de BT91-L3 Briteq Met RGBWA LED's en zoom(de laatste versie december 2011 voorheen was dat enkel RGBW).
Maar ja wie ben ik om dit aan te halen.
Dit merk is misschien niet zo goed gekend.
Als ik moet kiezen tussen Showpech en Briteq geef mij de laatste maar. Service 100 keer beter dan Showtec en dan hebben we het nog niet gehad over Martin....want die service is helemaal nul hier in het zuiden.Last edited by chippie; 16-12-11, 15:09.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
Alleen dan komen we weer op hetzelfde punt, dat de meesten liever martin kopen omdat het makkelijker te verhuren is.Originally posted by dubaifrankik kan je melden dat GLP een zeer gunstige kortingstructuur heeft en dan vaak goedkoper is als de Martin Mac101!
Bij showtec kun je nog stellen 2 voor de prijs van 1, dan word het moeilijker, zeker als je voornamelijk eigen shows hebt.Comment
-
Hoi Frank,Heren een vergelijk tussen 2 LED producten en jullie vergeten de de de markleider in de LED technologie GLP die met hun Impression90 de standaard hebben neergezet in de LED wereld.
Mochten jullie verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag.
Ik heb afgelopen week een 'shout-out' gedaan met je zeer gewaardeerde collega uit Tukkerland. Daar heb ik voor het eerst even goed de Impression90 en de Volkslicht mogen aanschouwen. Allebei zonder zoom. Output is redelijk als effect spot en washlight. Maar het grote nadeel is het gebruik van de losse RGB led's. Multicolour shadows zijn een groot nadeel bij gebruik van de losse RGB led's.
We hebben de GLP spots vergeleken met de Robin 300 Ledwash van ROBE. (19 Cree MC-E RGBW LED multichips; motorized zoom 15° – 60°). Door het gebruik van de multichips zijn de multi colour shadow effects verdwenen. De output was ook vele malen groter. En ja, de Robin 300 Ledwash is iets duurdere maar biedt veel meer.
Het blijft moeilijk dit type spots met elkaar te vergelijken. Op CUE 2012 zullen er voldoende staan, kom langs en vergelijk zelf.------------------------------------------------
Without colour, there is no perception
------------------------------------------------
MvG
Gerrit Schottert
ControlluxComment
-
Onlangs de Robin series bekeken bij Controllux en ik moet zeggen dat ik absoluut onder de indruk was van de mogelijkheden en opbrengst. Ook de pure functionaliteit in ophanging en programmering (via klein touchscreen) is super. Daarnaast ook met Mac Aura gewerkt (prima ding, alleen die extra led in de lens had voor mij niet gehoeven). Ook de GLP Impression is prima, maar heeft de nadelen zoals LJ Gerrit aangeeft. Voor primaire kleuren prima en wel een dikke output. Prijs vind ik altijd zinloos, omdat de bruto-netto prijzen per merk zo enorm kunnen verschillen. Iedereen wil handel doen, dus met een leuk setje kun je overal wel uitkomen. In elk geval was het Robin spul erg mooi!If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment
-
Eindelijk een paar pro antwoorden bedankt Gerrit en Arvid!!Frank Schotman
AED Distribution
***without Lights it just Radio***Comment
-
Maar toch worden de lampen vergeleken met andere spots.
Bovengenoemd wordt de volkslicht en impression vergeleken met een robe spot.
Zet nou eens de spot naast een 101 en een 5000 en ga dan de vergelijking aan.
Wellicht zal de GLP spot beter zijn maar daar is ook de prijs na.
iets wat onder de 1000 euro kost moet je niet vergelijken wat duurder is.
Als je de 5000 vergelijkt met de 101 wint aan een kant de 5000 vanwege de prijskwaliteit maar ik denk dat de 101 wint van de volkslicht en of de expression zo ook qua prijs kwaliteitsverhouding en ook de vraag naar......
Dus is het voor bedrijf A de 101 interesanter enn voor bedrijf B de 5000 en voor bedrijf C de volkslicht
Persoonlijk denk ik dat voor aankoop ( dus geen lease ) voor de meeste bedrijven op dit moment de 5000 een goede keuze is. OK dan heb je wat minder licht opbrengst en een wat minder mooi wit maar het kost ook minder. heb je te weinig licht koop je makkelijker een set bij. dus heb je meer koppen voor minder geld meer koppen geeft ook meer impact aan je show verhuurprijs ligt lager dus kans op meer verhuur en dat geeft wqeer meer inkomsten.
Daarom ben ik van mening dat de 5000 meer rendement geeft en is er een stuk na 1 jaar so what koop je weer een nieuwe.Last edited by Rolandino; 19-12-11, 15:46.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Lieve jongen, deze discussie gaat nooit eindigen... Je letterlijk tekst "OK dan heb je wat minder licht opbrengst en een wat minder mooi wit, maar het kost ook minder" is bij ons niet van toepassing. Wij worden gevraagd om mooie shows te maken, waarbij kwaliteit telt. Daarnaast zoek je wel een prima prijs, maar nooit onder de gewenste kwaliteit: daarop doe je namelijk nooit concessies! Een showtec product vergelijken met GLP is echt niet okay: die GLP is ZOVEEL mooier. Ook de nieuwe Robe's: ga ze bekijken a.u.b., voordat je ons vanalles vertelt over lease en huur programma's. That's nothing new en in het licht-topic gaat het over licht: niet over zaken doen!If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
Arvid Buit
Creative-Director / Artist-ManagerComment

Comment