laserworld cs-2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

laserworld cs-2000

ik wil er 2 aanschaffen, 1 voor een grote club/cafe (zeer groot cafe begane grond heeft een dansvloer lengte van 30a40 meter)
    en 1 voor mezelf voor eventueel verhuur onder bekende organisaties/clubs waar ik goed contact mee heb. (ik run ook een evenementen/bemiddelings-bureau tussen verschillende partijen. voorbeeld: partij A wilt iets bereiken, Benader verschillende partijen/bevriende bedrijven om dat te realiseren) zo word er ook regelmatig gevraagd naar lasers.

ook lees ik overal dat laserworld zijn output sterkte niet nakomt, dit vind ik persoonlijk niet zo'n probleem, omdat ik twijfelde tussen de cs 1000 en cs 2000, als de 2000 op een gemeten 1500 mw komt (wat ik meerdere malen terug zie) in RGB modus vind ik dat prima.

Ik koop express de CS1500 niet, omdat de blauwe kleur in vergelijking met de andere kleuren erg zwak is.

iedereen hier weet dat je met dit soort lasers geen gebundelde stralen moet maken richting publiek etc.
    en deze in dit cafe/club zal gebruikt worden voor beam shows boven het publiek, en het gebruik van een noodstop bijna noodzakelijk is,

het zal worden aangestuurd door Phoenix. gebundelde shows worden hier ook uitgehaald, en de safety zone word ingesteld

kan iemand eerder iets vertellen over de kwaliteit en de levensduur van deze lasers? aangezien ik daar niks over terug vind hier en op google,

Groetjes!
    Last edited by Tummy; 29-08-11, 23:51.
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

De Clubserie is een aardige serie die qua prijs kwaliteit goed te noemen is.

De CS1500RGB is niet meer leverbaar omdat ze nu een 2watter hebben die qua specificaties ongeveer gelijk is als de "oude 1500 ".

Deze 2watter heeft evenveel rood 500mw iets meer groen200mw erin zitten echter is blauw 800mw bijna 2x zo sterk als bij de CS1500

De CS2000RGB is minimaal 1500mw in totaal en maximaal 2W maar dat zal je niet krijgen. Ligt eraan hoe Laserworld ze heeft afgesteld ( welke kwaliteit laser er wordt gebruikt )

Maar wat wil je ? De CS2000RGB kost 1250 in BTW dan moet je ook geen TOPkwaliteit verwachten.

Deze serie is een leuke instap om ergens mee te beginnen die het leuk doet en zeker met de ILDA sturing die je ermee gaat gebruiken een mooi effect kan creeren.

De Phoenix live 3 set Premium Edition kost 325,00
    Kijk ook eens naar de Pangolin Quickshow set kost iets duurder ( 415,00 in BTW ) maar dan heb je wel Pangolin.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Tummy
      • Nov 2008
      • 324

ik zal die andere besturing eens opzoeken,

heb zelf vaak met Live Pro gewerkt,

phoenix werkte naar mijn idee hetzelfde maar goedkoper,
      ik zal die andere besturing eens opzoeken.

het moet in dit cafe/club makkelijk en overzichtelijk werken,

voor de prijs leek het me inderdaad een leuke laser.

daarom ben ik eigenlijk ook 'blij' dat deze de 2W niet levert, en eerder aan de 1,5 zit.

1 laser komt in vaste installatie te hangen, en de ander voor verhuur zoals ik hierboven vermelde,

in de vaste locatie kan de laser aan/uit worden gezet met een stroom schakelaar/switchpack wat naar mijn idee de levensduur bevorderd door deze alleen aan te zetten als hij ook echt gebruikt gaat worden.

ik bestel er ook noodstoppen bij, kost de hele wereld niet, toch beetje veiligheid.. de meeste veiligheid zit gelukkig tussen de oren hoe je het bediend

wat is het voornaamste verschil tussen Phoenix en Pangolin Quickshow?

Comment

• Tummy
        • Nov 2008
        • 324

wat is het voornaamste verschil tussen Pangolin of Phoenix??

het lijkt me mooi ook (fabriek) voorgeprogrammeerde shows met geluid af te spelen,
        dit vind ik volgens mij bij de Phoenix niet terug, wat ik nu dan zie
        Last edited by Tummy; 31-08-11, 21:01.

Comment

• JeroenVDV
          • Mar 2004
          • 963

Het verschil tussen Phoenix en Pangolin software? Da's heel makkelijk. De ene is gebruiks-onvriendelijke bugware, de andere is behoorlijk stabiele en prettig te gebruiken software van een wereld-standaard lasersoftware fabrikant. Je mag zelf de namen invullen.
          Creating shows beyond Imagination

Comment

• timedriver
            • Sep 2010
            • 144

Overigens zou ik mijn licht ook eens laten schijnen op G-Tech lasers, een submerk / joint venture van Medialas. De Alphalase 2012 is gegarandeerd 1.2W RGB en zit om en nabij op een zelfde bedrag als de laserworld. Zie ook: http://www.coollaser.de/he.pl?catego...ticle=00003974

Wij hebben zelf een megalase RGB, waar we erg tevreden over zijn. Is echter 600mW.
            I am a Timedriver!

Comment

• Tummy
              • Nov 2008
              • 324

even een kick..

iemand die het verschil uit kan leggen tussen de CL en se CS?
              de cl is een stuk duurder namelijk..

Comment

• Peeterss
                • Mar 2009
                • 66

laserwet

Er is een nieuwe laserwet in ontwikkeling.(uit betrouwbare bron) Het komt er hierop neer in het kort..en ja het zat eraan te komen..
                1) Laserverkoop aan consumenten gaat verboden worden ook het gebruik en het in bezit hebben van de lasers (vanaf klasse I)
                2) Verkoop mag alleen nog geschieden aan KVK ingeschreven bedrijven. Lasers moeten worden geregistreerd bij verkoop.
                3) Bij gebruik events mogen lasers alleen nog bediend worden door gecertificeerde en gediplomeerde laser techneuten. Tevens dient de laser van te voren(voor gebruik) te worden geinspecteerd op de veiligheid. (ophanging e.d.)

Dit is mede gekomen door de vele overlast van de laserpennen (lees meer dan 300 incidenten op jaarbasis) en mensen die lasers kopen voor de fun waarmee mensen cq verkeer bewust of onbewust in gevaar brengen.

Mede door deze mensen wordt het gebruik van lasers tijdens shows straks een stuk lastiger of helemaal budget technisch niet meer haalbaar.

Dus ongeoorloofd gebruik in café event etc...geen verzekering meer die de schade dekt...als ze dat al deden...mits ze aan alle veiligheids eisen voldoen...zal wel een jaarlijkse keuring worden ofzo...

Binnen nu en een half jaar zullen de eerste brieven van de VWA op de mat vallen bij bedrijven welke veel werken met lasers...
                wordt vervolgt....

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

En de safetyzones in Phoenix zijn ONBETROUWBAAR!!
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by Peeterss
                    laserwet

Er is een nieuwe laserwet in ontwikkeling.
                    Belgie / Nederland?

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

2) Verkoop mag alleen nog geschieden aan KVK ingeschreven bedrijven. Lasers moeten worden geregistreerd bij verkoop.

Als de staat hierop strenger controleert scheelt een hoop marktverzieking.
                      \Wettelijk gezien mag alleen een wederverkoper of dealer de dingen verkopen helaas is de realiteit anders. Papa kan met zoontje via een kennis bij de importeur kopen en die verkoopt het voor hetzelfde geld weer door aan zijn kennisenkring.

Ook is het normaal dat het produkt dat je verkoopt geregistreert staat ( bv serienummer op de faktuur ) Helaas doen veel groothandels en distributeurs dat ook niet en geven ook niet het goede voorbeeld van hoe het zou moeten. En we leven nu eenmaal in een kopieer wereld
                      Last edited by Rolandino; 02-02-12, 10:19.
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Peeterss
                        • Mar 2009
                        • 66

Originally posted by Rolandino

Als de staat hierop strenger controleert scheelt een hoop marktverzieking.
                        \Wettelijk gezien mag alleen een wederverkoper of dealer de dingen verkopen helaas is de realiteit anders. Papa kan met zoontje via een kennis bij de importeur kopen en die verkoopt het voor hetzelfde geld weer door aan zijn kennisenkring.

Ook is het normaal dat het produkt dat je verkoopt geregistreert staat ( bv serienummer op de faktuur ) Helaas doen veel groothandels en distributeurs dat ook niet en geven ook niet het goede voorbeeld van hoe het zou moeten. En we leven nu eenmaal in een kopieer wereld

Laserwet zal voor de eerste instantie in Nederland gaan gelden, wellicht volgt de rest later. Net zoals de laserpointers welke al verboden zijn, zullen deze vermoedelijk ook onder de WWM terecht komen.
                        Doorverkoop kan wellicht wel, maar de kennis heeft er weinig aan, als die kennis ermee betrapt wordt, dan heeft ie wellicht een probleem.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Nu even terugkomend op het topic is dat de CS2000RGB in theorie zou moeten kunnen.

Je hoeft natuurlijk niet de hele 40M te benutten.Laser gebruik je meestal over de dansvloer en niet over de gehele tent.

De CL serie die jij bedoelt is gewoon de CS serie want Laserworld heeft geen CL serie in aanbod ( ook niet op de site ) In engeland wordt veel over de CL gepraat terwijl het om de CS serie gaat.

Je hebt wel 2 modellen in de CS serie :

CS2000RGB voor 1250,00 in BTW
                          CS2000RGBSE voor 1520 in BTW

Verschil is enkel de scan-set die er in zit bij de standaard laser zit max 30KppS en bij de SE versie gaat de set tot max 50KppS.

Dit is grafisch wat meer zichtbaar verder geen verschil.

Mss interessant om eens te kijken naar de PM serie deze is een stuk meer kwaliteit en een andere kleur rood
                          Verkrijgbaar vanaf 1300mw tot en met 2300mw,

ik schat dat de 1300mw kwa power gelijk ligt met de CS2000RGB en beter in verhouding is. maar kost een stuk duurder deze kost op het moment 2165 tot 15-2-12 vanaf deze datum kost ie 2475 in BTW ( aanbieding vanuit Laserworld )

Comment

Working...